تبلیغات

زندگی علی دایی

علی دایی: مستحق داشتن یک زندگی مرفه هستم

علی دایی، کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با عذرخواهی از مردم می‌گوید که مستحق داشتن یک زندگی مرفه است.او می گوید: خانه ‌۴۱۸ متری دارم و زندگی مرفه حق من است.

علی دایی به عنوان یکی از چهره‌های اصلی و جهانی فوتبال ایران از اعتبار بالایی در عرصه بین‌المللی برخوردار است. رکورد گلزنی او در عرصه ملی، پس از سال‌ها به تازگی توسط کریستیانو رونالدو، شکسته شد.

این اسطوره فوتبال ایران سابقه ۵ سال حضور در عرصه فوتبال بوندس‌لیگای آلمان با پیراهن تیم‌های آرمینیا بیله‌فلد، بایرن‌مونیخ و هرتا برلین را میان سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ میلادی دارد. دایی هم‌چنین سابقه فعالیت‌های متفاوت اجتماعی و کمک‌رسانی‌ها به مردم نیازمند در ایران در کارنامه خود دارد.

تلاش علی دایی برای جمع‌آوری کمک مالی به شهروندان بحران‌زده برای جبران خسارت‌های وارد شده به آنها در پی وقوع زلزله در کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ خورشیدی، او را به یک چهره مردمی تبدیل کرد.

علی دایی در پیراهن آرمینیا بیلفلدعلی دایی از ملی‌پوشان ایرانی است که حضوری چند ساله را در بوندس‌لیگای آلمان تجربه کرده‌اند. او در سال ۱۹۹۷ به همراه کریم باقری راهی بوندس‌لیگا شد و پس از یک سال فعالیت در پیراهن آرمینیا بیلفلد به تیم صاحبنام بایرن مونیخ پیوست. ایستگاه بعدی او در بوندس‌لیگا تیم هرتا برلین است که دایی در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ در خدمت آن بود. کسب قهرمانی بوندس‌لیگا با بایرن مونیخ در سال ۱۹۹۹ از افتخارات بزرگ دایی است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  خبر بد برای رئال | زیدان کرونا گرفت و به قرنطینه رفت

حال علی دایی در زمینه افزایش انتظارات مردم از میزان کمک‌رسانی توسط شخص خود، می‌گوید: «دلم می‌سوزد که قضاوت‌های اشتباه درباره من می‌شود. نوشته شده بود که علی دایی در پنت‌هاوس ۱۴۰۰ متری و ۲ هزار متری زندگی می‌کند.»

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اشاره می‌کند: «باید بگویم با این همه زحمتی که کشیدم، باید از یک زندگی مرفه برخوردار باشم. چون فکر می‌کنم حق من است. اما در پنت هاوس زندگی نمی‌کنم. خانه من ۴۱۸ متری است.»

مهاجم سابق تیم فوتبال بایرن‌مونیخ اضافه می‌کند: «من از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. درخواست‌ها از من آنقدر زیاد است که اگر تمام زندگی‌ام را بفروشم، بیش از ۲ روز نمی‌توانم به درخواست‌ها جواب بدهم. من یک نفر آدم هستم با دارایی محدود. به اندازه خودم برای رفع گرفتاری مردم کار می‌کنم. توانم همین است.»

علی دایی همچنین تاکید می‌کند: «اگر می‌خواستم جور دیگری زندگی کنم، شاید ۲۰ تا برج ۲۰ طبقه داشتم. اما همیشه دوست دارم سالم زندگی کنم.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  رکورد درآمد مهدی قائدی در شباب الاهلی

گفتنی است که علی دایی پس از بیش از ۱۰ سال فعالیت در عرصه فوتبال باشگاهی ایران، نزدیک به ۳ سال است که پس از انتقاد از مقامات حکومتی در جمهوری اسلامی، از موقعیت سرمربی‌گری در لیگ برتر فوتبال باز مانده است.