تبلیغات

فرهاد مشیری میلیاردر ایرانی و مالک باشگاه اورتون و سرمایه گذار در صنعت شرطبندی کیست؟

فرهاد مشیری کیست؟

فرهاد مشیری متولد 28 اردیبهشت 1334 شمسی ( 18 می 1955 میلادی ) ،  یک بازرگان و سرمایه گذار 63 ساله ی انگلیسی – ایرانی است و با ثروت 8.2 میلیارد دلاری ، رتبه ی 503 را بین ثروتمند ترین افراد جهان ، و رتبه ی 21 در ثروتمند ترین افراد بریتانیا در اختیار دارد .مشیری تابعیت ایرانی و انگلیسی دارد و به همراه همسر خود ” نازنین انصاری ” و دو فرزندش در شهر موناکو ، در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه و دریای مدیترانه ساکن است .

همسر مشیری ، نازنین انصاری ، ژورنالیست ایرانی ، فارغ التحصیل دانشگاه جورج واشنگتن  و کارشناسی ارشد روابط بین الملل و سیاست از دانشگاه جورج تاون بوده و مدیر روزنامه کیهان-لندن است  .  ( این روزنامه از دولت فعلی انتقاد میکند ، با روزنامه ایران کیهان اشتباه گرفته نشود )انصاری تا ژوئن سال 2009 خبرنگار شبکه فارسی صدای آمریکا و از 2009 تا 2012 معاون رئیس انجمن مطبوعات خارجی لندن بوده است .اردوان فرهاد مشیری در شرکت های فولاد و انرژی متعددی در انگلستان و روسیه مالک یا سهام دار میباشد و 49.9 درصد سهام باشگاه اورتون به او تعلق دارد .مشیری در ایران متولد شد و والدینش چندین سال قبل از انقلاب سال 1979 ایران را ترک کردند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  وعده پاداش فیفا به افشاگران تبانی و تقلب شرطبندی فوتبال

در سال 2007 فرهاد مشیری توانست 14.63 درصد از سهام باشگاه آرسنال را خریداری کند  .و بعد از چند ماه سهام خود را به 23 درصد افزایش داده و در سال 2012 نزدیک به 30 درصد از سهام این باشگاه را به همراه عثمانوف به خود اختصاص دادند. در سال 2016 فرهاد مشیری ، سهام خود را با ارزش 200 میلیون پوند به عثمانوف فروخت  و 49.9 درصد از سهام باشگاه اورتون را خرید و تبدیل به سهام دار اصلی این باشگاه و یکی از قدرتمند ترین افراد در اورتون شد .

در ابتدا گمانه زنی هایی در رابطه با خرید سهام اورتون توسط مشیری میشد و میگفتند که در اصل عثمانوف سهام اورتون را خریده و فقط به اسم مشیری این کار انجام شده ، ولی این شایعه رد شد و آنها گفتند که شراکت گذشته شان هیچ ربطی به سهامداری درباشگاه های فعلی آن دو ندارد .

او در درجه ی اول به آموزش توجه دارد ، و از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در انگلستان حمایت مالی میکند .مشیری به ورزش ، خصوصا فوتبال علاقه دارد و در مصاحبه ی خود اعلام کرده بود که از طرفداران باشگاه اورتون بوده و اضافه کرد که ” خوشحالم این فرصت را بدست آوردم تا در باشگاه اورتون سهام دار باشم ، این باشگاه تاریخ غنی ای در فوتبال دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  راه اندازی شبکه تلویزیونی مخصوص شرط بندی توسط کمپانی ویلیام هیل انگلستان

در نشریات انگلیسی او را یکی از سهامداران بزرگ سایت شرطبندی بت 365 می دانند. هر چند در مصاحبه های مختلف بصورت رسمی او خودش هیچ وقت این مطلب را تایید و یا رد نکرد.

“کنرایت ، رئیس باشگاه انگلیسی اورتون اعتقاد دارد سرمایه گذاری مشیری ، بهترین گزینه برای پیشرفت این باشگاه بوده است و در مصاحبه خود اضافه کرد : پس از جستجوی طولانی ، میتوانم بگویم که شریکی بی نقص پیدا کرده ام که میتواند باشگاه را جلو ببرد ، در ماه های گذشته به خوبی فرهاد راشناخته ام و دانش فوتبالی ، تجاری و روحیه اش من را قانع کرد که او فرد درستی برای هدف ما است .

کارلو آنچلوتی به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمربیان جهان با ۲۰ جام و افتخار در چهار کشور متفاوت و سه بار فتح لیگ قهرمانان، با قراردادی چهار و نیم ساله سکان این تیم انگلیسی را عهده‌دار شد. به این ترتیب آنچلوتی تا فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ روی نیمکت اورتون خواهد نشست. براین اساس، مرد ایتالیایی امروز (شنبه) در جریان دیدار اورتون مقابل آرسنال در گودیسون پارک به همراه مالک و رییس باشگاه به عنوان تماشگر حضور خواهد یافت و فردا به طور رسمی کار خود را روی نیمکت این تیم آغاز خواهد کرد. او از ماه مه سال ۲۰۱۸ تا دسامبر سال جاری هدایت ناپولی را برعهده داشت و در نخستین فصل کامل خود روی نیمکت این تیم پس از یوونتوس نایب قهرمان سری‌آ شد و در آخرین حضور خود در این باشگاه ایتالیایی پیش از برکناری، موفق شد تا ناپولی را به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان سال جاری برساند. «فرهاد مشیری» میلیاردر ایرانی به تازگی سهام خود را در باشگاه اورتون به ۷۷.۲ درصد افزایش داد و مالک بخش عمده تافی‌ها لقب گرفت.

تبلیغاتcanonbet