تبلیغات

 

گیم لایف (Life)

بازی برد گیم لایف (Life) یا زندگی

در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی برد گیم لایف (Life) یا همان بازی برد گیم زندگی را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

بازی برد گیم لایف (Life) یا زندگی، یک بازی رومیزی سرگرم کننده و آسان است که 2 تا 6 بازیکن می‌توانند از آن لذت ببرند. برای برنده شدن در این بازی، بیشترین پول و ارزش کاشی‌های بازی‌ را جمع آوری کنید!

برای انجام بازی برد گیم لایف (Life)، به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  • 2 الی 6 بازیکن
  • برد گیم یا همان صفحه بازی مخصوص لایف

چگونه باید آماده شروع بازی شویم؟

صفحه مخصوص بازی لایف، یک سری قطعه بر روی خود دارد که هر کدام بر رویشان یک سری حروف است. صفحه بازی را با تطبیق حرف پایین هر قطعه با حرف مشابه بر روی تخته، آماده کنید.

کارت‌های بازی لایف را به 4 قسمت جدا کنید. بر روی کارت‌ها عنوان‌هایی نوشته شده است. این عنوان‌ها بدین شکل می‌باشند:

  • Stock
  • Career
  • House deed
  • Salary

یک قسمت بعنوان کارت‌های سهام (stock)، یکی برای کارت‌های سند مالکیت (house deed)، یکی برای کارت‌های حقوق (salary)، و آخری برای کارت‌های شغل (career).

بازی لایف، 4 کاشی کوچک نیز دارد که چهار کاشی در کنار ساختمان Millionaire Estates روی تخته قرار خواهند گرفت.

هر بازیکن با 10000 دلار از بانک شروع می کند.

هر بازیکن یک ماشین را انتخاب می کند و یک نفر را به ماشین اضافه می کند.

یک ظرف هم بعنوان بانکر وجود دارد که در یک قسمت پول‌ها قرار می‌گیرند، در یک قسمت کاشی‌های بازی لایف، یک سری گیره که در نقش افراد وجود دارند و بیمه و وام.

هدف از انجام بازی برد گیم لایف

هدف از انجام بازی این است که پس از بازنشستگی هر بازیکن، بالاترین ارزش پول و کاشی‌های لایف را برای خود برای دوران بازنشستگی‌اش داشته باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی قاشق ها (Spoons)

انجام بازی

بازی با این اتفاق شروع می شود که یک بازیکن انتخاب می‌کند که حرفه ای را شروع کند یا دانشگاه را شروع کند.

با کشیدن یک کارت شغلی و یک کارت حقوق، شروع به کار کنید.

اگر کارتی که کشیده شده است، بر روی آن بیان شده باشد که «مدرک تحصیلی لازم است»، در این صورت، کارت شغلی متفاوتی را بکشید.

برای شروع دانشگاه، 40000 دلار وام بانکی از بانک بگیرید. بازیکنانی که به دانشگاه می روند در فضای انتخاب شغل متوقف می شوند.

بازیکنانی که به کالج می روند می توانند سه کارت شغلی و سه کارت حقوق بکشند. سپس بازیکن یکی را که می خواهد نگه دارد انتخاب می کند.

در هر نوبت، یک بازیکن چرخ را می چرخاند و به همان تعداد عددی که آمده است، در بین فضاها جابجا می‌شود. زمانی که به یک فضا رسید، دستورالعمل‌های آن را دنبال می‌کند.

رنگ‌های مختلف برای فضاها در بازی برد گیم لایف

بازی زندگیچهار رنگ برای فضاها وجود دارد:

بیشتر فضاها به رنگ نارنجی هستند و بازیکن باید هنگام فرود از مسیرهای فضا پیروی کند.

فضاهای آبی دارای جهت هایی هستند که اختیاری هستند. هنگام فرود، بازیکن می تواند انتخاب کند که دستورالعمل ها را دنبال کند یا نه.

فضای سبز روز پرداخت است. وقتی بازیکنان وارد این فضا شوند یا از این فضا عبور کنند، مبلغ دستمزد خود را از بانک دریافت خواهند کرد.

سه فضای قرمز وجود دارد:

اولین مورد فضای قرمز، فضای انتخاب شغلی است که در آن بازیکن پس از رفتن به کالج می تواند شغلی را انتخاب کند.

دومین فضای قرمز، فضای ازدواج است که در آن بازیکن یک همسر به ماشین خود اضافه می کند و یک کاشی لایف می گیرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی بازی برد گیم متاسفم (Sorry)

سومین فضای قرمز، فضای خرید خانه است که در آن بازیکن کارت سند خانه را می کشد و مبلغ درج شده روی کارت را به بانک می پردازد.

اگر بازیکنی برای پرداخت هزینه خانه کمبود نقدینگی داشته باشد، باید از بانک وام بگیرد.

و اگر در فضایی با آرم LIFE فرود آمدید، یک کاشی LIFE از بانک بگیرید. اگر کاشی های LIFE بانک تمام شده بود، کاشی LIFE یکی از بازیکنان دیگر را بدزدید. استثنا: کاشی های LIFE بازیکنان بازنشسته در فضای Countryside Acres نمی توانند به سرقت برود.

اگر در فضایی نارنجی رنگ با نماد شغلی فرود آمدید، باید مبلغی را که روی آن فضا درج شده به صاحب آن شغل بپردازید. اگر هیچ بازیکنی سابقه کار برای آن شغل را ندارد، مبلغ را به بانک پرداخت کنید.

فضای تغییر شغل و مدرسه شبانه

اگر در فضای تغییر شغل فرود آمدید، یک کارت شغلی و کارت حقوق جدید بکشید.

اگر تصمیم دارید به مدرسه شبانه بروید، دو کارت شغلی و دو کارت حقوق بکشید. سپس انتخاب کنید که کارت شغلی فعلی خود یا یکی از کارت‌های شغلی جدید را نگه دارید. همین کار را برای کارت‌های حقوق و دستمزد انجام دهید.

فضای بازنشستگی (Retirement)

هنگامی که به فضای بازنشستگی رسیدید، تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید بازنشسته شوید.

اگر در Countryside Acres بازنشسته می‌شوید، یک کاشی LIFE بگیرید. در میان بازیکنان بازنشسته در Millionaire Estates، کسی که بیشترین پول را دارد می‌تواند ۴ کاشی LIFE را که در ابتدای بازی کنار گذاشته شده بود، بردارد.

پس از بازنشستگی، تمام وام‌های بانکی باید بازپرداخت شود.

برنده شدن

هنگامی که هر بازیکن بازنشسته شد، پول و کاشی‌های LIFE او بررسی می‌شود. بازیکنی که بالاترین ارزش را داشته باشد برنده بازی است.

قوانین

اگر شغل شما افسر پلیس است، هر زمان که بازیکنی چرخ را بچرخاند و 10 بیاید، ۵۰۰۰ دلار به شما بدهکار خواهد شد، اما برای دریافت حقوق، به عنوان افسر پلیس، شما خودتان باید به چرخش ۱۰ توجه کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با بازی سنگ هزار مایلی (Mille Bornes)

در ابتدای هر نوبت، بازیکن می‌تواند با پرداخت مبلغی که برای بیمه در کارت سند خانه درج شده است، بیمه صاحب خانه را از بانک بخرد. این کار شما را از برخی فضاهای نارنجی فاجعه‌آمیز محافظت می‌کند.

همچنین در ابتدای هر نوبت، بازیکن می‌تواند با پرداخت ۱۰۰۰۰ دلار به بانک، بیمه خودرو را خریداری کند. این کار، ماشین شما را از هر گونه فضای نارنجی فاجعه بار محافظت می‌کند.

در ابتدای هر نوبت، یک بازیکن می‌تواند یک کارت سهام به مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار خریداری کند و این مبلغ را باید به بانک بپردازد. هر بار که شماره کارت سهام شما توسط یکی از بازیکنان چرخانده شود، ۱۰۰۰۰ دلار از بانک دریافت خواهید کرد. یک بازیکن می‌تواند تنها یک کارت سهام داشته باشد مگر اینکه در فضای بازار سهام فرود آید، پس از فرود در بازار سهام، بازیکن می‌تواند دو کارت بورس داشته باشد.

برای بازپرداخت ۲۰۰۰۰ دلار وام بانکی به ۲۵۰۰۰ دلار نیاز است. ۵۰۰۰ دلار اضافی سود است.

حرف آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی برد گیم لایف (Life)، نحوه انجام این بازی، محاسبه امتیاز و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید. اگر می‌خواهید می‌توانید آموزش ویدئویی این بازی مهیج را از طریق این لینک تماشا کنید.