تبلیغات

بهترین بازی‌های فکری در سال 2024

امروزه با عناوین زیادی از بازی‌های فکری یا گیم‌بردها رو به رو هستیم. بر این اساس، چگونه دریابیم که بهترین بازی‌های فکری حال حاضر کدام‌ گزینه‌ها هستند؟ جدا از بازی‌های کلاسیک خانوادگی‌ همچون مونوپولی و کلوئدو (Cluedo)، اکثر افراد با سایر بازی‌های فکری آشنایی چندانی ندارند؛ به‌ویژه بازی‌هایی که در چند دهه اخیر منتشر شده‌اند. به همین دلیل است که برخی از بهترین بازی‌های فکری منتشر شده‌ در ۱۰ سال گذشته‌‌ تنها منتظر کشف شدن‌ توسط بازیکنان هستند.

چه به دنبال یک بازی پر هیجان و استراتژیک باشید، و چه به دنبال یک تجربه ساده‌تر، در دنیای امروز بازی‌های فکری متنوعی در دسترس شما هستند. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. از بازی‌های تاریخی گرفته‌‌ تا فانتزی و ترسناک، در فهرست پیش رو از بهترین بازی‌های فکری، با گزینه‌های متنوعی رو به رو خواهید شد. شما می‌توانید همدست شرلوک هلمز شوید، در میان ستاره‌ها سفر کنید و یا این که با هیولاهای وحشتناک مبارزه کرده و بشریت را نجات دهید.

در حالی که برخی از عناوین موجود در این فهرست، برای فضای خانوادگی مناسب هستند، برخی دیگر برای مخاطبان بالغ‌تر طراحی شده‌اند. مطمئناً گزینه‌‌ای مناسب برای تمامی‌افراد خواهید یافت. همراه باشید و سفر خود را در میان بازی‌های فکری حال حاضر جهان، آغاز کنید.

روت – Root
یک بازی فکری نامتقارن که تجربه‌ای استراتژیک و پر تنش را به شما ارائه می‌‌دهد.

طراح بازی روت (به معنای ریشه)، کول ورل(Cole Wehrle)  است. وی مجموعه فوق‌العاده خوبی را از بازی‌های فکری ایجاد کرده است، با این حال هیچ کدام به باشکوهی روت نیستند. روت یک بازی فکری در مورد موجودات متخاصم جنگلی است. این بازی از ابتدا کاملاً شایان ستایش به نظر می‌رسد. تصاویر طراحی شده‌ توسط کایل فرین (Kyle Ferrin) از یکی از بهترین‌های حال حاضر بازی‌های فکری محسوب می‌شود. در زیر فضای جنگلی آن، بازی فوق العاده وحشیانه است. جنگ برای چوب بزرگ یک جنگ خونین است و تنها یک جناح می‌تواند پیروز شود. این بدان معناست که پیش از پیروزی با رنج و ظلم زیادی رو به رو هستیم.

بازیکنان بسته‌ به جناحی که برای کنترل انتخاب می‌کنند، تجربه کاملاً متفاوتی خواهند داشت. با وجود اهداف ساخت و ساز  Marquise de Cat  که بسیار متفاوت از امیال شورش طلبانهWoodland Alliance  است، برای ایجاد تعادل در سراسر جنگل با مشکل رو به رو خواهید شد. با این که این روند روت را به یک بازی فکری دشوار برای یادگیری تبدیل کرده است (نیاز به انجام بازی‌های متعدد برای درک نحوه عملکرد هر گروه)، اما لذت برد را نیز دو چندان خواهد کرد. آشنایی با نحوه بازی و برخورد با چهار گروه موجود در بازی اصلی، و در ادامه گزینه‌های الحاقی، همگی بخشی از جذابیت تجربه بازی و دوشت داشتنی‌تر شدن روت هستند.

بازی روت مانند برداشتن‌ کتابی است که نمی‌توانید برای خواندن‌ دوباره آن صبر کنید؛ زیرا هر چه زمان بیشتری را با آن سپری کنید، بیشتر مضمون آن را دریافت کرده‌ و سرمایه بیشتری خواهید داشت. یکی از بهترین بازی‌های فکری که تا به حال ساخته‌ شده‌ است را از دست ندهید؛ سفر خود را در روت آغاز کنید.

خیانت در خانه روی تپه: نسخه سوم –  Betrayal At House On The Hill: Third Edition

برای فرار از عناصر وحشت آفرین فراوان، این بازی فکری گیج‌کننده‌، سرگرم‌کننده‌ و به‌ روز رسانی شده‌ را از دست ندهید.

اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک هستید، چه فیلم‌های سراسر خون ریزی و چه فیلم‌های هیولایی احمقانه، خیانت در خانه روی تپه  گزینه‌ایست که باید به آن توجه کنید. آخرین نسخه‌ از این فرانچایز بازی‌های فکری ترسناک، نسخه‌ سوم آن است که در سال گذشته‌ منتشر شده‌ است. یک بازی فکری به سبک ماجراجویی که در یک عمارت کلیشه‌ای جن زده‌ و مملو از موارد وحشت آفرین اتفاق می‌‌افتد. نسخه‌ سوم خانه‌ای روی تپه بهترین گزینه‌ در میان این مجموعه است که تقریباً تمامی ایرادات نسخه‌های قبلی را بهبود داده‌ است.

در این بازی گروهی متشکل از شخصیت‌های مختلف، بازيکنان در ابتدا با یکدیگر همکاری می‌‌کنند تا خانه‌ای که بر روی تپه قرار دارد را کشف کنند. بازیکنان در حین بازی، چیدمان خانه را تشکیل داده‌ و هر مهره اتاق را که به طور تصادفی کشیده‌ شده‌‌ است، در کنار دری قرار می‌‌دهند که شخصیتشان از آن عبور کرده‌ است. هر زمان که بازیکنان اتاق جدیدی را کشف می‌کنند، ممکن است با برخی از ساکنان غیر عادی خانه مواجه شوند.

برخی از این برخوردها ممکن است باعث شود که یکی از بازیکنان به طور ناگهانی خیانتی را برای خدمت به هر نیروی شیطانی که با بدشانسی با آن مواجه شده‌ است، علیه دوستان خود ترتیب دهد. چیزی که در به عنوان یک بازی فکری همراه با همکاری شروع می‌شود، به سرعت به رقابت تبدیل می‌شود؛ رقابتی که در آن افراد قصد دارند تا یک توطئه وحشتناک را متوقف کرده و بازماندگان باقی مانده را نجات دهند.

چیزی که آخرین نسخه از خیانت را نسبت به نسخه‌های قبلی خود به گزینه بهتری تبدیل می‌کند، موارد اصلاحی و بهبود تجربه بازیکن است. کارت‌های اضافی زمینه سازی بیشتری را برای داستان بازی ایجاد می‌‌کنند. قوانین جدید نیز باعث متعادل‌تر شدن روند بازی شده‌اند. بازیکنان جدیدتر با یک دفترچه قوانین که به خوبی نگارش شده‌ است، رو به رو هستند. طرفداران سبک ترسناک از بازی خیانت در خانه روی تپه لذت خواهند برد.

وینگزپن – Wingspan

این بازی فکری پرنده‌ای، دارای تجهیزات پر زرق و برق و یک سیستم کارتی تحسین برانگیز است.

بازی فکری وینگزپن (به معنای طول بال) توسط الیزابت هارگریو طراحی شده‌ است. این بازی در مورد جذب پرندگان به زیستگاه‌های طبیعی‌شان است. از این بازی تا به امروز بیش از یک میلیون نسخه‌ به فروش رفته‌ است. این روند خالق آن را به سرعت تبدیل به یکی از تولید کننگان مطرح بازی‌های فکری در چند سال اخیر کرده است.

وینگزپن برای هر فردی که پیش از این آن را بازی کرده است نیز دارای شگفتی خواهد بود. به این دلیل که ترکیبی از کارت‌های استراتژیک جذاب و تم دلنشینی را با خود همراه کرده است. بازیکنان به نوبت کارت‌هایی را به هر یک از زیستگاه‌های طبیعی خود اضافه می‌کنند. افراد می‌توانند با هر کارت اضافی، اقداماتی را به صورت ترکیبی در نوبت‌های بعدیشان انجام داده‌ و همچنین امتیاز کسب کنند. بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که برای جذب پرندگان بیشتر غذا به دست آورده‌ یا با تخم‌گذاری آمار پرندگان خود را افزایش دهند؛ یا این که کارت‌های پرنده‌ اضافی برای بازی را در نوبت‌های بعدی بکشند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  در دوران کرونا چطور خودمان را در خانه سرگرم کنیم؟

چیزی که روند ساخت تدریجی بخش کارت‌های شما را رضایت‌بخش‌تر می‌‌کند، رویکرد واقعگرایانه نسبت به همتایان واقعی پرندگان است؛ از رژیم غذایی آن‌ها گرفته‌ تا تعداد تخم‌هایی که معمولاً می‌‌گذارند و بدون شک طول بال‌هایشان.

وینگزپن صرفا یک بازی جذاب برای انجام نیست. به لطف تجهیزات هنری فوق‌العاده‌ای همچون ستاره‌های پردار و توکن‌های تخم مرغ پاستیلی نمادین، بازی از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است. یادآوری: شما نمی‌‌توانید آن‌ها را بخورید، علیرغم اینکه ممکن است خیلی خوشمزه به نظر برسند! با وجود تم اصلی فوق‌العاده، گیم‌پلی درخشان و زیبایی بصری خیره کننده، وینگزپن شایسته جایگاهی برتر به عنوان یک بازی کلاسیک مدرن است. وینگزپن یکی از بهترین بازی‌های فکری سال‌های اخیر است و قرار است به یک بازی بزرگ در طول تاریخ تبدیل شود.

 تیم۳ صورتی/سبز – Team3 Pink/Green

یک بازی سرشار از هرج و مرج و خنده دار با الهام از ضرب المثل “بدی نبین، بدی نگو، بدی نشنو”.

بازی‌های فکری مبتنی بر مهارت به خودی خود اغلب به چیدمان قطعات در یک فضای پیچیده‌ می‌پردازند. در چنین بازی‌هایی بازیکنان اشیا را در مناطق مختلف جایگذاری می‌کنند. ناتوانی در دیدن، صحبت کردن‌ یا شنیدن‌ را به چنین بازی‌هایی اضافه کند، بدین ترتیب یک بازی فکری پیچیده‌ و در عین حال سرگرم کننده‌ را در اختیار خواهید داشت. تیم۳ یک سری از بازی‌های فکری است که با الهام از مفهوم “بدی نبین، بدی نگو، بدی نشنو”، بازی را به تمرینی برای برقراری ارتباط تبدیل کرده است. دو تیم متشکل از سه بازیکن باید تلاش کنند چیدمان‌هایی را تکرار کنند که فقط یک بازیکن می‌‌تواند ببیند. افراد باید از بلوک‌های مختلف برای بازسازی هر یک از این چیدمان‌ها استفاده کند.

با این حال، بازیکنی که می‌‌تواند طرح اولیه را ببیند نمی‌‌تواند صحبت کند. وی باید دستورالعمل‌های خود را به بازیکن دیگری که توانایی صحبت کردن دارد ابلاغ کند. سپس این بازیکن دوم باید سعی کند دستورالعمل‌های بازیکن اول را رمزگشایی کرده و به بازیکن سوم بگوید که با مجموعه بلوک‌های مقابل خود چه کاری باید انجام دهد. بازیکنی که مسئولیت ساخت چیدمان اصلی را بر عهده دارد است چشم بسته‌ است. وی تنها می‌تواند از طریق لمس با بلوک‌ها تعامل داشته باشد. این بازیکن باید با استفاده از دستان خود هر قطعه را احساس کرده و آن‌ها را در جایگاه صحیح خود قرار دهد. اگر دستورالعمل‌های بازیکن دوم دقیق باشد، بازیکن سوم می‌بتواند چیدمان اصلی را در مدت زمان مد نظر بازسازی کند.

البته، این نوع از سناریوها به ندرت به همان صورتی که بازیکنان می‌‌خواهند پیش می‌‌روند؛ به خصوص در زمانی که برای اولین بار وارد بازی می‌‌شوند. افراد به طور معمول برای القا و یا رمزگشایی بازیکنان دیگر با مشکل مواجه می‌شوند؛ این منجر به یک حرکت ناموفق در راستای تلاش برای ایجاد چیدمان خواهد شد. در طی این مدت، خنده‌دار بودن‌ سناریویی که تیم۳ بازیکنان خود را در آن قرار داده‌ است منجر می‌‌شود تا حداقل یک نفر وظیفه خود را به غلط انجام دهد؛ بدون شک چنین وضعیتی منجر به لذت بردن‌ از این بازی درخشان فکری خواهد شد.

بی‌همتا – Unmatched

به عنوان کاراکترهای افسانه‌ای در یک بازی صمیمانه مینیاتوری به رقابت بپردازید.

پایه و اساس بازی بی‌همتا یا آنمچد بر این اساس است که فهرستی از کاراکترهای شناخته‌ شده‌ (هم در مالکیت عمومی‌ و هم دارای مجوز) در یک منطقه با یکدیگر بجنگند. هر شخصیت دارای کارت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود می‌باشد. اگر می‌خواهید از این که یک بازی ویدیویی مبارزه‌ای چگونه می‌تواند به یک بازی فکری تبدیل شود، تصوری داشته باشید، به سراغ آنمچد بروید.

در این بازی، هر بازیکن به انتخاب خود کنترل یک شخصیت را بر روی یک تخته ساده برعهده می‌گیرد. در فصل اول بازی، این کاراکتر می‌تواند شاه آرتور یا مدوسا باشد. بازیکنان با استفاده از توانایی‌های مختلف، اتحادی را تشکیل داده‌ و با کارتی که در اختیار دارند تا حد مرگ می‌جنگند. دک هر شخصیت بر اساس سبک بازی متفاوتی طراحی شده‌ است. بدین ترتیب بازیکنان تشویق می‌شوند تا با هر شخصیت به طرز متفاوتی برخورد کنند. برای مثال در حالی که شاه آرتور کارت‌های دفاعی کمتری در دک خود دارد، این توانایی را دارد که حملات خود را تقویت کند،. مدوسا هم با این که بیشتر تمایل به حمله از فاصله‌ دور دارد، کارت‌هایی را در اختیار دارد که بیشتر آسیب وارد شده‌ بر وی را جذب می‌کنند.

این امر نه تنها مجموعه بی‌همتا را دارای‌ پتانسیل‌های بی‌پایان کرده‌ و با هر شخصیت ویژه، تجربه جدیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌‌دهد، بلکه به زیبایی شخصیت‌های محبوب فرهنگ پاپ را نیز به یکدیگر پیوند داده‌ است. شخصیت‌های بازی بی‌همتا نه تنها آنطور که آن‌ها را تصور می‌‌کنید به نظر می‌رسند، بلکه بر اساس تصور شما قابلیت بازی کردن دارند.

لیبرتالیا: بادهای گالکرست – Libertalia: Winds Of Galecrest

بازسازی‌ای که روح نسخه اصلی را حفظ کرده و در عین حال آن را به روز رسانی می‌کند.

نسخه اصلی بازی لیبرتالیا دارای یک لوپ اصلی گیم پلی فوق العاده بود که متأسفانه بازنمایی نژادی در آن مشکل ساز بود. این نسخه‌ جدید از گیم پلی جذاب نسخه‌ اصلی بهره گرفته‌ و همچنین تم دزدان دریایی را حفظ کرده‌ است؛ در عین حال به روشی کاملا جدید آن را منتشر کرده‌ است.

به عنوان باندهای دزدان دریایی در جهانی پر از حیوانات انسان نما، بازیکنان لیبرتالیا در تلاش هستند تا بهترین غارت ممکن را در سفرهای خود به یغما بیاورند. اگرچه باندهای متفاوت دزدان دریایی با هم به عنوان مجریان قانون نیروی دریایی کار می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که برای منافع خود از پشت خنجر به یکیگر خنجر نزنند. هر دور در طی چند روز اتفاق می‌‌افتد. هر روز مجموعه‌ای از غارت‌های مخصوص به خود را در بر دارد. بازیکنان به طور همزمان یک کارت را از دست خود انتخاب می‌کنند. افراد باید مطمئن شوند که تا زمانی که همه به یکباره کارت خود را فاش کنند، آن را مخفی نگه می‌دارند. هر کارت در بازی تخته دزدان دریایی دارای رتبه بندی و توانایی خاص خود است. با داشتن کارت‌های دارای رتبه بالاتر اولین برداشت از غارت را دریافت خواهید کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی هیجان انگیزترین بازی های فوتبال در طول تاریخ

با این حال، داشتن رتبه بالا لزوما تضمین نمی‌کند که بازیکنان با بهترین بخش از سرمایه بیرون خواهند رفت. کارت‌های زیادی با توانایی‌های ویژه وجود دارند که مستقیماً برنامه‌ رقبا را بر هم می‌زند. طبیعت بی‌نظیر لیبرتالیا در کنار آثار هنری، کارت‌ها، اجزا و حالت‌های جدید آن، این گزینه را به یک بازی تخته‌ای عالی برای هر گروه دوستانه تبدیل می‌‌کند. افراد به سختی می‌‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

شرلوک هلمز: کارآگاه مشاور – Sherlock Holmes: Consulting Detective

به بزرگ‌ترین کاراگاه جهان کمک کنید تا یک سری از پرونده‌های اصلی خود را حل و فصل کند.

بخشی از جذابیت رمان‌های رازآلود، تلاش برای پیش بینی راه حل قبل از وقوع آن توسط کارآگاه است. نسخه کارآگاه مشاور از شرلوک هلمز رمان‌های کلاسیک معمایی را به یک بازی واقعی تبدیل کرده است. این بازی از بازیکنان دعوت می‌کند تا هوش خود را در برابر بزرگ‌ترین کارآگاه جهان مورد سنجش قرار دهند.

کارآگاه مشاور مانند یک داستان تعاملی عمل می‌کند. بازیکنان در حالی که مشغول خواندن‌ بلوک‌های متنی هستند، در نقشه لندن ویکتوریایی برای سرنخ‌ها و مظنونان جستجو می‌کنند. سرنخ‌های زیادی وجود دارند که شما را به بیراهه می‌برند. انتخاب یک مسیر نه چندان سر راست می‌تواند در بازجویی نهایی با هولمز نتیجه‌ دهد؛ به این دلیل که از بازیکنان یک سری سؤال در مورد پرونده و جزئیات پیرامون آن پرسیده‌ می‌شود.

ماهیت همه جانبه کارآگاه مشاور (شامل روزنامه‌ای برای بازیکنان برای جستجوی سرنخ‌ها، همراه با نقشه و دفترچه‌ راهنما) این گزینه را به یکی از بهترین بازی‌های فکری برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال روایت و پازل‌های پیچیده‌ هستند. ماجراجویی‌های انفرادی، معماهای اتاق فرار و حتی لمسی از بازی‌های سبک نقش آفرینی، همه و همه در این بازی گنجانده شده‌اند.

این مجموعه در طول سال‌ها شاهد نسخه‌های منتشر شده‌ زیادی بوده‌ است؛ از نسخه اصلی و بسط‌های آن که در سال‌های اخیر دوباره منتشر شده‌‌اند گرفته‌ تا نسخه‌های جدیدتر Baker Street Irregulars و حتی اسپین‌آف رقابتی‌ واتسون و هولمز. هر یک از جعبه‌های بازی شرلوک هولمز  را می‌توان به عنوان یک سری سناریوهای مستقل پیش از انتخاب سناریو دیگر مورد بررسی قرار داد. چه با موفقیت پرونده را شکست دهید یا نه، از انجام آن لذت خواهید برد.

توایلایت ایمپریوم: نسخه چهارم – Twilight Imperium

بازی دارای مسیرهای متعددی برای پیروز شدن است. بازیکنان می‌توانند هر گزینه‌ای را که برایشان امکان پذیر است دنبال کنند، صلح آمیز یا خشونت آمیز. هر بازی توایلایت ایمپریوم بسته به نحوه ساخت کهکشان متفاوت است، بازیکنان این امکان را دارند که به سیارات مختلف سفر کرده و آن‌ها را برای تمدن‌های مربوط به خود در اختیار بگیرند. اینکه آیا بازیکنان در فتوحات انتخابی خود موفق خواهند شد یا خیر، بستگی به این دارد که آیا منابع و هوش لازم برای پیشی گرفتن از رقبای خود را در اختیار دارند یا نه.

موفقیت در گرو تکمیل اهداف است. برخی از اهداف مربوط به اطلاعات عمومی هستند؛ برخی دیگر تا زمانی که محقق نشوند به صورت مخفی باقی خواهند ماند. این عنصر بازیکنان را درگیر نگه داشته و پیش بینی حرکات بعدی رقبا را دشوارتر خواهد کرد. برای داشتن تجربه‌ای چالش‌برانگیز، حماسی و جامع از بازی‌های فکری، توایلایت ایمپریوم (نسخه چهارم) را در نظر داشته باشید.

دیسنت: لجندز اف د دارک – Descent: Legends Of The Dark

در این بازی فکری مشارکتی که شامل شخصیت‌هایی پویاست، رقابتی حماسی را آغاز کنید.

یک شروع مجدد جاه‌طلبانه برای سری بازی‌های بسیار دوست‌داشتنی دیسنت؛ لجندز اف دارک یک اپلیکیشن تلفن همراه جدید را به کاربران معرفی کرده است تا بازیکنان را در این بازی ماجراجویانه فانتزی و حماسی با خود همراه کند.

لجندز اف د دارک برداشتی جامع و سینمایی از رقابت‌های فانتزی کلاسیک است که همراه با محیط‌های سه بعدی (سطوح مختلف) ساخته شده است. این بازی در صفحه نمایش تلفن همراه یا تبلت شما نیز همراه با ویژگی‌های کامل خود ظاهر می‌‌شود. تصمیمات بازیکنان در طول کمپین ۳۰ ساعته جریان ساز بازی خواهند بود. دشمنان نیز با رفتاری پویا در واکنش به اعمال شخصیت‌ها عملکرد دارند.

مبارزات قدیمی همراه  با پرتاب تاس دیسنت، با معرفی کارت‌های دو طرفه که می‌‌توان آن‌ها را برگرداند تا گزینه‌های جدیدی را در طول مبارزات ایجاد کنند، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. شخصیت‌هایی که می‌‌توانند در راستای داشتن توانایی‌های بیشتر، خستگی را پشت سر بگذارند، تغییری تازه را در بازی ایجاد کرده‌اند.

بازیکنان می‌توانند از مابین خزنده‌های سیاه چال، به شهر بازگشته و تجهیزات خود را ارتقا دهند. این روند هم با کارت‌های فیزیکی جدید و هم با جلوه‌های دیجیتالی که توسط برنامه مدیریت می‌‌شوند انجام پذیر است. تلاش‌های جانبی منجر به پررنگ‌تر شودن داستان‌های زمینه‌ای شخصیت‌ها شده و در عین حال فرصت‌هایی را برای گرفتن موارد اضافی فراهم خواهد کرد..

دیسنت: لجندز اف د دارک، ترکیبی از گیم پلی فیزیکی و ویژگی‌های دیجیتال پیشگامان است که در یک چیدمان خوش فرم و رضایت بخش گرد هم آمده‌اند. با توجه به اینکه این نسخه به عنوان اولین گزینه از یک سه گانه معرفی شده است (  تاریخ انتشار دیگر نسخه‌ها مشخص نیست) ما بی صبرانه منتظریم تا ببینیم دنیای ترینوث (Terrinoth) چه چیزی را در خود جای داده است.

آندانتد: استالینگراد – Undaunted: Stalingrad

جنگ جهانی دوم را در ترکیبی خلاقانه از ساخت دک و بازی استراتژیک تجربه کنید.

مجموعه آندانتد با آن که هنوز کمی جوان است، اما مطمئناً در چند سال اخیر تأثیر زیادی بر دنیای بازی گذاشته است. این فرنچایز با الهام از نبردهای مهم تاریخی جنگ جهانی دوم، با نسخه نورماندی آغاز به کار کرده است. بازی در ادامه درگیری در شمال آفریقا و اخیراً، نبرد استالینگراد را نیز به اجرا درآورده است. نبرد استالینگراد که احتمالاً یکی از مهم ترین نقاط عطف جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، شاهد درگیری نیروهای آلمان نازی با روسیه شوروی بوده است.

اگرچه ما به وضوح از نتیجه این مبارزه خاص اطلاع داریم، با این حال آندانتد به بازیکنان خود این فرصت را می‌دهد تا با در دست گرفتن فرماندهی هر یک از طرفین، نسخه خود از این نبرد تاریخی را ایجاد کنند. بسته به اینکه بازیکنان چه ارتشی را برای کنترل انتخاب کنند، این بازی فکری دو نفره شاهد تلاش بازیکنان برای رسیدن به اهداف خود در میدان جنگ با استفاده از کارت‌های مربوط به خود خواهد بود. بازیکنان می‌‌توانند با استفاده از دک‌های ارتش خود فرماندهی نیروهای خود را بر عهده بگیرند. هر کارت نشان‌دهنده واحد متفاوتی است که بازیکنان می‌‌توانند مستقر کنند. چیزی که آندانتد را منحصربه‌فرد می‌‌کند این است که هر بازیکن به انواع مختلفی از واحدها دسترسی خواهد داشت. هر کدام از این واحدها برای رویکردهای رزمی به خصوصی مناسب هستند. افراد به تدریج در هر سناریو به این موارد دسترسی پیدا خواهند کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لذت لخت شدن و افزایش عشق مردم جهان به برهنگی

آندانتد: استالینگراد،  به دلیل کمپین قدرتمند و وسیع خود، منسجم‌ترین ورودی از این مجموعه تاکنون به حساب می‌آید. بسته به نتیجه بازی در هر سناریو، سناریوهای بعدی در طی یک خط داستانی جامع تغییر می‌کنند. اگر تمایل دارید تا یک بازی جنگی با مضمون جنگ جهانی دوم را امتحان کنید، با این حال ساختار تاس و صفحه بزرگ چنین بازی‌هایی شما را ترسانده‌ است، استالینگراد را در نظر بگیرید.

کواکز اف کدلینبرگ – Quacks Of Quedlinburg

بی درنگ شانس خود را در این بازی فکری ساخت کیسه امتحان کنید.

در حالی که بازی‌های دک کارت و تاس به طور کلی سرگرمی‌های نسبتاً شناخته شده‌ای هستند، بازی‌های ساخت کیسه به همان اندازه ناآشنا هستند. کواکز اف کدلینبرگ نمونه خوبی از آن چیزیست که بازی‌های ساخت کیسه می‌توانند ارائه داده و دو ژانر دیگر از آن بی بهره‌اند.  ارائه دهند. کشیدن کارت مناسب در زمانی که به آن نیاز دارید مطمئناً احساس خوبی به همراه دارد و به دست آوردن تاس خوب نیز کاملا رضایت‌بخش است. با این حال انتخاب فیزیکی دقیق مهره‌ای که در کواکز به دنبال آن هستید، تجربه‌ایست که شایسته تشویق است.

اگرچه کواکز ممکن است حال و هوای قدیمی‌‌تری نسبت به بازی‌های فکری اروپایی داشته باشد (به علت طراحی هنری وحشتناک و عنوان عجیب آن)، با این حال بدون شک به خوبی دریافته است که چه چیزی یک اثر کلاسیک مدرن را ایجاد می‌کند: روندی از زک گیم‌پلی ساده و اعتیادآور. در ابتدای هر دور، بازیکنان به طور همزمان مهره‌هایی را از کیسه‌های مربوط به خود می‌کشند؛ قبل از اینکه آن‌‌ها را روی تخته خود قرار دهند. مسیری که مهره‌ها طی می‌کنند به تعداد آن‌ها بستگی دارد.

با این حال هدف کلی این است که تا جایی که ممکن است در مسیر تخته حرکت کنید. بازیکنان باید مراقب باشند که تعداد زیادی مهره سفید از کیف خود بیرون نکشند، در غیر این صورت خطر انفجار معجون خود و از دست دادن یکی از دو جایزه احتمالی  را در پیش دارند. این که بازیکنان این بخش از بازی را به صورت همزمان انجام دهند، حرکت هوشمندانه‌ای است. به این دلیل که فضایی مملو از تنش و هیجان فراگیر را ایجاد می‌‌کند. تماشای این مرحله نیز به همان اندازه لذت بخش است.

اگر بازیکنان خویشتن داری کنند (یا به اندازه کافی خوش شانس باشند) می‌توانند امتیازات پیروزی و همچنین پولی را برای خرج کردن در فروشگاه به دست آورند. خرید مهره‌های بیشتر برای مواد تشکیل دهنده، شانس بازیکن را برای اجتناب از مهره‌‌های سفید مخوف افزایش داده و در کنار آن مزایای بسیار خوبی به همراه دارد. با این حال این هرگز تضمین نمی‌‌کند که بازیکنان در دور بعدی عملکرد خوبی داشته باشند. کوادز به بازیکنان خود می‌آموزد که شانس گاهی مواقع می‌‌تواند در نقش یک معشوقه ظالم عمل کند. با این حال، خوش شانس بودن در کواکز  یکی از بهترین تجربه‌های حسی را در بازی‌های فکری برای شما فراهم می‌کند.، به همی‌ن دلیل است که این بازی اینجا و در این لیست قرار دارد.

آرکام هارور: بازی کارتی – Arkham Horror: The Card Game

یک بازی کارتی پر هیجان که بازیکنان را برای زنده ماندن در میان عوامل وحشت آفریت قدیمی‌‌ به چالش می‌کشد.

آرکام هارور فایلز ملکه بازی‌های ترسناک رومیزی است. این مجموعه بازی‌ فکری شامل انواع فضاهای رعب آور و وحشت آفرین است؛ از خزیدن در سیاه چال خانه‌های خالی از سکنه (Mansions of Madness) گرفته تا ماجراجویی در یک رقابت سخت برای بستن پورتال‌های چندبعدی مابین هیولاها (Eldritch Horror) و دیگر موارد.

گرچه هر یک از بازی‌های آرکام هارور فایلز جذابیت خاص خود را دارند، اما شاهکار موجود در این فهرست، نسخه آرکام هارور: بازی کارتی، است. آرکام هارور یک بازی کارتی پرهیجان است که بازیکنان را در طول سناریوهای منحصربه‌فرد در میان عناصر ترسناک کیهانی و اسطوره‌ای Cthulhu به حرکت درمی‌آورد.

بازیکنان می‌‌توانند قبل از کاوش در میان تعدادی از اماکن برای جستجوی سرنخ‌هایی برای پیشرفت تحقیقات خود، شخصیت‌های مد نظر خود را با ابزار مشخص کنند. این شخصیت‌ها چهره‌هایی آشنا از عوامل کیهانی موجود در فرقه‌های پرطرفدار تغییر یافته، قهرمانان اکشن و بازی‌های معما‌یی هستند. در طول راه، بازیکنان باید با استفاده از هوش و قوای خود با فرقه گراها، هیولاهای تند و تیز و بازگشت قریب الوقوع یک پیرمرد، دست و پنجه نرم کنند.

کارت‌ها باعث می‌‌شوند گیم‌پلی سریع و سرگرم‌کننده باش. این در حالیست که کشیدن مهره‌ از کیسه آشوب برای حل معماها، عنصر تصادفی کنترل‌شده‌ای را به بازی اضافه می‌‌کند. بازیکنان می‌‌توانند در طول چندین سناریو مرتبط به هم، کارت‌های جدیدی به دست آورده و دستی را که مایلند برای خود را ایجاد کنند. در عین حال نیز برای نجات جهان از بلایای ماوراء طبیعی، یک بخش کمپین مانند ایجاد کنند.

آرکام هارور: بازی کارتی، دارای تعداد زیادی الحاقات برای مبارزه و قابلیت بازی مجدد است. کاراکترها و امکان شخصی سازی این گزینه را به یکی از بهترین بازی‌های ترسناک مشارکتی برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال یک بازی کارتی مناسب برای تعطیلات آخر هفته خود هستند.