تبلیغات

 

معرفی Jeffrey Lisandro استاد بازی هفت کارت جهان

جفری لیساندرو در پرث استرالیا به دنیا آمد و یک پوکرباز حرفه ای ایتالیایی-استرالیایی است. او در حال حاضر در سالرنوی ایتالیا زندگی می کند. جف وقتی 5 ساله بود توسط مادرش با بازی پوکر آشنا شد. جف یکی از چهره های شناخته شده و معروف در دنیای پوکر و قمار است و در بازی های بزرگ و تورنمنت های پوکر حاضر می شود. او به عنوان یکی از بهترین پوکربازها در بازی هفت کارت Stud در جهان مشهور شده است.

در سال 1997، جف برای اولین بار به میز نهایی رقابت های سری های جهانی پوکر رسید. این اتفاق در بازی 3 هزار دلاری هولدم محدود افتاد و در نهایت فیل هلموث افسانه ای قهرمان شد. لیساندرو از آن روز 11 بار دیگر در سری های جهانی پوکر به میز نهایی رسیده است. او شش دستبند قهرمانی در کارنامه دارد: دو قهرمانی در بازی هفت کارت Stud، یک قهرمانی در بازی هفت کارت Stud hi/low، یک قهرمانی در بازی Razz، یک قهرمانی در بازی هولدم نامحدود و یک قهرمانی در بازی اوماهای محدود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  در بازی پوکر شما جزء کدام دسته از بازیکنان هستید؟

در دسامبر 2004، لیساندرو در تورنمنت هدزآپ و بازی 25 هزار دلاری هولدم محدود قهرمان شد و در این مسیر هاوارد لدرر را در فینال مغلوب کرد. جایزه اش هم برابر با 194 هزار دلار بود.

در می 2005، او در بازی 10 هزار دلاری هولدم نامحدود سری های جهانی پوکر به قهرمانی رسید. این بار هم یک شخصیت بزرگ دنیای پوکر در فینال مغلوب جف شد: فیل آیوی. این بار جایزه برابر با 542360 دلار بود. خود لیساندرو می گوید این یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران بازی اش بوده چون وی معتقد است فیل آیوی یکی از بهترین پوکربازهای جهان است.

جف در سال 2006 در رقابت های سری های جهانی پوکر شرکت کرد و در رویداد اصلی به مقام هفدهم رسید. مبلغ دریافتی 659730 دلار بود ولی یک ماجرای حاشیه ای هم پیش آمد: او با پراهلاد فریدمن درگیر شد. فریدمن گمان می کرد لیساندرو پیش از شروع دست، شرط 5 هزار دلاری اش را وارد نکرده است. فریدمن بارها این موضوع را در جریان بازی مطرح کرد و به تذکرات دست دهنده توجهی نداشت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ناتان ویلیامز؛ استاد و پوکر باز مطرح

ماجرا وقتی بغرنج تر شد که او جف را یک دزد خطاب کرد. طبیعتا درگیری لفظی شدیدی بین آن ها شکل گرفت. کار تا جایی پیش رفت که لیساندرو، فریدمن را تهدید کرد سرش را از بدن جدا می کند! اما در ادامه مشخص شد یک بازیکن دیگر در بازی شرطش را وارد نکرده و این اشتباه اصلاح شد. فریدمن سعی کرد عذرخواهی کند ولی لیساندرو آن را نپذیرفت.

دومین دستبند قهرمانی لیساندرو در سری های جهانی پوکر در سال 2007 کسب شد: در بازی 2 هزار دلاری 7 کارت Stud در حالی که بازیکنانی چون دنیل نگرئانو و نیک فرانگوس در فینال حضور داشتند. جف در رقابت های قهرمانی جهان هولدم محدود 2007 هم مقام دوم را به دست آورد و 294620 دلار دریافت کرد. قهرمان آن مسابقات آلن کانینگهام بود.

در سال 2009 لیساندرو یک درخشش بی نظیر داشت: او به اولین بازیکن در تاریخ رقابت های «سری های جهانی پوکر» تبدیل شد که توانسته در تمام بازی های 7 کارت Stud به قهرمانی برسد. جف در بازی های Stud High، Stud High-Low و Razz به مقام اول رسید و بدین ترتیب جایزه بهترین بازیکن سال را هم دریافت کرد. همین نتایج درخشان باعث شد نام لیساندرو در تالار افتخارات پوکر استرالیا ثبت شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مزایای استفاده از یک سایت شرط بندی مطمئن و معتبر

جف در سال 2014 و در سری های جهانی پوکر آسیا پاسیفیک ششمین دستبند قهرمانی اش را کسب کرد: در بازی 1650 دلاری اوماهای محدود با جایزه‌ای برابر با 51660 دلار استرالیا. اما در رقابت های «تور جهانی پوکر» وضعیت کاملا متفاوت است. او هرگز نتوانسته به میز نهایی این رقابت ها برسد و فقط دوبار بازی ها را با جایزه نقدی ترک کرده است. تا سال 2018 مجموع پولی که جف از شرکت در تورنمنت های پوکر کسب کرده بود بیش از 5 میلیون و 600 هزار دلار بود.