تبلیغات

فقط با 4 دلار پسر جوان ثروتمند شد و به مبلغ هنگفت 768 میلیون دلار رسید

برنده جک‌پات ۷۶۸٫۴ میلیون دلاری لاتاری پاوربال آمریکا یکی از ساکنان ویسکانسین بود. از لحاظ ارزش، این سومین جک‌پات بزرگ در تاریخ ایالات متحده بوده است. مانوئل فرانکو (Manuel Franco)، برنده این جایزه، بلیط را در تاریخ ۲۷ مارس خریداری کرد. او در ابتدا می‌خواست ناشناس بماند اما متأسفانه ایالت ویسکانسین که در آن اقامت دارد، اجازه نمی‌دهد افراد به ‎شکل ناشناس برندۀ لاتاری شوند.

احساس خوشبختی قبل از خرید بلیط لاتاری پاوربال

بلیط برنده لاتاری پاوربال یکی از ۱۰ بلیطی بود که مانوئل فرانکو در مسیر محل کار به خانه خریداری کرده بود. وی گفت روزی که بلیط‌ها را خریده است احساس خوش شانسی زیاد می‌کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته که بلیط‌ها را خریداری کند. با این حال او قرعه‌کشی پاوربال آمریکا را تماشا نکرد و بعداً شماره‌های خود را در وب سایت آنلاین لاتاری بررسی کرد و متوجه شد که برنده شده است.

فرانکو به خبرنگاران گفت: «حس شگفت‎ انگیزی بود. قلبم به شدت می‌طپید و گردش خون در رگ‌هایم را احساس می‌کردم. بدنم گر گرفته بود. فکر می‌کنم حدود پنج تا ده دقیقه فریاد زدم. خوب بود که همسایه‌ها صدای من را نشنیدند».

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شیرخان فرنود؛ دیروز رئیس افغان بانک ، امروز یک پوکرباز موفق و جهانی

او دو روز بعد کار خود را ترک کرد اما به طرز عجیبی تصمیم گرفت که تقریباً یک ماه صبر کرده و سپس جایزه را مطالبه کند. او گفت که می‌خواهد مطمئن شود فرد دیگری برنده نشده باشد و نیازی نباشد که پول خود را با وی به اشتراک بگذارد.

 

او با پول خود چه خواهد کرد؟

او جایزه جک‌پات لاتاری پاوربال را به‎ شکل پرداخت یکجا تقاضا کرد که باعث شد ارزش جایزه به ۴۷۷ میلیون دلار کاهش پیدا کند. پس از کسر مالیات، حدود ۳۲۶ میلیون دلار به حساب بانکی برنده خوش شانس واریز شد.

مانوئل فرانكو اظهار داشت كه او دقیقاً نمی‌داند كه با میلیون‌ها دلار خود چه كاری انجام دهد اما احساس می‌كند یاری رساندن به افراد فقیر در سراسر دنیا یک عمل ضروری است. او هم‎چنین شهریه دانشگاه یکی از اعضای خانواده خود را پرداخت کرد.

وی گفت: «مطمئن هستم که هرگز به عنوان یکی از برندگان لاتاری که ورشکست می‌شوند دیده نخواهم شد. من قصد دارم تا حد ممکن عادی زندگی کنم».

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استرالیایی ها یکی از بزرگترین بازندگان شرط بندی در جهان هستند

مانوئل فرانکو گفت که از ۱۸ سالگی در لاتاری پاوربال آمریکا شرکت می‌کند (سن قانونی شروع به بازی). وی افزود كه احتمالاً و به محض این‎كه هیجان برد از بین برود دوباره در لاتاری شرکت خواهد كرد.

«نمی‌توانم باور کنم که یک آدم معمولی مثل من در چنین موقعیتی قرار بگیرد. به عنوان یک برنده می‌گویم که خرید بلیط ۴ دلاری ارزش این را دارد که زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید. مطمئناً زندگی من تغییر کرده است و منتظر آینده هستم».