تبلیغات

رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat)

آشنایی با بازی رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat)

به این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در سایت ما خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat) را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

پخش کارت و شروع بازی بازی رت ا تت تت 

این بازی با 2 الی 4 بازیکن انجام می‌شود. همچنین برای انجام بازی به یک دسته کارت 52تایی استاندارد نیاز خواهید داشت. دیلر به هر بازیکن باید 4 کارت بدهد. کارت‌ها در 4 دور بین بازیکنان پخش می‌شود و در هر دور به هر بازیکن یک کارت می‌دهد. توزیع کارت در جهت ساعتگرد خواهد بود. بازیکنان به کارت‌هایی که دیلر به آن‌ها می‌دهد نباید نگاه کنند.

پس از اینکه توزیع کارت تمام شد، دیلر دسته کارت باقیمانده را در وسط میز قرار می‌دهد. همچنین بالاترین کارت دسته کارت‌های باقیمانده را بصورت رو به بالا در وسط میز می‌گذارد، این کارت دیسکارد پایل یا همان پایل کارت‌های دور انداخته شده را شروع می‌کند.

هر بازیکن باید 4 کارت خود را به شکل رو به پایین و بدون اینکه ببیند در یک ردیف در کنار هم بر روی میز در مقابل خود بچیند.

پس از اینکه این مراحل انجام شد، چیدمان کارت‌ها بر روی میز باید همانند تصویر زیر باشد.

کارت‌ها بر روی میز در بازی رت ا تت تتهدف از انجام بازی رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat)

هدف از انجام این بازی برای هر بازیکن این است که در آخر بازی که 4 کارت روبروی تمام بازیکنان رو به بالا شد، دست بازیکن پایین‌ترین ارزش را نسبت به دست‌های دیگر بازیکنان داشته باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با بازی کارتی یالا بوم (Go Boom)

نحوه انجام بازی

پیش از اینکه بازی شروع شود، هر بازیکنی می‌تواند در بین کارت‌های خود به سمت راست‌ترین کارت خود و سمت چپ‌ترین کارت خود نگاه بیندازد. سپس باید دو کارت را به حالت قبل، رو به پایین برگرداند.

بازیکنان باید این کارت‌ها را برای بازی به یاد نگه دارند. بازیکنان باید کارت‌هایی که از وسط میز در طی بازی برمی‌دارند، از دیگر بازیکنان پنهان نگاه دارند. بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته است، بازی را شروع می‌کند.

هر بازیکنی در نوبت خود، دو گزینه برای انجام دارد:

  1. او می‌تواند بالاترین کارتی که بر روی دیسکارد پایل (پایل کارت‌های دور انداخته شده) قرار دارد (و رو به بالا است و ارزش آن مشخص است) را بردارد.
  2. یا می‌تواند بالاترین کارتی که بر روی دسته کارت‌های باقیمانده قرار دارد (و رو به پایین است و ارزش آن مشخص نیست) را بردارد.

اگر بازیکن گزینه اول را انتخاب کند و بالاترین کارت دیسکارد پایل را بردارد، او باید آن کارت را با یکی از چهار کارتش تعویض کند. سپس بازیکن کارتی که از بین کارت‌های خود برمی‌دارد و کارت دیگر را جایگزینش می‌کند، باید بصورت رو به بالا بر روی دیسکارد پایل قرار دهد. پس از آن، نوبت بازی به بازیکن بعدی می‌رسد.

بازیکن بعدی نیز دقیقا همین گزینه‌هایی را که در بالا گفتیم، برای انجام بازی نوبت خود دارد.

اگر بازیکن گزینه دوم را انتخاب کند و و بالاترین کارت را از روی دسته کارت‌های باقیمانده بردارد، بازیکن می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد آن کارت را با یکی از کارت‌هایش تعویض کند و یا آن را بصورت رو به پایین، بر روی دیسکارد پایل قرار دهد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش بازی دز (Dos)

کارت‌های خاص

در طی بازی، سه کارت خاص وجود دارد.

اگر یک کارت سرباز را بازیکنی بردارد، بازیکن قادر خواهد بود که به یکی از کارت‌هایش یک نگاه بیندازد. سپس کارت سرباز دور انداخته می‌شود و بر روی دیسکارد پایل قرار می‌گیرد.

از طرفی، اگر یک کارت بی بی را بازیکنی بردارد، بازیکن قادر خواهد بود که یکی از کارت‌هایش را با یکی از کارت‌های هر کدام از بازیکنان تعویض نماید. کارت‌ها در حین تعویض، بصورت رو به پایین می‌مانند. سپس کارت بی بی دور انداخته می‌شود و بر روی دیسکارد پایل قرار می‌گیرد.

کارت شاه نیز سومین کارت خاص در این بازی است که ارزشی برابر با صفر دارد. اگر بازیکنی یک کارت شاه بردارد، می‌تواند آن را با یکی از کارت‌هایش تعویض کند. به یاد داشته باشید که در آخر بازی، دستی که پایین‌ترین امتیاز را دارد، برنده خواهد بود. بنابراین کارت شاه یک کارت مطلوب برای دست هر بازیکنی است.

ادامه دادن بازی بازی رت ا تت تت 

بازی بصورت ساعتگرد ادامه پیدا خواهد کرد، تا زمانی که یکی از بازیکنان به این اعتماد به نفس برسد که دستش کمترین ارزش را نسبت به دست دیگر بازیکنان دارد.

پس از اینکه یک بازیکن احساس کرد دستش کمترین ارزش را دارد، او باید دستش را مشت کرده بر روی میز ضربه بزند و اعلام کند رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat).

سپس بازیکنان نوبت بازی خود را انجام می‌دهند و پس از آن، تمام کارت‌های بازیکنان رو به بالا می‌شوند. از بین بازیکنان، بازیکنی که دستش کمترین ارزش را داشته باشد، برنده بازی خواهد بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی سایت شرط بندی باپ‌بت

ارزش کارت‌ها

کارت‌هایی که عدد دارد، به اندازه عددشان ارزش خواهند داشت. یعنی کارت شماره 2، به اندازه 2 ارزش دارد، کارت شماره 3، به اندازه 3، … ، کارت شماره 10 به اندازه 10.

از طرفی کارت آس، 1 امتیاز دارد و کارت‌های سرباز و بی بی، هر کدام 11 امتیاز دارند. کارت شاه نیز همانطور که پیش از این گفته شد، 0 امتیاز دارد.

در پایان بازی که کارت‌ها نمایان می‌شوند، مجموع امتیازات کارت‌های هر بازیکن محاسبه شده و بازیکنی که مجموع امتیازات دستش نسبت به دیگر بازیکنان کمتر باشد، برنده بازی خواهد بود.

مرور قوانین بازی رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat).

به ازای برداشتن کارت سرباز، می‌توانید یک کارت را ببینید، سپس آن را بر روی دیسکارد پایل بگذارید. همچنین به ازای برداشتن یک کارت بی بی، می‌توانید یکی از کارت‌هایتان را با یک بازیکن دیگر تعویض کنید و سپس آن را بر روی دیسکارد پایل بگذارید. بازیکن بعدی باید یک کارت از دسته کارت باقیمانده بردارد و بر روی دیسکارد پایل قرار دهد.

اگر پیش از اینکه یک بازیکن اعلام کرده باشد رت ا تت تت (Rat-A-Tat-Tat)، دسته کارت باقیمانده کارت‌هایش تمام شود، بازی به پایان خواهد رسید و بازیکنان باید کارت‌های خود را نمایان کنند و امتیازات مشخص شود.

تبلیغاتcanonbet