تبلیغات

 

آنتونیو اسفندیاری، شعبده باز

آنتونیو اسفندیاری ملقب به “شعبده باز”، با نام امیر اسفندیاری و در ۸ دسامبر ۱۹۷۸ متولد شده است. او یک پوکر باز حرفه ای ایرانی-آمریکایی است که پیشتر در حلفه شعبده بازی فعالیت داشته است. اسفندیاری در تهران متولد شده است و زمانی که تنها ۹ سال داشت به همراه خانواده اش به شهر سن هوزه ایالت کالیفرنیا مهاجرت کرده است. آنتونیو در سال ۱۹۹۷ از دبیرستان دل مار (Del mar High School) فارغ التحصیل شد.

وی در نوزده سالگی به خاطر علاقه اش به فعالیت در زمینه شعبده بازی و این تصور که امیر نام مناسبی برای یک شعبده باز نیست، نام خود را به آنتونیو تغییر داد. در حالی که آنتونیو مشغول شعبده بازی بود پس از اینکه به یک نوع بازی معروف پوکر با نام Texas Hold’em  دعوت شد به این بازی علاقه مند گردید، البته برادر کوچکتر او، پاشا، نیز پوکر بازی می کند.

آنتونیو اسفندیاری در سال ۲۰۰۴ اولین عنوان تور پوکر جهانی نزدیک به ۴/۱ میلیون دلار جایزه را در مسابقات کلاسیک پوکر لس آنجلس کسب کرد. او تنها چند ماه بعد اولین Bracelet World Series of Poker  خود را در بازی  Texas Hold ’em به دست آورد. آنتونیو در ۱۷ آوریل ۲۰۰۸ به میز نهایی مسابقات فینال  “۲۰۰۸ PokerStars.com“ در مونت کارلو رسید و در مقام هشتم و با کسب ۲۶۶۰۰۴ دلار این رقابتها را به پایان برد. او پس از موفقیتهای عمده دیگر، در سوم ژوئیه ۲۰۱۲ بزرگترین جایزه تاریخ buy-in tournament را از آن خود کرد. او پس از غلبه بر ۴۷ شرکت کننده دیگر جایزه ای بالغ بر ۱۸۳۴۶۶۷۳ دلار را، که بزرگترین جایزه نقدی تاریخ بازی پوکر است، از آن خود کرد. او با موفقیت در این رقابت رتبه اول کسب بالاترین جایزه را در تاریخ پوکر به دست آورد. آنتونیو در رقابتهای جهانی پوکر در سال ۲۰۱۳ در One Drop High Roller tournament مقام چهارم و جایزه ۱۴۳۳۴۳۸ دلاری را کسب کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  همه چیز در مورد بازی محبوب بلک جک ( ورق 21 )

در سال ۲۰۱۲ آنتونیو اسفندیاری رکورد بالاترین جایزه نقدی مسابقات قهرمانی پوکر را با بردن ۱۸٫۳ میلیون دلار به نام خود ثبت کرد. آنتونیو اسفندیاری در سال ۲۰۱۲ کتاب “رازهای شعبده باز برای بردن مسابقات” (Magician’s Secrets for Winning Tournaments) را، که کتابی راهبردی در مورد بازی پوکر است، برای خوانندگان نوشت. میزان جوایز مسابقات زنده پوکر اسفندیاری تا پایان سال ۲۰۱۳ از ۵/۲۵ میلیون دلار فراتر رفته است.

اسفندیاری با Amal Bounahra ازدواج کرد که دختر Bob Bounahra یکی از پوکر بازان مشهور می باشد. اسفندیاری و همسرش در ۷ January 2015 صاحب یک فرزند پسر شدند.