تبلیغات

مانی میکر

اثر مانی میکر در اصطلاح پوکر چیست؟

در دنیای پوکر اصطلاحات و کلمات بسیای وجود دارد که بکارگیری آنها میان پوکربازان رایج است، در این میان اصطلاح اثر مانی میکر “Moneymaker effect” در میان بسیاری از علاقمندان به پوکر رایج است که البته ارتباط بسیار عمیقی با رشد و توسعه پوکر و شکل گیری آن بصورت امروزی نیز دارد. در سال ۲۰۰۳ پوکربازی آماتور توانست با قهرمانی در مسابقات جهانی پوکر (WSOP) همه را شگفت زده کند؛ وی که امروزه چهره ای مشهور است کریس مانی میکر بود.

اصطلاح اثر مانی میکر در پوکر به چه معناست؟

کریستوفر برایان مانی میکر “Christopher Bryan Moneymaker” که وی را بیشتر به نام کریس مانی میکر می شناسند از جمله پوکربازهای تاثیرگذار در شناخته شدن مسابقات جهانی پوکر (WSOP) به شکل امروزی است.

قهرمانی کریس مانی میکر تاثیر بسیاری در رشد و هر چه بیشتر شناخته شدن پوکر داشت

در سال ۲۰۰۳ او یک پوکرباز ناشناخته از ایالت تنسی آمریکا بود که ۲۷ سال داشت. آغاز موفقیت مانی میکر در یک تورنمنت مسابقات آنلاین پوکر آغاز شد، جایی که وی علاوه بر مقام نخست این رقابت ها توانست بلیط رایگان شرکت در مسابقات جهانی پوکر را بدست بیاورد. این بلیط رایگان برای کریس اهمیت ویژه ای داشت زیرا ورودی این مسابقات مبلغ ۱۰,۰۰۰ دلار بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  5 توصیه مهم برای پیشرفت در پوکر

آنچه در مسابقات جهانی پوکر سال ۲۰۱۳ گذشت

قابل توجه است که این دوره از رقابت های جهانی پوکر توسط رسانه های گوناگون از جمله روزنامه ها، برنامه های تلویزیونی و سایت های طرفداران پوکر به شکل گسترده ای تحت پوشش خبری قرار گرفته بود و تمامی اخبار این مسابقات به شکل وسیع در میان علاقمندان گزارش می شد.

نهایتا و در عین شگفتی میلیون ها نفر از دنبال کنندگان نتایج این رقابت ها، کریس مانی میکر توانست مقام نخست این مسابقات را بدست بیاورد! تماشای قهرمانی یک پوکرباز ناشناخته در یک تورنمنت پوکر معتبر کافی بود تا توجه بسیاری به این موضوع جلب شود و افراد به خود بگویند: من هم می توانم.

این موفقیت وی را به چهره شماره یک رسانه ها تبدیل کرد بطوریکه خبر قهرمانی او به عنوان پوکربازی ناشناخته که توانسته بود با بدست آوردن بلیط رایگان مسابقات جهانی پوکر ۲.۵ میلیون دلار را از این رقابت ها جمع آوری کند مانند یک بمب خبری در میان مردم نقل می شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  درباره یادگیری فعالانه چه می دانید و چرا برای پیشرفت در پوکر الزامی است؟

محبوبیت یافتن رشد شناخت عمومی درباره بازی پوکر

کریس مانی میکرپیشتر در تاریخچه پوکر نیز اشاره کرده ایم که قهرمانی کریس مانی میکر در میان هزاران رسانه که به پوشش این رقابت ها می پرداختند و حتی برای اولین بار از دوربینهای جاسازی شده در میزها برای نمایش دست بازیکنان در تلویزیون بهره می بردند موجب رشد شناخت و همه گیری بیشتر بازی پوکر گردید. از این تحولات در دنیای پوکر به نام “Poker Boom” یاد می شود که در طی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ تاثیر مهمی در شناخته تر شدن و پیشرفت مسابقات جهانی پوکر (WSOP) داشته است.

گرچه این پوکرباز خود در مورد این تحولات و اثر مانی میکر آن را غلو شده نامیده با اینحال تاثیری که قهرمانی این پوکرباز بر روی افکار جامعه داشت به پرورش ایده رسیدن به موفقیت و یا میلیونر شدن از راه های در دسترس و بدون امکانات آنچنانی منجر شد و بازی پوکر را بیش از پیش به عموم جامعه شناساند.

اصطلاح اثر مانی میکر در پوکر

تبلیغاتcanonbet