تبلیغات

 

ضبط تماس تلفنی

برنامه برای ضبط مکالمات تلفنی

اگر قصد ضبط مکالمات تلفنی در گوشی‌های اندرویدی را دارید، راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم آموخت.

اگر شما کاربر گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستید، خیلی‌های دیگر مانند شما وجود دارند. اندروید هفتاد و پنج درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را با نزدیک به سه میلیارد کاربر فعال تشکیل می‌دهد. هرازگاهی، کاربران اندرویدی ممکن است با نیاز به ضبط مکالمات تلفنی مهم مواجه شوند. در حالی که این قابلیت در سیستم عامل‌ اندروید همیشه در دسترس نیست و گوگل نیز زین پس به برنامه‌های ضبط مکالمات ثالث اجازه فعالیت نمی‌دهد، نگران نباشید. هنوز امکان ضبط مکالمات تلفنی وجود دارد.

اما قبل از اینکه وارد بحث آموزش ضبط مکالمات تلفنی در گوشی‌های اندرویدی شویم، بسیار مهم است که این موضوع را از نظر قانونی و حقوقی نیز بررسی کنیم. در ایالات متحده آمریکا، قوانین فدرال و ایالتی خاص در مورد مجوزهای مورد نیاز برای ضبط تماس تلفنی وجود دارد. در برخی از ایالت‌ها، مانند آریزونا، تا زمانی که خودتان یک طرف موافق در تماس تلفنی باشید، برای ضبط مکالمه به اجازه طرف مقابل نیاز ندارید. در برخی ایالت‌های دیگر، مانند کالیفرنیا، همه هر دو طرف تماس باید با ضبط مکالمه موافقت باشند. بهتر است قبل از ضبط مکالمات تلفنی، ابتدا قوانینی که در این زمنیه وجود دارد را بررسی کنید.

حالا نوبت آن رسیده که نحوه ضبط مکالمات تلفنی در گوشی‌های اندرویدی را آموزش دهیم. در ادامه چند روش مختلف انجام این کار آموزش داده شده است.

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید با اپلیکیشن Google Phone

Google Phoneبرنامه Google Phone، به صورت پیش فرض دارای قابلیت ضبط تماس تلفنی است؛ اما فقط به خاطر اینکه این برنامه را در گوشی خود نصب کرده‌اید، دلیل نمی‌شود که شما قابلیت ضبط تماس‌های تلفنی را داشته باشید. برای انجام این کار یک سری شروطی وجود دارد که شما باید واجد آنها باشید:

  • دستگاه اندرویدی شما باید از اندروید ۹ یا بالاتر پشتیبانی کند.
  • باید آخرین نسخه منتشرشده از برنامه Google Phone را نصب کرده باشید.
  • باید در مناطقی باشید که ضبط مکالمات تلفنی مشکلی نداشته باشد.
  • شرکت مخابراتی شما باید از ضبط مکالمات تلفنی پشتیبانی کند.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  از ارز‌های دیجیتال چه می‌دانیم؟ در دنیای شرطبندی مهم است که بدانید

نحوه ضبط تماس تلفنی با استفاده از Google Phone

هنگامی که به اطمینان رسیدید سیستم عامل اندروید شما و برنامه Google Phone به روز هستند و شرکت مخابراتی و موقعیت مکانی از ضبط تماس پشتیبانی می‌کند، استفاده از این برنامه برای ضبط تماس کار نسبتاً ساده‌ای است و گوگل به اطمینان می‌رسد که هر دو طرفین تماس از ضبط مکالمه مطلع هستند. نحوه کار بدین صورت است:

  1. در دستگاه اندرویدی خود برنامه Google Phone را باز کنید.
  2. تماسی که قصد ضبط آن را دارید شماره‌گیری کنید یا به تماس ورودی پاسخ دهید.
  3. در صفحه تماس روی گزینه Record را لمس کنید.
  4. هنگامی که قصد توقف ضبط مکالمه را دارید، روی گزینه Stop Recording را لمس کنید.
  5. برای دسترسی به تماس‌های اخیراً ضبط شده روی گزینه Recent و برای دسترسی به لیستی از تمام تماس‌های ضبط‌شده روی گزینه History را لمس کنید.

شایان ذکر است که از برنامه Google Phone نمی‌توانید برای ضبط تماس تلفنی در حال انجام استفاده کنید. اما می‌توانید تنظیمات برنامه تلفن را تغییر دهید تا به‌طور خودکار تماس‌ها را تا مدت زمان مشخصی ضبط کرده و به‌طور خودکار ذخیره کنید.

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید با سرویس Google Voice

Google Voiceسرویس Google Voice یک پروتکل صوتی از طریق اینترنت (VoIP) بوده که برای برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی از هر نقطه از جهان با استفاده از اینترنت ایجاد شده است. یکی از قابلیت‌های این سرویس ضبط تماس‌های دریافتی است. برای استفاده از Google Voice برای ضبط تماس‌های دریافتی چند شرط وجود دارد و مانند برنامه Google Phone، گوگل به اطمینان می‌رسد که هر دو طرفین تماس از ضبط مکالمه مطلع هستند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی ده تا از نام آور ترین ستاره های پوکر ایرانی

شروط استفاده از سرویس Google Voice برای ضبط مکالمات تلفنی دریافتی:

  1. باید یک حساب کاربری Google Voice داشته باشید.
  2. باید گزینه Voice Calling را فعال کرده باشید.

نحوه ضبط تماس تلفنی با استفاده از Google Voice

در زیر نحوه ضبط تماس ورودی در دستگاه اندرویدی با استفاده از Google Voice آموزش داده شده است. به ترتیب قدم‌های توضیح داده شده را انجام دهید:

  1. به تماس ورودی که قصد ضبط آن را دارید پاسخ دهید.
  2. برای آغاز ضبط مکالمه، شماره ۴ را شماره‌گیری کنید.
  3. برای توقف ضبط مکامله، شماره ۵ را شماره‌گیری کنید.
  4. می‌توانید با رفتن به تپ ویس میل Google Voice به موارد ضبط شده دسترسی داشته باشید.

هنگام استفاده از Google Voice برای ضبط تماس تلفنی، فقط در حین تماس می‌توانید شروع به ضبط مکالمه کنید؛ در واقع، قبل از شروع ضبط، همه طرفین باید در تماس باشند و همچنین می‌توانید تلفن‌ها را در حین تماس ضبط‌شده تغییر دهید.

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید به وسیله ضبط‌کننده‌های سخت‌افزاری

استفاده از ضبط‌کننده‌های سخت‌افزاری ممکن است ایده آل نباشد، زیرا نیاز به خرید آن دارد. با این حال، اگر Google Phone یا Google Voice نیازهای شما را رفع نمی‌کند، یک ضبط‌کننده سخت‌افزاری گزینه خوبی است. ضبط‌کننده‌های امروزی اغلب بی‌سیم با قابلیت بلوتوث هستند و شروط کمی برای استفاده دارند. شروطی که در اکثر این ضبط‌کننده‌ها وجود دارد بدین شرح است:

  • برای استفاده باید سخت‌افزار ضبط اکسترنال، خارجی، داشته باشید.
  • بلوتوث باید در اندروید شما روشن باشد.
  • اندروید شما باید با دستگاه ضبط جفت شده باشد.

به غیر از راه اندازی اولیه دستگاه ضبط، تنها اقدام برای ضبط مکالمات تلفنی معمولاً فشار دادن یک دکمه برای شروع و توقف ضبط است. تماس‌های تلفنی ضبط شده تا حجم مشخصی در دستگاه ضبط ذخیره می‌شوند. ایراد اصلی این روش، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، نیاز به خرید سخت افزار و همچنین عدم توانایی در استفاده از ویژگی‌های مفید مانند حالت One-Handed اندروید هنگام استفاده از سخت افزار خارجی است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی های پیروزی در شرط بندی های فوتبال در سال 2020

پاسخ به سؤالاتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد

در ادامه به چند سؤال که ممکن است پس از مطالعه این مطلب برایتان پیش آمده باشد پاسخ می‌دهیم.

ضبط تماس تلفنی با استفاده از برنامه Google Phone چقدر هزینه دارد؟

دانلود و استفاده از برنامه Google Phone هیچ هزینه‌ای در بر ندارد و کاملاً رایگان است.

ضبط تماس تلفنی با استفاده از سرویس Google Voice چقدر هزینه دارد؟

اگر بدون اتصال به اینترنت اقدام به برقراری تماس‌های بین‌المللی یا تماس عادی و ارسال پیام کوتاه کنید، ممکن است هزینه‌هایی برای شما در بر داشته باشد، اما در غیر این صورت استفاده از سرویس Google Voice رایگان است.

آیا ضبط تماس تلفنی قانونی است؟

در حالی که ضبط تماس تلفنی غیرقانونی نیست، قوانین ایالتی تعیین می‌کنند که آیا طرفی که صدایش ضبط می‌شود باید از ضبط شدن مطلع شود یا خیر. با استفاده از برنامه Google Phone یا سرویس Google Voice، گوگل یک قابلیت پیش فرض در این دو نهاده که به طرفین تماس اطلاع می‌دهد که مکالمه در حال ضبط بوده و با اینکار به طرفین این آزادی را می‌دهد که در صورت عدم تمایل به ضبط، تماس را پایان دهند.