تبلیغات

نکاتی برای برد: چرا در پوکر بازنده هستم ؟

اگر همیشه از خودتان می‌پرسید که «چرا نمی‌توانم ببرم؟»، خواندن این آموزش پوکر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما دلایل اصلی باخت در بازی پوکر را برایتان بررسی خواهیم کرد.

هر بازیکن حرفه‌ای برنده، یک بازنده حرفه‌ای نیز هست، همه ما باید از اشتباهات خود درس بگیریم. البته احتمالا در حال حاضر نمی‌دانید اشتباهات شما چیست. فاکتورهایی که در ادامه مطرح می‌کنیم از مهم‌ترین دلایل باخت بازیکنان پوکر هستند و با جلوگیری از آ‌ن‌ها می‌توانید به برد بیشتری برسید.

شما قربانی واریانس هستید

لازم نیست با ریاضیات واریانس آشنا باشید، اگرچه اگر تمایل دارید می‌توانید آموزش واریانس در پوکر را مطالعه کنید، به طور ساده می‌توانید آن را بدشانسی نامگذاری کنید. عامل واریانس بد-بیت‌ها و اتفاقات ناگوار هستند. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما با درصد برد بالایی پولتان را وارد پات می‌کنید اما متاسفانه می‌بازید.

البته هنگامی که باخت‌هایتان شروع می‌شود باید کشف کنید که واریانس مقصر است یا خیر. اگر وقتی که بازنده هستید ورودی میزهایتان را سنگین‌تر می‌کنید واریانس عامل باخت شما نخواهد بود! بازی پوکر عموما بر اساس مهارت شما است، اما شانس نیز نقش مهمی در آن ایفا می‌کند.

به یاد داشته باشید که در حالت عادی این بازی نوعی از قمار است، اگر صرفا به این نکته توجه کنید می‌فهمید که واریانس از کنترل شما خارج است. اما می‌توانید برایش آماده شوید و آن را به حداقل برسانید. مدیریت بانکرول تنها راه درست برای کنترل واریانس است، مدیریت درست باعث می‌شود هنگامی که بدشانسی آوردید، مقدار پولی که باختید روی مهارت و احساسات شما تاثیرگذار نباشد.

یاد بگیرید که چگونه با باخت‌ها کنار بیایید، هنگامی که بازی روند نزولی داشت از کوره در نروید و بتوانید با ذهن و مهارتتان بازی کنید تا در برابر واریانس انعطاف‌پذیر باشید. البته همانطور که گفتیم باید مطمئن باشید که عامل باخت شما واریانس است و نه مسائل دیگر، در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

شما تیلت هستید

تیلت شدن جزو ضعف‌های ذهنی و روانی یک بازیکن عموما در هنگامی که استک خود را از دست می‌دهد می‌باشد. هنگامی که تیلت شده‌اید تصمیمات اشتباهی می‌گیرید که در حالت عادی به استراتژی درست بازیتان ربطی ندارند. به عبارت دیگر، اجازه می‌دهید که در هنگام بازی احساسات روی شما غلبه کنند.

ذات انسان این است که در هنگام شکست خوردن به هم بریزد، این عامل باعث ناراحتی و عصبانیت و بازی بد و اشتباهات در بازیتان می‌شود. وظیفه شما این است که این تمایلات انسانی را با آگاهی و هوشیاری به خوبی کنترل کنید. بی‌حس شدن در برابر احساسات و برد و باخت بهترین دفاع در مقابل تیلت است. در مجموع دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارند، می‌توانید آن‌ها را در آموزش‌های مربوطه مطالعه کنید، تا با آن‌ها آشنا نشوید نمی‌دانید چطور باید با آن‌ها مقابله کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پوکر چیست؟ همه چیز که باید در مورد پوکر بدانید

هر بازیکن حرفه‌ای تیلت شدن را تجربه کرده است، مخصوصا در اوایل شروع پوکر. این موضوع هیچگاه به طور کامل از بین نخواهد رفت، باختن یک پات سنگین وقتی که حریف تنها یک اوت دارد هیچگاه خنده‌دار نخواهد بود، اما با قوی ساختن ذهن می‌توانید کاری کنید که این موضوع روی تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار نباشد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید آموزش تیلت در پوکر را مطالعه کنید.

شما مطالعه نمی‌کنید

رسیدن به سود در پوکر از برتری داشتن نسبت به حریف و استفاده از اشتباهات او به دست می‌آید. فرض کنید یک بازی عادی دارید و هیچ مطالعه‌ای نداشته‌اید، چطور می‌توانید بدون دانستن استراتژی‌ها بازی کنید؟ اگر آموزش نبینید چطور می‌خواهید به خوبی بلوف بزنید، فور-بت کنید یا بازی شناور انجام دهید؟

این مطلب را از دست ندهید:   ریسک برد در پوکر چیست؟

امروزه مقالات بسیار زیادی در این زمینه منتشر شده، ویدئوهای بسیار زیادی از بازیکنان حرفه‌ای وجود دارد و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و دانش تئوری خود را به حداکثر برسانید.

زمانی ضعف خود را درک می‌کنید که حریف به راحتی شما را از بازی بیرون می‌کند، چرا که استراتژی او را درک نمی‌کنید. اگر این اتفاق می‌افتد باید بازی را متوقف کرده و آموزش ببینید. چقدر؟ ما مقالات بسیار زیادی در این زمینه منتشر کرده‌ایم، آیا با همه آن‌ها آشنا هستید؟ می‌توانید مرحله به مرحله آن‌ها را به صورت روزانه مطالعه کنید، یک برنامه‌ریزی ثابت برای این موضوع داشته باشید،‌ قطعا نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

شما برنامه‌ای برای برد از بازیکنان دیگر ندارید

برای برد در درازمدت باید چند قدم از بازیکنان دیگر جلوتر باشید. با مطالعه استراتژی‌ها، در برابر بازیکنان معمولی بسیار خوب عمل خواهید کرد. اما پوکر مملو از بازیکنان پیچیده و بدون قاعده است. نمی‌توانید بدون اینکه استراتژی‌ای در برابر آنان در نظر بگیرید وارد بازی شوید و صرفا در یک لحظه کل استکتان را ببازید یا به صورت اتفاقی برنده شوید.

بهترین کار این است که قبل از اینکه وارد میز شوید برنامه‌ای برای بازی با آن‌ها به وجود آورید. داشتن پلن خوب است، اما باید با سبک بازی شما مطابقت داشته باشد. عمدتا باید بتوانید یک مرحله عمیق‌تر از حریف فکر کنید و نسبت به او برتری داشته باشید باید مهارت‌ها و استراتژی‌های خود را توسعه دهید و از حالت اتوماتیک خارج شوید،‌ بازی حریف را به خوبی آنالیز کنید،‌ اطلاعات کسب کنید و بازی خود را نسبت به این اطلاعات بهینه کنید.

بسیاری از بازیکنان تنها نسبت به کارت‌های خود، کارت‌های روی زمین و عملکرد حریفشان واکنش نشان می‌دهند. سعی کنید بیشتر عمل کنید تا اینکه عکس‌العمل نشان دهید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پوکرفیس چیست؟ روش بازی با زبان بدن در پوکر

شما بیش از حد کال می‌کنید

همه ما بازیکنانی را دیده‌ایم که تنها کاری که بلد هستند کال کردن است. این اتفاق به وفور در پوکر آنلاین می‌افتد،‌ البته با پیشرفت بازیکنان در طی چند سال اخیر این مشکل تا حدی حل شده است. بسته به جایی که در آن بازی می‌کنید ممکن است میزان این نوع بازیکنان متغیر باشد.

کسانی هستند که صرفا بیگ-بلایند را کال می‌کنند، امیدوارند پات ریز نخورد و به راحتی فلاپ را ببینند و تا زمانی که کارتشان به خوبی روی فلاپ نشیند ریز نمی‌دهند، نباید جزو این دسته افراد باشید.

نمی‌گوییم که کال کردن هیچگاه سودرسان نیست، اما باید دقیقا آگاه باشید که چرا این کار را می‌کنید. همیشه بیگ-بلایند را کال می‌کنید؟ همیشه وقتی کارت خوبی دارید منتظرید بازیکنان دیگر ریز دهند؟ فور-بت بازیکنان دیگر را کال می‌کنید؟ اگر جواب این سوالات را به درستی نمی‌دانید، مطالعه خود را بیشتر کنید و دلایل کار‌هایتان را بفهمید.

دلایلی که کال کردن در بیشتر شرایط مضر است زیاد است، اما دو دلیل اصلی را بررسی می‌کنیم:

۱- وقتی در پری-فلاپ کال می‌کنید و روی فلاپ کارتتان نمی‌خورد به راحتی کارت خود را می‌ریزید، در اکثر مواقع برای دست‌های متوسطی که با آن‌ها وارد بازی می‌شوید این اتفاق می‌افتد.

۲- کال کردن باعث می‌شود که وقتی دست خوبی دارید اما ناتس نیستید در شرایط سختی قرار بگیرید و نتوانید دست او را بخوانید، مخصوصا اگر حریف تهاجمی باشد.

همیشه کال کردن، هرگز سودرسان نخواهد بود. در نهایت بازنده می‌شوید. همچنین توصیه نمی‌کنیم که هیچوقت از کال استفاده نکنید. اما تا زمانی که استراتژی‌های مربوط به کال کردن را فرا نگرفته‌اید بهتر است به ندرت از آن استفاده کنید. همیشه با یک ریز معقول شروع کنید تا مطمئن شوید بهترین سود را از کارتتان خواهید برد و سعی کنید خودتان ریزر پری-فلاپ باشید. زمانی که حرفه‌ای شدید می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را با استفاده از کال کردن وارد بازی خود کنید.

این مطلب را از دست ندهید:   بازی با AK در پوکر

شما بی‌دلیل پول می‌دهید

در این قسمت از آموزش یک موضوع ساده را بررسی می‌کنیم: پول خود را برای دیگران هدر ندهید. به طور مثال باید بدانید: بازیکنان در میزهای سبک فقط هنگامی بازی تهاجمی خود را ادامه می‌دهند که بهترین کارت را دارند، یا حداقل اینطور فکر می‌کنند. آن‌ها به ندرت با ریز پیوسته دادن بلوف می‌زنند و به آن ادامه می‌دهند.

اگر با بازیکنی مواجه شدید که لوز-اگرسیو بود می‌توانید او را از این قانون مستثنی کنید. اما بسیاری از بازیکنان مبتدی روی میزهای سبک اینگونه‌اند، اگر سکند-ناتس هستید، بی‌دلیل به آن‌ها پول ندهید. حریف با ریز خود کاملا به شما اعلام می‌کند که بهترین کارت را دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی و آموزش با بازی ورق دوراک

اگر هوشیار باشید و از این قانون استفاده کنید، می‌توانید به پول خوبی روی میزهای سبک برسید.

شما به اندازه کافی تهاجمی نیستید

پوکر مبتدی حالتی از پوکر است که بازیکنان فقط با کارت‌های بسیار قوی در پری-فلاپ ریز می‌دهند یا کال می‌کنند، و زمان‌هایی که بهترین کارت را ندارند وارد بازی نمی‌شوند. آن‌ها بلوف نمی‌زنند و لوز بازی نمی‌کنند.

بسیاری از بازیکنان این روش را انتخاب می‌کنند، چرا که با استفاده از آن پول زیادی نمی‌بازند. در پوکر آنلاین و در میزهای سبک اگر مهارت و استراتژی مناسبی داشته باشید می‌توانید به خوبی از این قابلیت بازیکنان استفاده کنید. آن‌ها به راحتی با کارتی که فکر می‌کنند خوب است شما را کال می‌کنند و اگر کارتشان نخورد بلوف شما را می‌پذیرند.

البته به دو نکته توجه کنید: ۱- این بازیکنان بسیار نایاب شده‌اند، چرا که امروزه اطلاعات و منابع زیادی برای پوکر وجود دارد و بازیکنان پس از مدتی اشتباهات خود را برطرف می‌کنند. ۲- با استفاده از این سبک بازی نمی‌توان به برد محسوسی رسید و فقط می‌توان امیدوار بود که نبازیم و یا مبلغ کمی ببریم.

راه حل این مشکل بسیار ساده است، تهاجمی باشید. توضیح این موضوع در این مقاله نمی‌گنجد اما آنقدر هم کار پیچیده‌ای نیست. زمانی که یاد گرفتید چطور در برابر بازیکنان مبتدی تهاجمی باشید، معنی سود در پوکر را درک خواهید کرد.

خوشخبتانه آموزش و مفاهیم زیادی در این مورد برایتان تهیه کرده‌ایم، آن‌ها را مطالعه کنید.

همچنان در پوکر بازنده هستید؟

اگر هیچ‌کدام از این دلایل عامل باخت شما نیستند، باید بازی خود را زیر میکروسکوپ قرار دهید و از بازیکنان حرفه‌ای دیگر کمک بگیرید. همچنین می‌توانید دست‌هایی که آن‌ها را درک نمی‌کنید در بخش نظرات مطرح کنید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم. بازیکنان حرفه‌ای دیگر به سرعت به اشتباهات شما اشاره می‌کنند و می‌توانند کمک بسیار بزرگی به بازیتان بکنند.

نکاتی که برایتان مطرح کردیم اولین قدم برای برنده بودن در پوکر است. هرچه در میزهای سنگین‌تری بازی کنید، شرایط پیچیده‌تر خواهد شد و مراحل فکری مختلفی را تجربه خواهید کرد. حتما آموزش و مقالاتی که برایتان آماده کرده‌ایم را با دقت مطالعه کنید، تمام آن‌ها برایتان مفید خواهند بود. حرفه‌ای شدن در پوکر یک عمر طول خواهد کشید و هنوز مفاهیم زیادی وجود دارند که شما نمی‌دانید. یادگیری را متوقف نکنید. موفق باشید!