تبلیغات

 

آموزش ساده‌ترین راه برای تماشای زنده مسابقات ورزشی و فوتبال

از IPTV چه می‌دانید؟

از تبلیغات لایو استریم، صدای محمدرضا احمدی و پارازیت خسته شده‌اید؟ راهی دیگر برای شما داریم.

راه‌های زیادی برای تماشای مسابقات فوتبال از شبکه‌های خارجی وجود دارد. از لایو استریم و کانال های ماهواره ای گفته‌ایم اما این دو شیوه مشکلات خاص خود را دارند. در خصوص لایو استریم‌ها، دو چیز آزاردهنده است: اول فیلتر بودن عمده این سایت‌ها و دوم تبلیغات آزاردهنده که کار را برای تماشا دشوار می‌کنند. در خصوص کانال‌های ماهواره‌ای هم حتی با وجود تهیه سی‌سی‌کم، مشکل پارازیت وجود دارد و از این رو به خصوص در مورد مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به مشکل می‌خورید. راه سوم در شرایط فعلی، آی پی تی وی است.

IPTV چیست؟

به جای دریافت برنامه های تلویزیونی از طریق امواج که از دیش روی بام که به طور دائم درگیر مسئله پارازیت است، از طریق یک ارتباط اینترنتی می توان همزمان برنامه ها را بارگذاری کرد و دید. شیوه‌های متفاوتی از آی پی تی وی وجود دارد که مهم‌ترین نوع آن، شبکه نتفلیکس است. به این صورت که شما اکانتی تهیه می‌کنید و می‌توانید ویدئویی که مد نظر شماست را هرزمان که خواستید تماشا کنید. اما چیزی که اینجا مدنظر ماست، درگاهی است که شما بتوانید شبکه‌هایی که مدنظر شماست را روی تلویزیون یا پلیر به طور همزمان تماشا کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  5 بازیکن برتر با بیشترین میزان سود در شرطبندی در جهان را بشناسید

IPTV چطور کار می‌کند؟

سایت‌هایی در این زمینه فعال هستند. شما اکانتی از آن‌ها تهیه می‌کنید و ایمیلی حاوی یک لینک منحصربه‌فرد برای شما ارسال می‌شود. وقتی لینک را باز می‌کنید، فایلی با پسوند m3u دانلود می‌شود که بهتر است آن را در مکانی مناسب نگه‌داری کنید. سپس شما نرم افزار VLC را دانلود می‌کنید و از طریق آن، کانال‌های خریداری شده را تماشا می‌کنید. با داشتن اینترنت شرکت‌های IDSL و یا اینترنت ایرانسل و همراه اول، به راحتی می‌توانید مسابقات را بدون قطعی تماشا کنید.

تماشای فوتبال از طریق IPTV

در صورتی که اقدام به خرید اکانت‌های ورزشی کنید، شاهد کانال‌های پرشمار پخش فوتبال و سایر ورزش‌ها از کشورهای عربی، اروپایی و ایالات متحده خواهید بود که منتظر دبل کلیک شما برای تماشا هستند.

از کجا IPTV بخریم؟

سایت ایران آی پی تی وی توصیه می‌شود. پکیج ورزشی این وبسایت، بهترین گزینه برای این منظور است. می‌توانید آن را در سیستم یا رسیور خود بارگزاری کنید. هزینه خرید این پکیج به طور سالیانه، 100 هزار تومان است. در این پکیج؛ بین اسپورت، اسکای اسپورت، فاکس اسپورت، ای اس پی ان اسپورت، الون اسپورت، بی تی اسپورت و کانال‌های فراوانی از این دست در اختیار دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش بازی جنگا

مشکلات IPTV

به طور کلی این سیستم، دو ایراد دارد. اول اینکه باتوجه به بارگیری تصویر از اینترنت، شما با تاخیری حدود یک دقیقه‌ای مسابقات را تماشا می‌کنید. مشکل دوم هم با لایو استریم مشترک است؛ اینکه برای تماشای ویدئوها باید ترافیک مصرف کنید. برای مثال برای تماشای یک ساعت برنامه چیزی بین 500 مگ تا 1 گیگ ترافیک مصرف می‌شود که اگر تنها چیزی که قصد تماشای آن را دارید فوتبال است و از شبکه‌های وطنی خسته‌ شده‌اید، نباید مشکلی جدی برای شما به وجود بیاورد.