تبلیغات

 

فاجعه تاسف بار آتش سوزی استرالیا و کمک پوکربازان

در ماه های اخیر استرالیا با یک فاجعه بزرگ روبرو بوده است: آتش سوزی وسیع در جنگل ها! این آتش سوزی یکی از بدترین وقایع طبیعی در تاریخ این کشور است. متاسفانه تعداد زیادی از حیوانات در این جنگل ها نابود شدند و حیات وحش استرالیا ضربه جدی تحمل کرده است. هزاران نفر هم خانه هایشان را رها کردند و حداقل 26 نفر جان خود را در این آتش سوزی ها از دست داده اند. این طور که آمارها نشان می دهد یک میلیارد جانور در این آتش سوزی ها کشته شده اند.

زمین فوتبال مساحتی در حدود 1 هکتار دارد. تصور کنید یک زمین فوتبال آتش بگیرد. آنچه در استرالیا اتفاق افتاده آتش سوزی در مساحتی برابر با 10 میلیون زمین فوتبال است! آتش سوزی ها همچنان ادامه دارد و وخامت اوضاع روز به روز بیشتر می شود.

مسابقات پوکر سالانه Aussie Millions در Crown Resorts ملبورن انجام می شود و میزبان، حدود 5 میلیون دلار به قربانیان آتش سوزی ها در جنگل های استرالیا کمک کرده است. بقیه اعضای جامعه پوکر هم تلاش می کنند کمک های بیشتری برای این مساله جمع آوری کنند.

لین گیلمارتین که یکی از مجری های مسابقات جهانی پوکر است و در تور جهانی پوکر هم به عنوان مجری مسابقات حضور داشته نیز مثل بقیه تحت تاثیر این واقعه تلخ قرار گرفته و به راه هایی فکر کرده که می تواند به التیام این زخم کمک کند.

او در مصاحبه با پوکرنیوز گفت: «من سال هاست که از مبارزان حیات وحش باغ وحش استرالیا حمایت می کنم و یکی از سفیران آنها هستم. آنها اخیرا نود هزارمین جانور قربانی را در بیمارستان حیات وحش باغ وحش استرالیا درمان کردند. استیو و تری اروین در سال 2002 این بیمارستان را تاسیس کردند. خانواده اروین در کنار تیم فوق العاده ای از دامپزشک ها و مبارزان حیات وحش، مدت هاست که برای کمک به این مخلوقات آسیب پذیر و بی دفاع تلاش می کنند. در حال حاضر حیوانات آسیب دیده زیادی بعد از آتش سوزی به این مرکز درمانی منتقل شده اند. در ضمن آنها آماده کمک به مراکز حیات وحش در ایالت نیو ساوث ولز هم هستند که گفته می شود شدیدترین آتش سوزی ها را داشته است.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تحول در دنیای پیش بینی

داستان تنها محدود به کوالاهای بامزه و کانگوروهای دوست داشتنی نیست. مارها، خزندگان، خفاش ها، لاک پشت ها و تمام حیواناتی که با اشتباهات بشر دچار این مشکل بزرگ شده اند، در این مراکز درمانی تحت مراقبت هستند.

در سال 2017 هم گیلمارتین مجری یک برنامه جمع آوری کمک در شبکه های اجتماعی بود تا به مردم زلزله زده در مکزیکوسیتی کمک شود. در آنجا هم آنخل گویلن، جی سی آلوارادو و سایر بازیکنان پوکر به مردم زلزله زده کمک کردند. این مجری معروف، تصاویری از کمک ها به مردم را منتشر کرد تا مشخص شود این پول ها چطور خرج شده است.

موفقیت درهمین پروژه خیریه بود که باعث شد پروژه ای مشابه در 6 ژانویه 2020 در فیس بوک ایجاد شود: کمک بازیکنان پوکر به حیات وحش استرالیا!

گیلمارتین در مورد کمک هایی که توسط بازیکنان پوکر انجام شده می گوید: «وقتی این حرکت را شروع کردم، فکر می کردم باید کاری انجام دهم. جامعه پوکر واقعا سخاوتمند است و این را در موقعیت های مختلف نشان داده است. نمونه اش را در سال 2017 شاهد بودیم. این همه عشق و محبت فوق العاده بود. من در صحنه حادثه نیستم ولی تا جایی که بتوانم سعی می کنم کمک کنم. بنابراین من هدف 10 هزار دلار را برای این پروژه خیریه مشخص کردم. می دانستم که کار سختی است ولی ارزش امتحان کردن را داشت.»

جالب است بدانید تنها در یک ساعت، 1000 دلار کمک جمع آوری شد و در یک نیم روز، هدف مشخص شده در زمان شروع پروژه محقق شد. این بار گیلمارتین سقف تعیین شده را 5 برابر کرد و طی 5 روز این هدف هم محقق شد. سقف کمک ها باز هم بالا رفت و این بار صحبت از رقم بزرگ 100 هزار دلار بود و تا کنون بیش از 60 درصد مسیر طی شده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تبانی در فوتبال: شرط بندی چطور ورزش را ویران می‌کند

این مجری مشهور به این نکته هم اشاره کرده که باید همه را در این مورد آگاه کرد و با همین اطلاع رسانی و جمع آوری کمک ها، موج بزرگی به راه انداخت:

«به نظرم وقتی مخاطبی دارید که به شما توجه می کند (چه در ورزش یا حوزه سرگرمی) این وظیفه شماست که مسائل مهم را با آنها در میان بگذارید و هرکاری می توانید انجام دهید. واقعا همه ما را تحت تاثیر قرار دادند. وقتی می بینید کسی کاری انجام می دهد، با خود می گویید من هم می توانم این کار را انجام دهم.»

این دقیقا کاری بود که پوکربازها انجام دادند. کیل برنز هم که یک استرالیایی است تلاش زیادی در این پروژه خیرخواهانه داشت و به بازیکنان پوکر پیشنهاد داد حداقل 500 دلار کمک کنند و در عوض او هم به عنوان مربی آنها را راهنمایی کند. کیتی کو 5 درصد از جایزه اش از رقابت های Aussie Millions را به این پروژه کمک کرد. الکساندرو پاپازیان هم بخشی از بازی روز یکشنبه اش را به این هدف خیرخواهانه اختصاص داد (چه برنده باشد چه بازنده). خیلی از بازیکنان پوکر در این حرکت خیرخواهانه شرکت کردند.

کیل برنز و راب یونگ از طریق توییتر بازیکنان پوکر را به کمک کردن ترغیب کردند. خیلی از افراد این جامعه هم به آنها پاسخ مثبت دادند. برخی از آنها گفتند 10 هزار دلار کمک می کنند. گیلمارتین اعتراف کرد تصور می کرد سرعت این کمک ها بالاخره پایین می آید ولی روز به روز کمک های بیشتری انجام می شود و مبلغ جمع آوری شده بیشتر و بیشتر می شود:

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مبلغ جایزه بخت آزمایی آمریکا از مرز ۹۵۰ میلیون دلار گذشت

«رسیدن به سقف 50 هزار دلار واقعا دستاورد بزرگی بود و خیلی ها مثل من فکر می کردند بعد از آن، روند کمک های جدید کند شود. چون در 5 روز اول پروژه ما با سیلی از افرادی مواجه شدیم که پول زیادی برای کمک پرداخت کردند. ولی این طور نشد و هنوز هم پول های زیادی برای کمک به قربانیان آتش سوزی جمع آوری می شود. من با دو گوشی تلفن همراه، یک لپ تاپ و یک باتری اضافی باید به کار ادامه دهم چون تعداد پیام هایی که به دستم می رسد فراتر از حد انتظار است.»

صدها پوکرباز از طریق صفحه فیس بوک پروژه موردنظر، اقدام به کمک کردند. یکی از آنها، بنی گلیسر بریتانیایی بود که در رقابت های Aussie Millions با پوکرنیوز مصاحبه کرد:

«پروژه خیریه خیلی خوبی است. پوکر می تواند دنیایی خودخواهانه باشد و این فوق العاده است که اعضای جامعه پوکر تلاش می کنند به بقیه کمک کنند. آنها سعی می کنند به کسانی که نیاز دارند کمک کنند و آنها را برای بازگشت به زندگی ترغیب کنند.»

بازیکنان مشهوری چون اورپن کساچک اوعلو و پاتریک لئونارد هم در توییتر برای ادامه این پروژه خیریه فعالیت کردند. اورپن اعلام کرد بخشی از درآمدش در بازی های پوکر Aussie Millions را به این پروژه خیریه اختصاص می دهد و پاتریک هم بخشی از درآمدش از بازی های آنلاین پوکر را کمک کرد.

شاید خیلی ها فکر کنند این فاجعه بزرگ در سوی دیگری از جهان اتفاق افتاده و ربطی به آنها ندارد اما همه ما در کره زمین زندگی می کنیم و این فاجعه روی همه کره خاکی تاثیر می گذارد.