تبلیغات

Get a Visa card and a MasterCard

معرفی بهترین راه برای دریافت ویزا کارت و مستر کارت فیزیکی

تصور کنید به یک سفر خارجی رفته‌اید و قرار است دو هفته در کشور مقصد اقامت داشته باشید. در این مدت ممکن است هزینه‌های مختلفی مانند هزینه هتل، هزینه خورد و خوراک، هزینه گردش و تفریح و… را داشته باشید.

پرداخت این هزینه‌های جاری سفر بدون داشتن کارت اعتباری دردسرساز بوده و شما را مجبور خواهد کرد تا همواره مقدار زیادی پول نقد با خود جابه‌جا کنید.

البته نیاز به یک کارت اعتباری بین‌المللی تنها محدود به سفر خارجی نبوده و وجود آن در موارد مختلفی از جمله خرید آنلاین از سایت‌های خارجی نیز ضرورت دارد. در حال حاضر شهروندان ایرانی با این مشکل مواجه هستند و به دلیل مشکلات دیپلماتیک و تحریم‌ها امکان گرفتن ویزا کارت و مستر کارت فیزیکی را ندارند. اما نگران نباشید چون هنوز هم راه‌هایی برای گرفتن این کارت‌های اعتباری وجود دارد.

ویزا کارت و مستر کارت

در حال حاضر صنعت پرداخت الکترونیک در جهان تحت سلطه ۴ شرکت بزرگ ویزا کارت، مستر کارت، American Express و Discover است. این چهار شرکت مسئولیت ارائه بخش عمده‌ای از کارت‌های پرداخت بانکی در جهان را به عهده دارند. در این میان، ویزا کارت و مسترکارت شرایط منحصربه‌فردی داشته و گزینه‌های مختلفی از جمله کارت اعتباری credit، دبیت کارت debit و کارت پیش‌پرداخت prepaid را ارائه می‌دهند. دقت داشته باشید که کار این شرکت‌ها صدور کارت نیست بلکه آن‌ها به عنوان پردازنده‌های شبکه عمل می‌کنند. صدور این کارت‌ها بر عهده موسسات مالی مختلف از جمله بانک‌ها است.

  • ویزا کارت

ویزا کارت از طریق طیف وسیعی از موسسات مالی در اختیار مشتریان حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد. به طور کلی شرکت ویزا با ارائه سه سطح کارت مختلف شامل پایه base، signature و بی نهایت infinite شناخته می‌شود. متکی بودن به شبکه پردازش visa نقطه اشتراک انواع مختلف ویزا کارت محسوب می‌شود. ویزا یک شبکه پردازش برجسته بوده که کارت‌های آن در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو پذیرفته شده است.

  • ویزا کارت base
  • این نوع ویزا کارت نوع پایه است که در بخش عمده‌ای از ویزا کارت‌های موجود در جهان را شامل می‌شود. سطح پایه ویزا کارت محدودیت اعتباری پایین‌تری داشته و از لحاظ برنامه‌های پاداش نیز محدود است.
  • ویزا کارت signature
  • آرم این نوع ویزا معمولا در کارت‌های بازپرداخت و کارت‌های مسافرتی رده‌بالا مشاهده می‌شود. این که چنین کارتی برای شما صادر شود بستگی به محدودیت اعتباری شما خواهد داشت.
  • ویزا کارت infinite

این نوع کار اعتباری در بالاترین سطح صادر شده و هزینه سالیانه بالایی نیز خواهد داشت. کارت‌هایی که آرم infinite را دارند محدودیت‌های اعتباری دارند که از ۱۰هزار دلار و بالاتر شروع می‌شود. تفاوت اصلی بین انواع ویزا کارت به مزایای خاص هر کدام مربوط می‌شود.

ادامه  توصیه‌های کرونایی به مسافران ایرانی پروازهای خروجی
  • مستر کارت
▬ این مطلب را هم بخوانید:  تیم لیورپول ، پردرآمدترین تیم حاضر در لیگ جزیره در فصل ۱۹-۲۰۱۸

محصولات مستر کارت شامل کارت اعتباری، دبیت کارت، کارت پیش پرداخت و محصولات تجاری حوزه کسب و کار می‌شود که همگی از شبکه MasterCard برای پردازش کلیه ارتباطات تراکنشی استفاده می‌کنند. مستر کارت نیز با سه پیشنهاد استاندارد شامل پایه base، جهانی world و برگزیدگان جهانی world elite شناخته می‌شود.

  • مستر کارت استاندارد
  • نوع استاندارد به عنوان سطح پایه مستر کارت شناخته شده و محدودیت اعتباری پایین‌تری دارد.
  • مستر کارت world
  • مستر کارت world در سطح متوسط بوده و مزایای بیشتری دارد که اکثر آن‌ها مربوط به سفر است. برای دریافت این نوع مستر کارت باید حداقل اعتبار ۵هزار دلار یا بیشتر را داشته باشید.
  • مستر کارت world elite
  • این سطح بالاترین نوع مستر کارت محسوب می‌شود که معمولا دارای اعتبار پاداش بالایی است. حداقل اعتبار لازم برای دریافت این مستر کارت حداقل ۱۰هزار دلار است. هر اندازه سطح کارت بالاتر می‌رود مزایای کارت نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

 مستر کارت و ویزا کارت چه کاربرد هایی دارند؟

هر یک از انواع مستر کارت و ویزا کارت دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و مزایای به خصوصی دارند اما به طور کلی مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • خرید حضوری در کشورهای دیگر با استفاده از دستگاه کارتخوان
  • خرید اینترنتی از سایت های بین المللی با استفاده از پرداخت آنلاین
  • دریافت پول نقد از دستگاه خودپرداز در نقاط مختلف دنیا
  • امنیت بالا در تراکنش ها
  • امکان انتقال وجه به سایر حساب های بانکی بین‌المللی
  • امکان بازگشت وجه کالای خریداری شده
  • مزایای جانبی مانند بیمه خودروی اجاره‌ای و…

تفاوت این دو کارت اعتباری در چیست؟

زمانی که در یک بانک حساب باز کرده و درخواست کارت اعتباری می‌کنید از شما پرسیده خواهد شد که کارت کدام شرکت را می‌خواهید. بنابراین اطلاع از تفاوت‌های ویزا کارت و مستر کارت می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تنها تفاوت واقعی بین ویزا کارت و مستر کارت مربوط به شبکه پردازش آن‌ها می‌شود. یک ویزا کارت در شبکه Mastercard کار نمی‌کند و یک مستر کارت هم در شبکه ویزا قابل استفاده نیست. تفاوت‌های دیگری که بین این دو وجود دارد مربوط به نوع خاصی از ویزا کارت یا مستر کارتی است که از آن استفاده می‌کنید. در واقع می‌توان گفت ویزا کارت و مستر کارت بیش از آن که با یکدیگر تفاوت داشته باشند دارای شباهت هستند. اما با این وجود همواره این سوال وجود دارد که ویزا کارت بهتر است یا مستر کارت؟

کدام یک بهتر است؛ ویزا کارت یا مستر کارت؟

پاسخ دادن به این سوال اصلا کار آسانی نیست زیرا هر کدام از این دو شرکت مزایای گسترده‌ای را ارائه می‌دهند. اما در ادامه سعی می‌کنیم تا ویزا کارت و مستر کارت را از جنبه‌های مختلف تجزیه و تحلیل کنیم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازاریابی نوین توسط داف ها و شاخ‌ های اینستاگرام

پذیرش

ممکن است برخی تفاوت‌ها بین مستر کارت و ویزا کارت چشمگیر باشد اما قطعا معیار پذیرش یکی از آن‌ها نیست. هر دو کارت در آمریکا و بیش از ۲۰۰ کشور و قلمروی جهان پذیرفته می‌شوند. اگرچه ممکن است برخی بانک‌ها و کشورها مشارکت خود را با یکی از این دو شرکت به طور انحصاری افزایش دهند اما این موضوع تاثیری در پذیرش این کارت‌ها نخواهد داشت.

تکنولوژی

اگر بخواهیم تکنولوژی خدمات این دو شرکت را مقایسه کنیم شکافی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت زیرا  هر دو از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند. ضمن این که هر دو شرکت تاکید زیادی روی امنیت در خرید آنلاین کرده و طراحی کاملا امنی را داشته‌اند.

مزایای دارنده کارت

این موردی است که ویزا کارت و مستر کارت کمی دارای تفاوت هستند. با این وجود، آنچه که واقعا اهمیت دارد این است که از کدام نوع کارت اعتباری این دو شرکت استفاده می‌کنید. بسته به سطح کارتی که انتخاب می‌کنید مزایای متفاوتی را دریافت خواهید کرد.

حفاظت از قیمت

اگر در زمان کوتاهی بعد از خرید یک کالا بتوانید آن را با قیمت کمتری پیدا کنید این ویژگی باعث بازگشت مابه‌تفاوت به حساب شما خواهد شد. مستر کارت‌های معمولی این امکان را تا ۶۰ روز بعد از خرید فراهم می‌کنند اما این مهلت برای مستر کارت جهانی و برگزیدگان جهانی تا ۱۲۰ روز بعد از خرید است. برخی از ویزا کارت‌ها نیز دارای گزینه حفاظت از قیمت هستند.

در کل می‌توان گفت که کارت‌های هر دو شرکت به طور گسترده در سطح بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. نکته مهم این است که در زمان دریافت ویزا کارت یا مستر کارت ویژگی‌های انواع کارت‌ها را بررسی کرده و بهترین نوع کارت را بر اساس شرایط خودتان انتخاب نمایید.

روش های دریافت ویزا و مستر، کارت

با توجه به تحریم‌های بانکی که علیه کشورمان وضع شده در حال حاضر امکان استفاده از ویزا کارت و مستر کارت در داخل ایران وجود نداشته و بانک‌های ایرانی نیز کارت‌های بانکی بین‌المللی صادر نمی‌کنند. در چنین شرایط چندین راه مختلف برای دریافت این نوع کارت‌های اعتباری خواهید داشت که در ادامه ذکر شده است.

  • خرید مستر کارت و ویزا کارت از برخی وب‌سایت‌های ایرانی
  • خرید مستر کارت و ویزا کارت هدیه فیزیکی
  • خرید مستر کارت مسافرتی قابل شارژ
▬ این مطلب را هم بخوانید:  خرید گرانترین سکه دنیا به ارزش 1.88 میلیون دلار

هر یک از این روش‌ها دارای معایبی از جمله محدودیت موجودی و اعتبار کوتاه‌مدت هستند. این کارت‌ها به طور معمول تنها برای یک بار قابل شارژ کردن خواهند بود. ضمن این که هزینه کارمزد را نیز باید به هزینه خرید کارت اضافه کنید. بنابراین در شرایط فعلی شاید بسیاری از شهروندان ایرانی ترجیح دهند که اقدام به خرید این نوع کارت‌ها نکنند. اما روش دیگری نیز وجود دارد که نسبت به روش‌های مذکور جذاب‌تر بوده و مزایای بیشتری دارد.

گرفتن ویزا کارت و مستر کارت از طریق بانک های ترکیه

در حال حاضر برخی بانک‌های ترکیه امکان افتتاح حساب را برای ایرانی‌ها فراهم کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به زراعت بانک اشاره داشت. زراعت بانک ترکیه یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های این کشور بوده و در طول سالیان اخیر به مشتریان ایرانی خود خدمات داده است. با افتتاح حساب در زراعت بانک می‌توانید درخواست مستر کارت یا ویزا کارت نمایید. به طور معمول یک هفته طول خواهد کشید تا کارت اعتباری به نام شما صادر شود. افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه علاوه بر دریافت کارت اعتباری بین‌المللی مزایای دیگری را نیز در پی خواهد داشت که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

  • انتقال ارز به سایر کشورها از طریق سوئیفت
  • مدیریت حساب به کمک اینترنت بانک
  • دریافت سود بانکی
  • امکان خرید اینترنتی در سطح بین‌المللی
  • گرفتن وام بانکی
  • استفاده از گزینه تبدیل ارز پویا در دستگاه‌های خودپرداز

با توجه به مزایایی که داشتن مستر کارت و ویزا کارت فیزیکی دارد اخذ این نوع کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای بسیاری از شهروندان کشورمان اهمیت بالایی پیدا کرده است. در حال حاضر چندین راه مختلف برای گرفتن این کارت‌ها وجود دارد که بهترین آن‌ها افتتاح حساب بانکی در ترکیه است. در صورتی که قصد افتتاح حساب در ترکیه و گرفتن ویزا کارت و مستر کارت را دارید توصیه می‌کنیم از مشاوره موسسات فعال در این حوزه استفاده کنید.