تبلیغات

مهارت های فناوری مورد تقاضا در سال 2020 ; بلاک چین در بالای فهرست

اگر امسال می خواهید دوران کاری جدیدی آغاز کنید، یا اینکه می خواهید جذابیت تان را در بازار مشاغل بالا ببرید، بهترین کاری که می توانید بکنید این است که مهارت های بلاکچین را کسب کنید. شرکت های مختلف در سراسر جهان به دنبال کسانی هستند که توانایی لازم را در این زمینه دارند و به نظر می رسد در این زمینه تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

شرکت ها به افراد با استعداد بیشتری در زمینه بلاکچین نیاز دارند

لینکدین یک پلتفرم شبکه ای با محوریت استخدام است و تحقیق جدیدی که درپایه داده های آن صورت گرفته نشان می دهد بلاکچین در صدر لیست مهارت های سخت موردتقاضا در سال 2020 قرار دارد. در این مقایسه به مهارت هایی توجه شده که در آن ها، تقاضا خیلی بیشتر از عرضه است. بدین ترتیب لیست مهارت های مورد نیاز و مورد تقاضا تهیه شده است. برای ارزیابی تقاضا هم از لیست مهارت هایی استفاده شده که در لیست افراد عضو در این شبکه اجتماعی وجود دارد؛ افرادی که نرخ استخدامشان بالاتر از بقیه است. این مهارت ها را به دو گروه تقسیم کردیم. مهارت های سخت که شامل دانش تخصصی و توانایی های فنی برای انجام یک کار مشخص است و مهارت های نرم که بیشتر در مورد تفکر و رفتار، ویژگی های شخصیتی و مهارت های شناختی است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چند عادت ثروتمندان برای حفظ ثروت که باید حتما یاد بگیریم

در این رده بندی می توان مشاهده کرد که فناوری چقدر سریع توانسته وارد دنیای تجارت شود. یک سال پیش اصلا بلاکچین در لیست مهارت ها نبود. این مهارت توانسته در رقابت با مهارت های مهم این حوزه پیروز شود و به صدرنشینی برسد: پردازش ابری و هوش مصنوعی. در ضمن نتایج این تحقیق نشان می دهد که در حال حاضر، بلاکچین مورد تقاضاترین مهارت در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و استرالیا است.

مهارت هایی که شرکت های مختلف بیش از بقیه در سال 2020 نیاز دارند

5 مهارت نرم برتر

  1. خلاقیت
  2. اقناع
  3. همکاری
  4. سازگاری
  5. هوش احساسی

10 مهارت سخت برتر

  1. بلاکچین
  2. پردازش ابری
  3. استدلال تحلیلی
  4. هوش مصنوعی
  5. طراحی UX
  6. تحلیل تجاری
  7. بازاریابی وابسته
  8. فروش
  9. پردازش علمی
  10. تولید ویدیو

تحقیق مذکور انجام شد تا به استخدام کنندگان نشان دهد کدام مهارت ها بیش از بقیه در شرکت هایشان موردنیاز هستند تا بتوانند با رقبایشان در دنیای تجارت رقابت کنند و پیش بروند. بروس اندرسون، نویسنده ارشد Talent Blog در لینکدین در این باره می گوید:

بلاکچین در دنیای پر از سایه ارزهای دیجیتال متولد شد و به یک راه حل تجاری در جستجوی مشکلات تبدیل شد. این یعنی فقط در بخش خدمات مالی نیست که باید به دنبال استخدام کسانی باشید که در زمینه بلاکچین تجربه دارند و می توانند از آن استفاده کنند. بنابراین استخدام کنندگان باید با نحوه کار، فواید و افراد توانمند در عرصه بلاکچین آشنا شوند. این افراد می توانند به شرکت ها کمک کنند و تشخیص دهند این فناوری نوظهور در کجا می تواند نقشی مهم ایفا کند.

گزینه های شغلی از دانشمند ناسا تا Meme Lord

این اولین باری نیست که شبکه اجتماعی شغل محور لینکدین، رشد سریع نیازهای استخدامی در این زمینه را نشان داده است. به عنوان مثال، در دسامبر 2018 لینکدین گزارش مشاغل در حال ظهور در ایالات متحده را منتشر کرد و در آن، توسعه دهنده بلاکچین به عنوان سریع ترین شغل در حال ظهور سال شناخته شد. بر طبق این گزارش، این شغل در سال 2018 و در پلت فرم لینکدین رشد 33 پله ای داشته است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش روش " کلی کرایتریون "

در Talent Blog سایت لینکدین می خوانیم:

بلاکچین به یک خط تجاری برای بزرگان دنیای شرکت های بزرگ بدل شده است؛ IBM، اوراکل، JP Morgan Chase، مایکروسافت، آمازون و امریکن اکسپرس فقط چند نمونه هستند. در حال حاضر از بلاکچین در صنایع مختلف استفاده می شود: از کشتی سازی تا بهداشت و سلامت، از کشاورزی تا تضمین سلامت غذا و سرگرمی و بازی.

در سپتامبر 2019 این گزارش خبری منتشر شد که حتی ناسا اعلام کرده به دانشمند داده ای برای پژوهش آزمایشگاه پیشرانه جت نیاز دارد که در مرکز این سازمان در کالیفرنیا کار کند و در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال باتجربه باشد.

اگر شما مهارت های لازم در این زمینه را دارید،‌ یک جستجو در آگهی های استخدامی که لغت بلاکچین را در خود جای داده و در لینکدین منتشر شده اند نشان می دهد،‌ بیش از 15 هزار و 500 موقعیت شغلی در دسترس در سراسر جهان وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب باشد. در ضمن در بیش از 3700 آگهی استخدام این سایت هم کلمه ارزهای دیجیتال موجود است. در شرکت های سنتی گزینه های بیشتری برای کار با مهارت های بلاکچین وجود دارد اما تنها در دنیای ارزهای دیجیتال است که شما می توانید شغل های فوق العاده ای داشته باشید؛ مثل Meme Lord، Bitcoin street artist و feeder of the hungry.