تبلیغات

آشنایی با 10تا از بهترین اختراعات سال 2019

هفته‌نامه آمریکایی تایم هر سال بهترین اختراعاتی را برجسته می‌سازد که دنیا را بهتر، هوشمندتر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

این هفته‌نامه برای تدوین فهرست هر ساله، نامزدها را از طریق گروه متنوعی از گزارشگران و خبرنگاران در سراسر جهان درخواست کرده و سپس هر اختراع رقیب براساس فاکتورهای کلیدی از جمله خلاقیت، تأثیر، چشم‌انداز تازه و کارآمدی ارزیابی می‌شود.

العربیه نت از میان 100 اختراع سال 2019، ده عدد از مهمترین و تاثیرگذارترین آن‌ها بر زندگی روزمره را با این اولویت برگزیده است که این اختراعات، قادر باشند زندگی مردم را بهتر و آسان‌تر کنند.

1-هدست‌های طبی سخنگو

هدست‌های طبی جدیدی ساخته شده‌اند که صدا را تقویت کرده و پارازیت‌های جانبی را کاهش می‌دهند. این هدست‌ها مجهز سنسورهایی اند که بر اساس سیستم هوش مصنوعی کار می‌کنند و مانند دستیار هوشمند، امکان پاسخگویی شفاهی به پرسش‌ها و ترجمه مکالمه‌ها از زبان‌های خارجی به زبان کاربر را فراهم می‌کنند.

هدست‌های طبی سخنگو همچنین از قابلیت‌های حفاظتی ویژه ای برای سالمندان مانند هشداردهی در هنگام زمین خوردن یا بروز وضعیت‌های اورژانسی برای سلامتی و همچنین سنجش فعالیت بدنی برخوردارند.

2-عینک پزشکی سخنگو

برای کسانی که مشکل بینایی دارند این اختراع جدید می‌تواند راهی مؤثر برای تغییر زندگی آنها باشد. این اختراع به عنوان «عینک مکالمه گر» توصیف شده است که یک دستگاه هوش مصنوعی است. این دستگاه را می‌شود به قاب هر عینک وصل کرد و از قابلیت شناسایی چهره، پول نقد، و خواندن متون نوشتاری برخوردار است. این دستگاه اطلاعات بارکدها را با صدای بلند برای کاربر می‌خواند.

مخترع این فناوری جدید می‌گوید نصب این حجم از قابلیت‌ها در یک دستگاه کوچک مانند قرار دادن یک فیل در کمدی کوچک است. از این فناوری جدید همچنین می‌توان برای کمک به افرادی که در خواندن مشکل داشته و یا مهارت خواندن آنها ضعیف است، استفاده کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  هشت طریق برای تولید یک ماشین پولساز آنلاین
3- چوب هوشمند بینا و هشدار دهنده

چند سال پیش، کورست سیلان که نابیناست سعی داشت با استفاده از عصا و مکان یاب گوشی هوشمند خود، ضمن کشیدن چمدان، راه خود را به سمت هتل بیابد اما هر بار به ستون برخورد می‌کرد و پیشانی‌اش با ضربه زخم شد.

سیلان تصمیم گرفت اختراع شگفت انگیزش را کاملتر کند که نام «وی واک» را به آن داده بود. این اختراع در واقع عصایی هوشمند است که موانع و اشیاء را شناسائی می‌کند که بالای سطح سینه کاربر هستند. این عصا قابلیت وصل شدن از طریق بلوتوث به اپ‌های گوناگون و نقشه‌ای گوگل را دارد و قادر به کمک در جابجایی امن و آسان 250 میلیون نابینا یا کسانی است که دچار ناتوانی بینانئ در سراسر جهان هستند.

4- تیغ ریش تراشی هوشمند

بسیاری از آقایان در مراجعه به سالن آرایشگاه فکر نمی‌کنند، نوآوری هایی وجود دارند که می‌توانند همان احساس خوب گرما و مراقبت از پوست را ایجاد کند ولی این کار با تیغ‌های ریش تراشی هوشمند مجهز به سیم گرم شونده استیل ضد زنگ امکان پذیر است که در زیر تیغ پنج لبه‌ای نصب شده تا در حین تراشیدن، صورت را گرم کند.

کاربران می‌توانند به مدد 4 سنسور حرارتی که به شکل همگون همه چهره را پوشش می‌دهد، میان دو سطح متفاوت گرما را انتخاب کنند. فناوری «فلکس دیسک» نیز برای تراشیدن ریش در مناطق چین و چروک در این تیغ‌های ریش تراشی تعبیه شده است.

5- مزارع کشاورزی پرنده

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از «ناامنی غذایی» رنج می‌برند و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با بدتر شدن فزاینده اوضاع آب و هوا این شمار به طور پیوسته افزایش خواهد یافت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برند هایی که بدون آن ها زندگی ممکن نیست !!

به گفته مخترعان فناوری کشاورزی موسوم به «ایروفارمز» ایده آن‌ها در این خلاصه می‌شود که مزارع کشاورزی سر پوشیده پرنده به میزان دست‌کم 95 درصد کمتر از مزارع معمولی و مزارع فضای باز نیاز به آب دارند.

پیشرفت اصلی فناوری ثبت شده این شرکت، ایجاد محیط رشد جدیدی است که بجای کاشتن تخم محصول در خاک آن را در قطعاتی از پارچه خیس شده می‌کارند. فناوری ایروفارمز عملا محصولاتی مانند شلغم و تره تیزک را تولید انبوه کرده است.

6-گرفتن آب نوشیدنی از هوا

آب پس از هوا دومین عامل ادامه حیات است و این اختراع نوآورانه کارکردی شبیه کولر آبی در دفتر دارد که با فیلتر کردن رطوبت موجود در هوای اطراف، آب قابل شرب را تولید می‌کند.

این اختراع تازه که با انرژی الکتریکی یا خورشیدی کار می‌کند می‌تواند 7 گالن آب در روز تولید کند. این دستگاه فرآیند تصفیه چند مرحله‌ای تولید آب تمیز حتی در آلوده‌ترین مناطق را تضمین می‌کند.

7-صندلی «هوشمند» راحت و طبی

طراحان در برلین یک صندلی «هوشمند» طبی ساخته اند که از طریق ویژگی‌های شیب هارمونیک اتوماتیک، حداکثر راحتی را فراهم کرده و این امکان را می‌دهد تا صندلی فوراً در پاسخ به بدن کاربر و موقعیتی که در آن قرار دارد تنظیم شود، بدون اینکه نیازی به جابجایی دیسک پایه یا کشیدن اهرمی برای تنظیم ارتفاع باشد. این صندلی پشتیبانی لازم را برای ستون فقرات فراهم می‌کند.

8-قفل اثر انگشتی «هوشمند»

قفل‌های متعارف با رمزهای رقمی یا کلیدهایی باز و بسته می‌شوند که ممکن است به سادگی فراموش شوند، اما فناوری جدید قفل قابل شارژ «هوشمند» را ارائه می‌دهد که با استفاده از اثر انگشت یا کلید می‌توان آن را باز کرد. این قفل مجهز به ظرفیت حافظه برای ثبت 10 اثر انگشت است که می‌تواند مورد استفاده همه اعضای خانواده باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  یک کشتی ایرانی در نزدیکی عراق غرق شد..
9-کنترل از راه دور بوسیله «چشم ها»

این فناوری شبیه به کنترل از راه دور یا ریموت کنترل است که از طریق آن کامپیوترها، تلویزیون‌ها و تبلت‌ها کنترل می‌شوند اما این کنترل بوسیله «چشم» انجام می‌شود، این همان چیزی است که به ویژه مورد نیاز افراد دارای ناتوانی‌های گوناگون جسمی هستند. کاربر با استفاده از فناوری «نگاه چشم ها» می‌تواند وارد پلات فرم رایگان «ایکس فینیتیز» شده و با صرف نگاه کردن و بدون لمس دگمه‌ها قادر خواهد بود هر آنچه را که بخواهد جستجو، ثبت و مورد استفاده قرار دهد. به نظر جو اسپیس مخترع این فناوری، افراد دارای معلولیت‌های بدنی برای اولین بار قادر خواهند بود کانال‌های تلویزیونی را بدلخواه خود عوض کنند.

10-غذای همیشه تازه

در حال حاضر حدود 40 درصد از محصولات غذایی سر از زباله‌دان در می‌آورند و این اغلب به دلیل مشکلات ناشی از نحوه نگهداری است. برای کاهش میزان هدر رفتن محصولات غذایی شرکت اپیل ساینس روشی را ابداع کرده که از طریق کند کردن روند رشد، به نگهداری طولانی‌تر گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات کمک می‌کند.

به نظر این شرکت، روند پوست کندن مصنوعی می‌تواند متوسط عمر معمول میوه‌ها یا سبزیجات را دو تا سه برابر کند. این شرکت برای مرحله نخست کار خود میوه افوکات و سپس پرتقال را به این روش پروسس کرده و هم اکنون در حال اجرای آزمایش بر روی موز می‌باشد.

تبلیغاتcanonbet