تبلیغات

 

فیفا ۲۲

آموزش بازی فیفا ۲۲ برای مبتدی‌ها

اگر بازی فیفا ۲۲ – FIFA 22 را به تازگی آغاز کرده‌اید، برای موفقیت در آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی فیفا ۲۲ به یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر می‌خواهید به سراغ این عنوان بروید، بهتر است که نکات زیر را در یاد داشته باشید.

فیفا ۲۲ مدتی قبل منتشر شد و توانست مورد توجه قرار بگیرد. این بازی در مقایسه با نسخه‌های پیشین، تغییرات نسبتا گسترده‌ای داشته و البته اولین نسخه‌ای به حساب می‌آید که کاملا برای نسل جدید کنسول‌ها طراحی شده است. شرکت EA برای این نسخه، فناوری‌های تازه‌ای را به کار گرفته تا بتواند واقع‌گرایی مسابقات و طریقه‌ی حرکت کردن بازیکنان را بهبود ببخشد و بعضی از مکانیک‌های گیم‌پلی نیز دست‌خوش تغییر شده‌اند.

راهنمای بازی فیفا ۲۲ برای تازه‌ واردها

بعضی از بازی‌هایی که دارای بخش تک‌نفره و آنلاین هستند، معمولا بازیکنان را با یک مشکل بزرگ روبرو می‌کنند: شما زمانی که به صورت انفرادی در حال تجربه‌ی بازی هستید، همه چیز ایده‌آل به نظر می‌رسد اما زمانی که به بخش آنلاین قدم می‌گذارید، مشکلات آغاز می‌شوند و متوجه می‌شوید که هنوز به آمادگی کامل در این زمینه نرسیده‌اید. بازی فیفا ۲۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست و قبل از اینکه بخواهید آن را به صورت جدی‌تر بازی کنید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

توجه بیش از حد به ریتینگ بازیکنان

فوتبالیست‌هایی که امتیازات بالایی دارند، همیشه هیجان‌انگیز هستند و توجه شما را جلب می‌کنند. این شاید یک نقطه‌ی مشترک میان بازی‌‌دوستان و ورزش‌دوستان باشد که همیشه به اعداد و آمار اهمیت زیادی می‌دهند.

اما امتیازات کلی بازیکنان، بعضی از حقایق را پنهان می‌کنند که ممکن است در نهایت به ضرر شما تمام شود (همچنین باید ببینید با توجه به سبک بازی خود و سیستمی که چیده‌اید، به چه بازیکنانی نیاز دارید). برای مثال، یک مدافع که امتیاز بالایی دارد، ممکن است از نظر تکل زدن ضعیف باشد یا یک بازیکن با ریتینگ پایین، قدرت پاس‌کاری بسیار بالایی داشته باشد. پس بازیکنان را موشکافانه‌تر بررسی کنید و آن‌ها را به شکلی بچینید که نتیجه‌بخش‌تر باشند.

به جای دریبل‌، پاس‌کاری کنید

پاس‌کاریگاهی یک بازیکن قدرتمند در اختیار دارید و وسوسه می‌شوید که همراه با او، مدافعان را یکی پس از دیگری دریبل بزنید. این کار گاهی جواب می‌دهد، خصوصا اگر فضایی باز شده و بازیکن شما بتواند از دفاع فشرده‌ی حریف عبور کند.

اما می‌دانید چه چیزی بهتر از دریبل کردن جواب می‌دهد؟ پاس‌کاری! به یاد داشته باشید که دریبل زدن، استامینای بازیکن را کاهش می‌دهد (که به صورت یک خط در پایین صفحه به شما نشان داده می‌شود) و اگر این کار را زیاد تکرار کنید، بازیکن مورد نظر در دقایق پایانی، عملکرد بسیار ضعیفی خواهد داشت. برای اینکه بتوانید میزان استامینا را مدیریت کنید، باید پاس‌کاری کنید و با این کار توپ را جلو ببرید. دریبل گاهی جواب می‌دهد اما پاس‌کاری درست می‌تواند موقعیت‌های گل بیشتری برای شما ایجاد کند.

البته فراموش نکنید که پاس‌کاری هم در کاهش استامینا تاثیرگذار است. در ضمن در هنگام پاس‌کاری‌ها توجه داشته باشید که با دی-پد، جهت‌های درست را انتخاب کنید و البته بازیکن در وضعیتی قرار داشته باشد که بتواند آن پاس را بدهد. برای مثال اگر بخواهید با بازیکنی که رو به جلو است، پاس عقب ناگهانی بدهید، ممکن است به دلیل عدم تعادل، پاس نادرستی داده و حتی توپ در اختیار تیم حریف قرار بگیرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  درآمد از فروش فیلمهای سکسی شخصی در اسنپ چت

به جای شوت زدن، دریبل کنید

بالاتر گفتیم که پاس‌کاری مهم‌تر از دریبل زدن است اما نباید این قابلیت را به کلی فراموش کنید؛ چرا که کلید موفقیت شما در بسیاری از مسابقات خواهد بود. علاوه بر این، در بسیاری از موقعیت‌ها که فرصت شوت‌زنی دارید، با یک دریبل ساده می‌توانید در موقعیت مناسب‌تری قرار گرفته و شانس گل‌زنی خود را افزایش دهید.

بنابراین در موقعیت گل یا زمانی که توانسته‌اید در حضور مدافعان، وارد محوطه‌ی جریمه شوید؛ به جای شوت زدن در همان اولین فرصت، سعی کنید با دریبل زدن، موقعیت خود را بهتر کنید. توجه داشته باشید که با نزدیک شدن به دروازه و اجرای هرگونه دریبل، دروازه‌بان دچار لغزش شده و شانس‌‌اش برای دفع توپ کمتر می‌شود.

دستان دروازه‌بانان در مقایسه با فیفا ۲۱، کمی مطمئن‌تر است اما بازیکنان قدرتمندی همچون آلیسون بکر نیز ممکن است تحت فشار نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در تک به تک‌ها، جا گذاشتن دروازه کار سختی است اما یک شوتِ فیک یا یک ضربه‌ی چیپ به راحتی آن‌ها را مغلوب می‌کند. شوت‌های کات‌دار نیز خطرناک هستند و ضربات بازیکنانی که ریتینگ بالایی دارند را هر دروازه‌بانی نمی‌تواند دفع کند.

به اهداف قبل از شروع مسابقه توجه داشته باشید

در بخش کریر مُد، گاهی قبل از شروع یک مسابقه، تعدای اهداف برای شما مشخص می‌شود که توصیه می‌کنیم انجام‌شان دهید. شاید مضحک به نظر برسد اما اگر قرار است یک مسابقه را ببازید، بهتر است که حداقل اهداف آن را انجام داده باشید.

انجام این اهداف‌، برای بازیکنان و تیم، امتیاز تجربه (XP) به همراه دارد و به آن‌ها در ادامه‌‎ی مسیر کمک می‌کند. البته بهترین اتفاق این است که در کنار تکمیل این اهداف، در مسابقه نیز به پیروزی برسید اما اگر بازی مساوی شد یا شکست خوردید، این امتیازات تجربه می‌توانند در ادامه کمک ‌کننده باشند.

اهمیت سرعت

نکاتی که بالاتر به آن‌ها اشاره داشتیم، مهم هستند اما چیزی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از بازیکنان پرسرعت است. زمانی که تعداد بازیکنان سرعتی در تیم شما کم باشد، قطعا با مشکل رو به رو می‌شوید و نمی‌توانید حملات سریع یا به عبارت دیگر، ضدحملات سریع داشته باشید.

البته گاهی پیش می‌آید که در مقابل دوستان‌تان، تیم ضعیفی را انتخاب کرده‌اید که در این صورت، با چینش درست بازیکنان، باید به شکلی بازی کنید که در حملات به سرعت نیازمند باشید (تمرکز بیشتر بر روی پاس‌کاری و تکیه بر دیگر نقاط قوت بازیکنان).

البته قد بازیکنان نیز مهم است و لزومی ندارد که مهاجم شما همیشه پرسرعت باشد، یک بازیکن قدبلند می‌تواند دقیقا به اندازه‌ی یک بازیکن سرعتی در به ثمر رساندن گل‌ها نقش‌ داشته باشد. با این حال، سرعت را نادیده نگیرید و خصوصا در کناره‌ها، از وینگرهای سرعتی استفاده کنید.

تکل زدن

درست دفاع کردن همیشه می‌تواند برگ برنده‌‌ی شما باشد و اگرچه در تمامی نسخه‌های پیشین اهمیت داشته اما این بار حتی مهم‌تر هم جلوه می‌کند. شما باید از هر فرصتی برای توپ‌ربایی استفاده کنید و چند تصمیم اشتباه کافی است تا دیگر فرصت چندانی برای جبران وجود نداشته باشد. بازیکنان سرعتی همانند جک گریلیش و جیدن سانچو شما را دچار چالش‌های بیشتری هم می‌کنند، زیرا اگر نتوانید حرکت بعدی آن‌ها را پیش‌بینی کنید، مکانیک دویدن جدید بازی باعث می‌شود تا سریعا جا بمانید و آن‌ها را در چند قدمی دروازه‌ی خود ببینید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  محبوبیت بی دلیل نیست (عباس میلانی: شجریان قانون اساسی برای گذار به ایران دموکراتیک تهیه کرده)

در حال حاضر، تکل زدن‌های پی‌درپی و خشونت آمیز، همیشه جواب نمی‌دهد (شاید با آپدیت‌های بعدی بهتر شود). تکل‌های شما در صورتی که درست زده شوند، در ۹۰ درصد مواقع کارآمد واقع می‌شوند اما در ۱۰ درصد دیگر، ممکن است یک کارت زرد یا قرمز بگیرید، موقعیت ضدحمله‌ی شما از بین برود و یک ضربه‌ی آزاد خوب یا حتی یک پنالتی به تیم حریف بدهید.

حرکت هوشمندانه‌تر این است که سعی کنید فضاها را ببندید و بازیکنان تیم مقابل را تحت فشار قرار دهید یا پا بیندازید و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کنید. اگر جاگیری درستی داشته باشید، بدون شک نتیجه می‌گیرید. در صورتی هم که می‌خواهید تکل بزنید، بدانید که بازیکن شما آیا در این زمینه امتیاز مناسبی دارد یا خیر. این نوع سبک بازی خطرناک را در مجموع توصیه نمی‌کنیم.

سریعا به سراغ مسابقات آنلاین نروید

اینکه بخواهید در قدم اول به سراغ بخش التیمیت بروید یا به صورت آنلاین با بازیکنان واقعی بازی کنید، بر روی کاغذ جذاب به نظر می‌رسد اما در عمل به یک فاجعه تبدیل خواهد شد. کسانی که در این بخش حاضر هستند، اکثرا زمان زیادب را صرف بازی کردن می‌کنند و شاید کمتر پیش بیاید که با یک تازه وارد دیگر رو به رو شوید.

بنابراین کمی به خودتان فرصت دهید تا ساختار بازی فیفا ۲۲ را بهتر درک کنید و گیم پلی آن را بهتر یاد بگیرید. برای بخش التیمیت، توصیه‌ی ما این است که ابتدا به سراغ بخش چالش‌ها بروید که برای بهبود تیم شما طراحی شده‌اند. زمانی که احساس کردید اصول اولیه بازی را به خوبی یاد گرفته‌اید، می‌توانید رقابت آنلاین را آغاز کنید.

 اگر از حریف جلو هستید، سبک بازی خود را تغییر دهید

سبک بازیبرای رسیدن به موفقیت، گاهی باید ریسک کنید. زمانی که از حریف عقب هستید، باید هجومی‌تر بازی کرده و تیم مقابل را تحت فشار قرار دهید. یک بر صفر با صد بر صفر، تفاوتی ندارد؛ باخت، باخت است. بنابراین زمانی که چیزی برای از دست دادن ندارید، تمام نیروهای تهاجمی خود را به کار بگیرید.

اما زمانی که جلو هستید، شرایط فرق می‌کند و باید محتاطانه بازی کنید. حملات متوالی، آن‌هم در شرایطی که حاشیه امنیت خوبی دارید و نیازی به حمله نیست، می‌تواند باعث شود تا تیم حریف با استفاده از ضدحملات و فضاهای خالی، به بازی بازگردد و حتی شما را شکست دهد. پس اگر هدف‌تان پیروزی است، میان دفاع و حمله تعادل ایجاد کنید.

 آفسایدگیری

برای کسانی که ورزش فوتبال را نمی‌شناسند و دنبال نمی‌کنند، آفساید می‌تواند پدیده‌ی عجیبی باشد زیرا اینگونه به نظر می‌رسد که یک بازیکن دارد برای کار درستی که انجام داده، مجازات می‌شود. آفساید می‌تواند گاهی آزاردهنده باشد اما یکی از قوانین فوتبال است و البته اگر آن را درست به کار بگیرید، برگ برنده‌ی شما خواهد بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دنیای سکس اینترنتی ; مقررات سخت‌تر در سایت‌های ویژه بزرگسالان

در حمله و دفاع، می‌توانید از آفساید به عنوان یک سلاح استفاده کنید. اگر در جاگیری‌ها اشتباه نکنید، می‌توانید بازیکنان تیم حریف را در تله‌ی آفساید انداخته و حملات‌شان را خنثی کنید. همچنین در حملاتی که خودتان ترتیب می‌دهید، مواظب باشید که بازیکن شما در آفساید گرفتار نشود و به تدریج یاد بگیرید که در هنگام فرارها، زمان‌بندی درستی داشته باشید.

کُرنرها را جدی بگیرید

قدرت کرنرهاقدرت کرنرها را نباید دست کم بگیرید، زیرا می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای گل‌زنی باشد. برای بازیکنی که قرار است سر بزند، همیشه قدبلندترین را انتخاب کنید و البته توپ را به جایی بفرستید که نه خیلی از دروازه دور است و نه خیلی به دروازه‌بان نزدیک، چرا که اگر نزدیک باشد، به راحتی آن را گرفته یا دفع می‌کند.

با زدن کرنرهای مختلف، به آزمون و خطا بپردازید و ببینید از چه نوع کرنری نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید. البته در کرنر، شانس هم دخیل است و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همیشه از این تاکتیک جواب بگیرید اما حتی به ثمر رساند یک گل از طریق کرنر هم می‌تواند شما را یک قدم به پیروزی نزدیک‌تر کند.

پول واقعی خرج نکنید

فارغ از پولی که برای خرید بازی صرف کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که برای بخش التیمیت تیم، پول اضافی خرج نکنید. دستیابی به کارت‌های درجه یک و بازیکنان سوپراستار آسان نیست و باید کارت‌های زیادی را باز کنید که این کار تنها با پرداخت پول واقعی میسر می‌شود.

میکرو ترنزکشن‌ها همواره نقطه‌ی سیاه مجموعه فیفا بوده‌اند و در این نسخه نیز حضور فعالی دارند اما خوشبختانه ضرورتی ندارد که به سراغ آن‌ها بروید. در واقع اگر بخواهید، می‌توانید آن‌ها را به کلی نادیده بگیرید اما گاهی آنقدر تاثیرگذار هستند که بدون آن‌ها شانس چندانی برای موفقیت نخواهید داشت. از نظر قیمت، خرید ۱۲ هزار فیفا پوینت، حدود ۸۰ یورو می‌شود و یک پک پریمیوم گلد را می‌توانید با ۱۵۰ فیفا پوینت خریداری کنید که شامل ۱۲ بازیکن یا آیتم است. این بازیکنان یا آیتم‌ها می‌توانید به صورت جداگانه به فروش برسانید اما احتمال اینکه ضرر کنید وجود دارد.

بازی فیفا ۲۲ تا اینجا نشان داده که یکی از بهترین شبیه‌سازهای فوتبال است. این بازی شاید انقلابی نباشد و مشکلات خاص خودش را داشته باشد اما در مجموع، یکی از راضی کننده‌ترین عناوین آنلاین ورزشی این روزها به حساب می‌آید. ویژگی‌های تازه‌ی کریر مُد و ولتا فوتبال جالب توجه هستند و گیم پلی در مسیر بهبود قرار دارد. میکرو ترنزکشن همچنان بزرگ‌ترین نقطه‌ی منفی بازی به حساب می‌آید اما اگر آن را کنار بگذاریم، فیفا ۲۲ بر روی کنسول‌های نسل جدید قطعا ارزش تجربه کردن را دارد و شما را ناامید نخواهد کرد.

بازی FIFA 22 هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس قرار دارد.