تبلیغات

ترای پیکس

آشنایی با بازی کارتی ترای پیکس (Tri-Peaks)

به این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در سایت ما خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی ترای پیکس (tri-peaks) را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

برگزاری بازی کارتی ترای پیکس (Tri-Peaks)

این بازی، یک بازی تک نفره است. یعنی برای انجام آن تنها یک بازیکن لازم است. بنابراین زمانی که تنها هستید و حوصله‌تان سر رفته است می‌تواند بازی خوبی برای گذراندن وقت باشد.

برای انجام این بازی، شما نیاز به یک دسته کارت 52تایی استاندارد دارید.

جهت شروع بازی، باید 3 کارت را بصورت رو به پایین در یک ردیف با فاصله از هم قرار دهید. پس از آن، روی لبه‌ی پایین هر کدام از این سه کارت، دو کارت قرار می‌دهیم، یک کارت در گوشه سمت راست پایین و یک کارت در گوشه سمت چپ پایین. و بعد در زیر هر دو کارت مرحله قبل، سه کارت رو پایین می‌گذاریم و در آخر در زیر همه این‌ها، 10 کارت رو به بالا در یک ردیف قرار می‌دهیم. دسته کارت‌های باقیمانده را رو به پایین در پایین چیدمان می‌گذاریم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی و تحلیل بازی کارتی دست و پا (Hand And Foot)

سپس بالاترین کارت این دسته کارت را برمی‌داریم و برعکس می‌کنیم و در کنار آن بعنوان اولین کارت دیسکارد پایل، جایی که کارت‌ها بر روی آن دور انداخته می‌شوند، قرار می‌دهیم.

در پایان این چیدمان، باید چیدمان کارت‌ها، دسته کارت باقیمانده و دیسکارد پایل به شکل تصویر زیر باشد.

هدف از انجام بازی ترای پیکس

هدف از انجام بازی ترای پیکس این است که تمامی کارت‌ها را از چیدمان بر روی دیسکارد پایل بیاوریم. آوردن این کارت‌ها به دیسکارد پایل بر اساس قوانینی خاص می‌باشد.

یک کارت از داخل چیدمان می‌تواند به دیسکارد پایل انتقال پیدا کند، زمانی که کارت یک رتبه بالاتر و یا یک رتبه پایین‌تر از رتبه بالاترین کارت دیسکارد پایل داشته باشد.

انجام بازی 

بازی کارتی ترای پیکس (Tri-Peaks)بازیکن بازی را با دیسکارد کردن یکی از کارت‌های رو به بالای چیدمان، در صورت امکان، شروع می‌کند. زمانی که یک کارت رو به پایین، دیگر کارتی بر روی لبه‌ی پایین خود نداشته باشد، آن کارت باز خواهد بود. یک کارت باز می‌تواند رو به بالا شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با بازی ورق سگ قرمز

زمانی که هیچ کارتی در چیدمان وجود نداشته باشد که امکان انتقال آن فراهم باشد، بالاترین کارت دسته کارت باقیمانده رو به بالا می‌شود و بر روی دیسکارد پایل قرار می‌گیرد. سپس بازیکن به چیدمان باز خواهد گشت تا در صورت امکان، کارت‌های آن را دیسکاردد کند.

بازی به همین ترتیب ادامه می‌یابد. یعنی زمانی که امکانش وجود داشت از چیدمان کارت به دیسکارد پایل انتقال می‌دهد و در غیر این صورت بالاترین کارت دسته کارت را برعکس می‌کند و بر روی دیسکارد پایل قرار می‌دهید.

برنده شدن در بازی ترای پیکس

اگر بازیکن بتواند تمامی کارت‌ها را از چیدمان ترای پیکس به دیسکارد پایل انتقال دهد، برنده بازی خواهد شد. در صورتی که دسته کارت بازیکنان تمام شود و دیگر امکان انتقال کارت نیز وجود نداشته باشد، بازیکن بازی را می‌بازد.

قوانین

آس نقطه عطف است. یعنی یا شاه می‌تواند روی آس بازی شود و یا آس می‌تواند بر روی شاه بازی شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دانلود بازی پوکر آنلاین برای موبایل و کامپیوتر

حرف آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی کارتی ترای پیکس (tri-peaks)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و محاسبه امتیاز و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید.

تبلیغاتcanonbet