تبلیغات

 

نظرسنجی دولت ژاپن در رابطه با طرح خود برای نظارت بیشتر بر قمار

دولت ژاپن طرحی را آماده کرده است که بر اساس آن مجموعه ای از اقدامات برای پیشگیری از ورود افراد منع شده از قمار (آشنایی با مفهوم Self-exclusion) و افراد زیر ۲۰ سال به مکان های دارای دستگاه های بازی قمار و مسابقاتی مانند اسب دوانی جلوگیری به عمل آید.

در بخشی از این طرح در نظر گرفته شده است که به منظور جلوگیری از دسترسی آسان بازیکنان به پول دستگاه های خودپرداز (ATM) از مکان های مخصوص بازی مجهز به دستگاه های بازی که در ژاپن اصطلاحا به آنها Pachinko Parlors می گویند جمع آوری شوند. همچنین بر مبنای طرح فعلی سیستم های تشخیص چهره تا سال ۲۰۲۱ استقرار یافته و می توانند بنا بر تقاضای شخص و یا اعضای خانواده وی و در راستای بهبود کانسپت های قماربازی مسئولانه از پذیرش و یا ورود شخص به قمارخانه ها و مکان های مرتبط جلوگیری کنند. اعمال محدودیت های بیشتر در انجام تبلیغات نیز از نکات مورد نظر دولت در این طرح می باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مربی بدنسازی زیبای تیم دورتموند که کاربران ایرانی را به هم ریخته است کیست؟

در حال حاضر دولت طرح را به منظور دریافت بازخورد و سنجش افکار عمومی تا تاریخ ۲۷ مارچ ۲۰۱۹ و بصورت آنلاین در اختیار عموم قرار داده است و در نظر دارد بر اساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی طرح نهایی را به نهاد مسئول در این کشور (nation’s public gambling facilities) ارائه دهد. پیش از این در آپریل ۲۰۱۸ دولت طرح امکان توسعه مکان های توریستی و تفریحی مجتمع از تفریحات گوناگون (Resort) که شامل صدور مجوز تاسیس کازینو در آنها می شد را تصویب کرده بود و این موضوع باعث ایجاد نگرانی هایی از تاثیرات آن و افزایش اعتیاد به قمار شده بود.