تبلیغات

زندگینامه پوکربازان مشهور : پاگی پیرسون , سیگار همیشه برلب

والتر کلاید پاگی پیرسون یک بازیکن پوکر حرفه ای آمریکایی بود. او در سال 1929 به دنیا آمد و در سال 2006 درگذشت. پیرسون به خاطر قهرمانی در مسابقات سری های جهانی پوکر در سال 1973 مشهور است.

پیرسون در تنسی به دنیا آمد و بزرگ شد. او هشت خواهر و برادر داشت و در 12 سالگی دچار سانحه ای شد که باعث شد بینی اش حالت بدشکلی به خود بگیرد. به همین خاطر هم لقب پاگی برای او انتخاب شد. پاگی مدرسه را در کلاس پنجم ترک کرد و در 17 سالگی به نیروی دریایی ارتش آمریکا پیوست. جالب است بدانید در همین دوره بود که او مهارت هایش در پوکر و قمار را تقویت کرد. وقتی او ارتش را ترک می کرد،‌ 20 هزار دلار از راه بازی پوکر درآمد کسب کرده بود.

پوکرباز حرفه ای

قبل از سال 1949 تمام بازی های پوکر به صورت نقدی برگزار می شد. یعنی بازیکن می توانست هر وقت که خواست ژتون هایی که برنده شده را به پول نقد تبدیل کند و برود. در آغاز دهه 1950 پاگی یک ایده جدید داشت. این ایده بعدها تبدیل به رقابت freezout شد. در چنین رقابتی بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یک بازیکن برنده همه ژتون ها شود. پیرسون ایده اش را با هم بازی اش یعنی نیک داندولوس یونانی در میان گذاشت. او هم این ایده را به بنی بینیون، یکی از کازینودارهای افسانه ای آمریکا منتقل کرد. آماریو اسلیم و دویل برونسون هم از این ایده استقبال کردند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چقدر میشه در شرطبندی پول بدست آورد؟ رازهای مخفی کسب ثروت از شرطبندی

بینیون در سال 1970 رویداد «سری های جهانی پوکر» (WSOP) را آغاز کرد. پیرسون هم در اولین دوره از این رقابت ها حضور داشت و در کنارش بازیکنانی چون آماریو اسلیم، دویل برونسون، سیلور روبرتس، کرندل ادینگتون و کارل کانون را می دید. او تنهایی کسی بود که از سال 1970 تا 2005 در تمام دوره های سری های جهانی پوکر حضور داشت.

پیرسون اولین دستبند WSOP را در سال 1971 و در رویداد 7 کارت به دست آورد. در سال 1973، او در دو رویداد مقدماتی WSOP برنده شد. در همان مسابقات، او در رویداد اصلی هم برنده شد. پاگی موفق شد جانی ماس افسانه ای را شکست دهد.

بدین ترتیب او به اولین بازیکنی تبدیل شد که توانسته در یک سال در سه رویداد WSOP برنده شود. از آن زمان تا کنون پنج بازیکن دیگر هم با این رکورد برابری کرده اند. پاگی در مجموع 4 دستبند برنده شد: 2 دستبند در رقابت 7 کارت و دو دستبند در رقابت بدون محدودیت hold’em.

پیرسون به این مشهور بود که همیشه به دنبال شرکت در بزرگترین بازی شهر است. مهم نبود این رقابت در میز پوکر باشد یا زمین گلف. او یک خودروی کاروان داشت که روی آن، این جمله نوشته شده بود: «من با هر کسی از هر جایی هر بازی که او می تواند نام ببرد را به هر میزانی که بتوانم حاضرم بازی کنم فقط به این شرط که آن را دوست داشته باشم.» پاگی به این معروف بود که همیشه در میز پوکر و هنگام بازی، سیگارمی کشد. نام او در سال 1987 در تالار افتخارات پوکر قرار گرفت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مفهموم مغالطه مونت کارلو چیست؟

پیرسون مدت ها با مشکل قلبی دست و پنجه نرم می کرد و در نهایت در 12 آوریل 2006 درگذشت.