تبلیغات

 

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • آشنایی و معرفی برند کارت های بازی Bicycle ( محبوبترین تولید کننده کارت های بازی )

آشنایی و معرفی برند کارت های بازی Bicycle ( محبوبترین تولید کننده کارت های بازی )

برند Bicycle Playing Cards که از سال ۱۸۸۵ و به عنوان زیر مجموعه شرکت United States Printing Company فعالیت خود را آغاز کرد از معروفترین برندهای طراحی و تولید کارت های بازی در دنیا می باشد، این برند بعدها تحت نام شرکت United States Playing Card Company به فعالیت خود ادامه داد.

طراحی های کارت های برند Bicycle با استفاده از استاندارد ۵۲ عدد کارت انجام می پذیرد که به رنگ های مشکی و قرمز می باشد و اصطلاحا آنها را دسته ورق فرانسوی (به انگلیسی French Deck) می نامند. از مشهورترین و پرفروشترین دسته کارت های طراحی شده توسط این شرکت می توان از The Bicycle Rider backs نام برد که دارای عبارت Bicycle بر روی خال پیک (به انگلیسی Ace of Spades) می باشد، این دسته کارت همچنین دارای دو عدد جوکر و دو عدد کارت اطلاعات بازی است.

این شرکت فعالیت های موثری در طول جنگ جهانی دوم داشته است از جمله اینکه نوعی کارت مخصوص را برای سربازان آمریکایی تولید کرده بود که با قرار دادن کارت ها در کنار هم تصویر نقشه های کاملی در اختیار سربازان قرار می گرفت، گرچه بعدها نمونه های دیگری به تعداد محدود از این کارت ها به چاپ رسید با اینحال نمونه های اولیه این کارت ها امروزه در یک موزه با مدیریت خصوصی در واشنگتن با نام International Spy Museum نگهداری می شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازی پوکر رایگان با ارز دیجیتال

از دیگر فعالیت های برجسته این شرکت چاپ کارت های مخصوص سربازان آمریکایی حاضر در جنگ ویتنام بود که در آن نشان خال پیک (به انگلیسی Ace of Spades) بود و دلیل آن اعتقاد بر این بود که حزب رهبری کننده نیروهای مقابل در ویتنام نشان خال پیک را به عنوان نمادی از مرگ می دانستند و این از لحاظ روانی موجب برتری سربازان آمریکایی خواهد شد، البته بعدها مشخص شد که چنین موضوعی یک فرض کاملا اشتباه بوده است و طرف ویتنامی چنین نگاهی به نماد خال پیک نداشته است!

با اینحال نماد خال پیک به سرعت در میان سربازان ارتش آمریکا محبوبیت یافت تا جایی که در جنگ میان آمریکا و عراق در سال ۱۹۹۱ نیز این کارت ها مجدد به چاپ رسید. این برند همچنین تولید کننده کارت های شخصی سازی شده بسیاری از شعبده بازها می باشد.

این شرکت هم اکنون در شهر Erlanger از ایالت کنتاکی (به انگلیسی Kentucky) استقرار دارد و با برند Bicycle به فعالیت خود ادامه می دهد، جالب است بدانید انتخاب عبارت Bicycle به عنوان نام برند به دلیل محبوبیت استفاده از دوچرخه در اواخر قرن نوزدهم بوده است! امروزه بسیاری از کارت های بازی، چیپ ها و ژتون های قمار، تاس و همچنین لوازم جانبی بازی ها توسط این شرکت و تحت برند Bicycle تولید می گردند که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بلوف های صحیح و به موقع در پوکر

وبسایت این شرکت: Bicycle Playing Cards