تبلیغات

پوکرفیس چیست؟ روش بازی با زبان بدن در پوکر

چطور در پوکر و مذاکره به شخص موفق‌تری تبدیل شویم؟ اینکه بتوانیم کنترل اعضای صورت خود را در دست بگیریم.

اصطلاح پوکرفیس (به Blank expression نیز معروف است) که از انگلیسی به فارسی نیز منتقل شده، به طور کلی به معنی نشان دادن صورتی است که هیچ احساس خاصی را منتقل نکند. چنین صورتی به فرد حالتی نفوذناپذیر می‌دهد. در واقع، پوکرفیس به حالتی در پوکر دلالت می‌کند که بازیکن پوکر خواه دست خوبی داشته باشد و خواه دست بد، نباید واکنشی به این موضوع داشته باشد تا دیگران متوجه وضع او شوند.

از آنجا که بلوف زدن نقشی موثر در بازی پوکر ایفا می‌کند، در بسیاری از اوقات بازیکنان پوکر حتی واکنشی متضاد با دستی که در اختیار دارند نشان می‌دهد. درصد بالایی از موفقیت در بازی پوکر به شانس بستگی دارد اما اگر کسی بتواند حالات چهره خود را به خوبی کنترل کند، می‌تواند بدون داشتن بهترین دست به برتری دست پیدا کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی شرکت Playtech پیشرو در ارائه مجوز برای بازی های کازینو و سایت های شرطبندی

این اصطلاح از پوکر وارد دنیای واقعی شده است. وقتی ما صورتی به خود می‌گیریم که چیز خاصی از آن نمی‌توان برداشت کرد، به اصطلاح پوکرفیس شده‌ایم. این حالت، حتی ایموجی معروفی نیز در نرم افزارهای پیام رسان دارد که در جمع پراستفاده‌ترین‌ها جا می‌گیرد. پوکرفیس در مذاکره نیز کاربرد دارد.

به گونه‌ای که اگر حین مذاکره بتوانیم کنترل احساسات خود را داشته باشیم و مثلا شادی خود را از یک پیشنهاد بالاتر از چیزی که انتظار داشتیم نشان ندهیم، توانسته‌ایم پوکرفیس باقی بمانیم.

مبحث دیگری که در این حوزه قابل بحث است، زبان بدن است. زبان بدن یا تنگفت به مجموعه ی رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است. این شیوه‌ها معمولا به طور کامل در خصوص تمام افراد صدق نمی‌کنند اما تا حدود بسیاری می‌توانند حقیقت را در خصوص افراد به ما بگویند. در واقع پوکرفیس، حربه‌ای برای مقابله با افرادی است که با زبان بدن آشنایی کامل دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چرا میگویند قمار بد است ؟؟

برای آشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید سریال بسیار جالب Lie To Me را تماشا کنید. سریال داستان متخصصی است که با اداره پلیس همکاری می‌کند. وظیفه او این است که در هنگام بازجویی از متهمان، کنار ماموران پلیس بنشیند و به آن‌ها اطلاع دهد که متهم، در کدام قسمت از صحبت‌هایش (با توجه به حالت بدن) دروغ گفته است.

 

گفتنی است لیدی گاگا خواننده جنجالی آمریکایی در اولین آلبوم خود در سال 2008 آهنگی به اسم پوکرفیس داشت که از معروف‌ترین آهنگ‌های این خواننده است و برای مدتی طولانی در کشورهای متفاوت، رتبه 1 بیلبورد را به خود اختصاص داده بود. این ترانه در گرمی آن سال نیز به عنوان بهترین آهنگ دنس معرفی شد.

تبلیغاتcanonbet