تبلیغات

 

معرفی ۱۰ شغل برتر و نوظهور دنیای کسب و کار در سال 2019

سایت استخدام و کاریابی لینکدین فهرست سالانه‌ی «مشاغل نوظهور» خود را منتشر کرد. لینکدین، فهرست ۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که متخصص هوش مصنوعی با دستمزد سالانه‌ی بالای ۱۰۰ هزار دلار را در صدر قرار می‌دهد.

۱۰ شغل برتر و نوظهور گزارش شده از سوی لینکدین عبارت‌اند از: ۱. متخصص هوش مصنوعی؛ ۲. مهندس رباتیک؛ ۳. دانشمند تحلیل داده؛ ۴. مهندس و برنامه‌نویس فول استاک؛ ۵. مهندسی پایداری قابلیت اطمینان سایت؛ ۶. متخصص پشتیبانی فروش؛ ۷. نماینده‌ی توسعه‌ی فروش؛ ۸. مهندس داده؛ ۹. تکنسین بهداشت رفتاری و ۱۰. متخصص امنیت سایبری.

متخصص هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال انقلاب در انقلاب فناوری اطلاعات است. ربات های هوشمند، از خرید و فروش سهام گرفته تا صنایع خودروسازی و غیره، نقش فرصت آفرین و تاریخ ساز خود را در کسب و کار اعمال کرده و روز به روز تاثیرات آن ها بر سبک زندگی دیجیتالی ما ژرف تر و شگرف تر می شود.

حوزه فعالیت هوش مصنوعی بسیار است. مثل: از هوا فضا گرفته تا تشخیص چهره، دستیاری دیجیتال، طراحی ماشین های خودران یا طراحان ربات های هوشمند فرصت سنج و…

مهندس رباتیک

پیش بینی می شود که رباتیک یکی از 10 صنعت برتر آینده باشد. کاربرد محصولات رباتیک از محدوده کارخانجات فراتر رفته و در حال تسری به کاربردهای روزمره است. مهندس رباتیک فردی است که پاسخگوی  نیاز صنعت در تحقیق و توسعه، طراحی، تولید، نگهداری و تعمیرات ربات ها می باشد.

مهندسی رباتیک ارتباط زیادی با مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر دارد. مهندس رباتیک باید برای ساخت روبات ها در این علوم مهندسی مرتبط مسلط باشد به عنوان مثال باید در برنامه نویسی و تنظیم الگوریتم بهینه، طراحی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی، طراحی کامپیوتری مدارها، طراحی سیستم آئرودینامیکی و … تبحر و تسلط کافی داشته باشد. مهندس رباتیک به کسب و کارهای مختلف راه حل های خودکار و اتوماتیک ارائه می کند تا بتوانند کاراتر کار کنند. کار دیگر مهندس رباتیک رفع مشکلات موجود در برنامه های روبات ها و ارائه خدمات فنی به مشتریان است.

دانشمند تحلیل داده

مخاطب این گروه افرادی می باشند که علاقه زیادی به حل مساله با رویکرد داده محور داشته و حوزه علم داده را به عنوان حیطه تخصصی برای خود در نظر گرفته اند و آینده شغلی خود را متخصص دیتا ساینس می بینند. پیش بینی فرایندها، تحلیل سری زمانی، متن کاوی، تحلیل شبکه های اجتماعی و یادگیری عمیق از جمله مسائلی هستند که در این حوزه مطرح می باشند.

یک دانشمند داده فردیست که می تواند با طرح سوالات پیچیده و حل آنها به کمک دانش آماری پیشرفته و به کارگیری الگوریتم های یادگیری ماشین، ارزش فوق العاده ای برای سازمان ایجاد کند.

متخصصین علوم داده و دیتا ساینس می توانند با استفاده از متدهای یادگیری ماشین با ناظر و بدون ناظر، به دانش پنهان موجود در داده ها دست یابند و آن را آشکار سازند. آموزش مدل های ریاضی به آنها این امکان را می دهد تا بتوانند الگوها را شناسائی کرده و به پیش بینی دقیقتری از آینده برسند. به نوعی می توان گفت که یک دانشمند داده متخصص آماری است که بیشتر از یک آماری کامپیوتر می داند و متخصص کامپیوتری است که بیشتر از یک کامپیوتری به آمار مسلط است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اولین شرط فضایی تاریخ

مهندس و برنامه‌نویس فول استاک

در دنیای طراحی و برنامه نویسی وب، اشخاصی هستند که هم طراحی وب را انجام میدهند و هم به برنامه نویسی وب مسلط هستند. در واقع این افراد اشخاصی هستند که به تنهایی میتوانند یک پروژه‌ی تقریبا بزرگ را به پایان برسانند. به این افراد برنامه نویس Full Stack میگویند.

یک برنامه نویس فول استک، هم میتواند ظاهرهای بسیار خوبی را برای سرویس های آنلاین طراحی کند و هم میتواند برنامه نویس سمت سرور خوبی باشد.

یک برنامه نویس Full Stack علاوه از تسلط بر طراحی و برنامه نویسی وب، باید بتواند یک پیدا کننده‌ی مشکل حرفه‌ای (Debuger) باشد. همچنین باید توانایی بسیار خوبی در مدیریت سرور داشته باشد و همچنین از مدیریت پروژه نیز اندکی بداند. صرفا دانستن HTML,CSS,PHP, MySQL نمیتواند شما را یک برنامه نویس Full Stack کند!

امروزه استارتاپ‌ها به دنبال یک دولوپر فول‌استک یا بهتر بگوییم یک توسعه‌دهندهٔ همه فن حریف می‌گردند اما همین کسب‌وکارهای نوپا به محض اینکه به شرکت‌های بزرگی مبدل می‌شوند، ترجیح می‌دهند تا به جای یک دولوپر فول‌استک، یک متخصص حرفه‌ای در تک‌تک زمینه‌هایی که دولوپر فول‌استک آشنایی دارد به استخدام خود درآورند تا کیفیت کار ایشان ارتقاء یابد و کار به نوعی تخصصی گردد.

مهندسی پایداری قابلیت اطمینان سایت

مهندسان قابلیت اطمینان سایت متخصص در زمینه ساخت و نگهداری سیستم های رایانه ای هستند. کار آنها می تواند شامل ایجاد سیستم های ذخیره سازی، مانند سیستم های ابری، و سپس توسعه شبکه مورد نیاز برای دسترسی به آن سیستم ها باشد. آنها ممکن است کد سیستم نرم افزاری را برای سیستم ها و برنامه هایی که روی آن کار می کنند بنویسند. این مهندسین می توانند در همه جنبه های نرم افزاری، برنامه نویسی یا توسعه سیستم نقش داشته باشند. این ممکن است با مشارکت در طرح طراحی پروژه و سپس نوشتن کد و اقدامات لازم برای تولید محصول آغاز شود. آنها کار خود را عملی می کنند و تست ها را اجرا می کنند تا از عملکرد صحیح سیستم ها، برنامه ها و نرم افزار اطمینان حاصل کنند.

پس از اجرای این مؤلفه های تکنولوژیکی، مهندسان قابلیت اطمینان سایت برای اطمینان از عملکرد صحیح بر آنها نظارت می کنند. آنها برای جلوگیری از بروز مشکلات کار می کنند، بنابراین مسئولیت های آنها شامل پیش بینی مسائل احتمالی و حل آنها قبل از وقوع است. از آنجا که آنها با ذخیره سازی داده ها و انواع دیگر سیستم ها کار می کنند، آنها باید از امنیت سیستم های خود اطمینان حاصل کنند. آنها با سایر مهندسین قابلیت اطمینان سایت همکاری می کنند، و در صورت بروز مشکلات سیستم، برای اصلاح یا پیاده سازی استراتژی هایی برای حل مسائل خاص گام بر می دارند. این متخصصان همچنین وظیفه مستند سازی دقیق در مورد کار خود را دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی گرانترین و باارزشترین تیم‌های ورزشی دنیا در سال 2019

متخصص پشتیبانی فروش

متخصصان و هماهنگ کنندگان پشتیبانی فروش با تحقیق و مستندسازی روند فروش در بازارهای جدید و فعلی، به تیم فروش داخلی یک شرکت کمک می کنند. آنها گزارش های پیشرفت را در مورد پروژه های فروش شرکت خود، با توجه به میزان فروش روزانه در صفحات گسترده و کمک به مدیر فروش در جلسات با اطلاعات مناسب تهیه می کنند. برای شروع این شغل یک دیپلم دبیرستان و تجربه فروش لازم است اما مدرک کاردانی کمک کننده است.

هماهنگ كنندگان پشتیبانی فروش معمولاً برای مشاغلی فعالیت می كنند كه در زمینه هایی مانند انتشار، بازاریابی و خرده فروشی تخصص دارند و هدف اصلی آنها كمك به تیم فروش آن شركت از چند طریق مختلف است. آنها باید با تحقیق و گردآوری اطلاعات در مورد روندهای جدید و فعلی بازار، تیم فروش را از وضعیت فعلی شرکت آگاه سازند. آنها دائماً درمورد فروش روزانه شركت، اطلاعات را گزارش و ارائه می كنند.

نماینده‌ی توسعه‌ی فروش

یک نماینده توسعه فروش به تولید و تسهیل فروش برای یک شرکت کمک می کند. آنها ممکن است در تماس با مشتریان احتمالی از طریق تماسهای تلفنی دخیل باشند، یا ممکن است به سؤالاتی که از طریقتبلیغات ایجاد می شود پاسخ دهند. ارتباط برقرار کردن با مشتریان بالقوه از طریق تلفن و از طریق ایمیل برای آنها کاری معمول است، اگرچه ممکن است با مشتریان بالقوه نیز ملاقات کند. هدف آنها شناسایی نیازهای بالقوه مشتری، واجد شرایط بودن علاقه و واقعی بودن آنها و ایجاد رابطه ای است که به رونق فروش کمک خواهد کرد.

نماینده توسعه فروش یک شخص را منجر به یک فروشنده می کند. آنها ممکن است جلسات حضوری ترتیب دهند، یا ممکن است روشهای ارتباطی دیگری مانند ایمیل یا تماس تلفنی ترتیب دهند. هدف آنها اتصال موثر و کارآمد مشتریان بالقوه به کارکنان فروش است تا شرکت آنها از طریق فروش سود کسب کند. وظایف آنها همچنین شامل پیگیری افرادی است که ابراز علاقه کرده اند اما کالاها یا خدمات خریداری نکرده اند. در نهایت، آنها هدفشان گسترش پایگاه مشتری برای شرکت است.

مهندس داده

مهندس داده سیستم‌هایی را ایجاد و بهینه سازی می کند که به دانشمند داده و تحلیلگر داده امکان می دهد کارهای خود را انجام دهند. میزان دقیق و در دسترس بودن داده ها برای شرکت ها و به ویژه کسانی که قرار است با داده ها کار کنند بسیار مهم است. مهندس داده اطمینان می دهد که هر گونه داده به درستی دریافت، تبدیل، ذخیره و در دسترس سایر کاربران قرار می گیرد و برخلاف تحلیلگر و دانشمند داده بیشتر به توسعه نرم افزار گرایش دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  محرومیت مادام‌العمر ۷ بازیکن به دلیل شرط‌بندی

مهندس داده مسئول طراحی، ساخت و مدیریت پایگاه های عملیاتی و تجزیه و تحلیل کسب و کار است. با افزایش میزان داده ها و ظرفیت ذخیره سازی، فردی با دانش فنی عمیق از سیستم های مختلف معماری و توانایی درک آنچه کسب و کار می خواهد را نیاز داریم. نقش مهندس داده همین جا منحصر به فرد می شود. آنها باید بدنه را درک کنند، آنچه در داده ها است و چگونه می تواند به کاربر کسب و کار خدمت کند را تحلیل کنند. آنها همچنین باید قادر به ایجاد راه حل های فنی برای اطمینان از این که داده ها قابل استفاده هستند، باشند. مهندس داده اغلب به عنوان عضوی از یک تیم تجزیه و تحلیل کار می کند، داده ها را در یک فرم آماده برای استفاده به دانشمندان داده که به دنبال اجرای پرس و جو و الگوریتم ها در برابر اطلاعات برای تجزیه و تحلیل پیش بینی، یادگیری ماشین و مقاصد داده کاوی است، ارائه می دهد.

تکنسین بهداشت رفتاری

تکنسین های بهداشت رفتاری یا تکنسین های روانپزشکی با انجام برنامه های درمانی برای افراد دارای مشکلات رفتاری به پزشکان و پرستاران کمک می کنند. این متخصصان معمولاً دارای گواهینامه یا مدرک دانشگاهی در زمینه سلامت روان یا فناوری روانپزشکی هستند.

یک تکنسین بهداشت رفتاری (یا متخصص بهداشت رفتاری) در معالجه بیمارانی که مشکلات مختلف رفتاری مانند سوء مصرف مواد، اختلال استرس پس از سانحه، بی ثباتی ذهنی و سوء استفاده جسمی و عاطفی دارند، یاری می کند. این متخصصان اغلب در بیمارستان ها ، پناهگاه ها و مراکز بهداشت روان کار می کنند.

متخصص امنیت سایبری

امنیت سایبری یکی از سریع‌ترین زمینه‌های در حال رشد در صنعت فناوری اطلاعات است. تهدیدات اینترنتی روزبه‌روز در حال تکامل هستند به‌طوری‌که در هر ثانیه پنج تهدید جدید کشف می‌شود که سبب آسیب بیشتر می‌شود.

به همین دلایل نیاز به متخصص امنیت سایبری بیشتر و بیشتر می‌شود. حقیقت این است که لزوما تحصیل و مدرک دانشگاهی به معنی متخصص بودن در رشته تحصیلی نیست.

ر سالهای اخیر مساله حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی کاربران و شرکت های کوچک و بزرگ تجاری در جهان بسیار پررنگ تر از سالهای گذشته شده است و این بدان معناست که اهمیت امنیت سایبری این روزها بسیار بیشتر از قبل است و باید کشورهای مختلف به تقویت و افزایش قوای دفاعی خود در برابر حملات سایبری خطرناک و مهلک بپردازند و نیروهای قدرتمندی را در این حوزه تربیت کنند تا بتوانند در صورت لزوم، اقدامات لازم را به منظور مقابله با حملات سایبری انجام دهند.