تبلیغات

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • آنالیز فیلم راندرز:ما چه چیزی می توانیم از بازی مایک و تدی کی جی بی یاد بگیریم ؟

آنالیز فیلم راندرز:ما چه چیزی می توانیم از بازی مایک و تدی کی جی بی یاد بگیریم ؟

فیلم مورد علاقه پوکری شما چیست و چرا فیلم راندرز؟

در فیلم راند ۳ دست حماسی اتفاق می افتد در این مقاله ما سعی بر این داریم که این سه دست را مورد بررسی قرار دهیم.امیدواریم که این فیلم برای شما اسپویل نشود.

این سه دست بزرگ بین دو کاراکتر اصلی فیلم یعنی مایک و تدی اتفاق می‌افتد.تدی یک کازینو دار زیرزمینی است که مایک با او همیشه سر جنگ دارد بیایید شروع کنیم.

دست اول:روس عصبانی جیب مایک را خالی میکند:

در این دست بازیکنان تا مایک که در باتوم(ته پت) نشسته دست خود را فولد می کنند.مایک A♣ ۹♣ دارد.

او پات را تا ۵۰۰ دلار ریز می‌کند small blind فولد می کند و تدی با جفت آس A♥ A♦ دست را کال می کند .

اگر دقت کنید در این موقعیت تدی فقط کال می کند در حالی که او برای به دست آوردن value bet باید شخص را ۳-bet کند تا بتواند پات را بزرگتر کند اما او این کار را انجام نمیدهد تا دستش مبادا رو شود که دست بسیار بزرگی دارد.

فلاپ می‌آید از:

در این موقعیت پات به ۱۲۵۰ دلار تبدیل شده است.تدی چک می کند ولی مایک  هزار دلار دیگر bet می‌کند.

در این فلاپ مایک به یک دوپر بسیار قوی تبدیل می شود با این که احتمال فلاش شدن برای حریف وجود دارد.

در این موقعیت ۱۶۰ پات را بت میکند تا اگر که حریف بلاف میزند یا دست های درا-هند را دنبال میکند بتواند از طریق گران کردن بازی او را از میدان به در کند.

اما تدی که در این موقعیت یک ست بسیار قوی شده فقط دست را کال می کند.کارت بعدی می آید.

تدی دوباره چک میکند و مارک این دفعه چک می‌کند.

در این موقعیت ۲ فول هاوس بسیار قوی به یکدیگر برخورد میکنند و این دقیقا نقطه ای است که یک بازیکن کاملاً همه پول خود را از دست میدهد.

فول هاوس تدی شامل  AAA99است و فول هاوس مایک AA999 است .بنابراین فول هاوس تدی از مارک بالاتر است اما او با چک کردن در این منطقه توپ را در زمین مایک قرار می‌دهد تا فکر کند که مایک دست برتر را دارد.

مایک در این مرحله از بازی با چک کردن تقریبا کار درست را انجام میدهد با اینکه کاربهتر این است که مایک باید با بت کردن دوباره ارزش دست خود را بسنجد.

کارت بعدی در ریور است.

در این مرحله پات تبدیل به ۵۲۵۰ دلار شده و تدی ۱۵ هزار دلار سر است این دو بازیکن از عقب راندن یکدیگر لذت میبرند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آنالیز و آموزش بازی سنگ کاغذ قیچی آنلاین ( جذاب و مفرح )

در این مرحله تدی طبق معمول دست خود را چک می کند تا برای بازیکن همچنان ناشناخته باقی بماند که که چه در دست خود دارد.

اما استراتژی اصلی او در این مرحله یک چک ریز است و این شانس را به مایک می‌دهد تا اگر او به بلاف میزند تمام پول خود را به وسط میدان بریزد.

در این مرحله تدی با بلاک کردن فول هاوس قوی مایک او را در دام انداخته است بنابراین تدی چک می کند و مارک در این مرحله همه پول خود را به وسط می گذارد این مبلغ پول ۴۸ هزار دلار است.

تدی در این مرحله کال می کند و هیچ راهی وجود ندارد که مایک با یک فول هاوس ضعفتر برنده بازی باشد.

در این مرحله از لحاظ دیدگاه فکری اگر که یک شخص دیگر به جای مایک بود باید برای اجرای یک بازی درست کارت آخر را برای جلوگیری از هرگونه رودست خوردن فقط CALL یا CHECK میکرد.

دست دوم: هنگامی که شما دست فرد را می خوانید:

دست بعدی در این بازی یک هدز-آپ ۵۰/۱۰۰ دلاری است مایک با کارت A♥ ۵♦ در بیگ بلایند نشسته و تدی با کارتهای ناشناخته در ته پت نشسته است.در این مرحله متأسفانه حرکت‌های قبل از فلاپ نشان داده نمی شود اما ما می دانیم که پات حدود یک هزار دلار است و تدی آن را به ۵ بیگ بلایند ریز می‌کند و مایکل کال می کند.

فلاپ می‌آید

در این مرحله مایک با دو پر چک می‌کند و تدی یک بت پنج هزار دلاری انجام می‌دهد که مایک را در مرحله  آل-این قرار می‌دهد قطعاً این سایز بت کردن یک اشتباه محض است.

این سایز از بت کردن به بلاف شما را بسیار گران می کند و اینک موقعیت را برای تدی سخت می کند که اگر یک دست با ارزش دارد بتواند حداکثر بازده را از آن بگیرد.

در این موقعیت یک بت مناسب حدود ۴۰ درصد پات است به دلایل زیر:

  • رنگ فلاپ کاملاً خشک است
  • رنج دست تعدی ازمایش بالاتر است زیرا او علت را در شروع دست انجام داده و مالک در موقعیت کار کننده بوده
  • تدی پوزیشن دارد

در این موقعیت هدف تدی این است که فقط مایک را مجبور به عقب نشینی کند و قدرت خود را نشان داده و پات را بدزد همچنین اگر که مایک قصد عقب نشینی داشته باشد خارج شدن از این دست برای او ارزان تمام می شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برندگان جوایز بزرگ؛ و خانواده های جدید

*اتفاقی که می‌افتد یکی از معروف ترین صحنه های فیلم است تدی همیشه یک چیپ ست از بیسکوییت های اوریو دارد که مواقع حساس آنها را میشکنند و با توجه به صدای آنها و پخش شدن کرم روی اورئو تصمیم‌گیری می‌کند.

در این مرحله مایک قصد کال کردن دارد اما با توجه به اینکه بیسکویت اورِیو تدی موفقیت‌آمیز شکسته می‌شود بدین معناست که تدی یک دست قوی دارد و امکان اینکه مایک دوباره کل پول خود را ببازد وجود دارد.

مایک در این مرحله با باهوشی این رفتار تدی را خوانده و دست خود را فولد می‌کند که موجب عصبانیت تدی از اینکه نتوانسته همه پول مایک را ببرد میشود.

اگر بخواهیم به آنالیز این دست بپردازیم می توان گفت در مرحله بعد از فلاپ به خیال اینکه قصد گرفتن بلاف تدی را دارد قصد کال کردن دارد اما با توجه به رفتار ظاهری تدی و اصطلاحا بادی لنگویج تدی او از این مهلکه جان سالم به در می برد و در دام مانستر هند حریف نمی افتد.

در این مرحله از لحاظ فکری کار درست این است که شما دست A♥ ۵♦ را که برای فولد کردن بسیار قوی است کال کنید .

این دست علیه دسته‌ های سطح پایین و استرایت یا فلاش درا ها بسیار قوی عمل می کند اما با توجه به اینکه زبان بدن یک فاکتور مهم برای شناخت بازیکنان حرفه ای است در این مرحله مایک دست خود را برای جلوگیری از رویارویی با یک مانستر هند فولد می کند.

دسته سوم : چک چک چک اون منو گیر انداخت

آخرین دست فیلم جذاب ترین نقطه فیلم است و یک پارت استراتژیک از پوکر را نمایش می دهد که به ما نشان می دهد چگونه با بازیکنان فوق تهاجمی بازی کنیم بازی هنوز در حدود ۵۰/۱۰۰ دلار در جریان است

مایک دست را ۹♠ ۸♠ دو بیگ بلایند در قبل از فلاپ باز می‌کند که نسبتاً یک بت استاندارد است.در این طرف تدی که تبدیل به یک بازیکن لوس اگرسیو شده دست مایک را فقط کال میکند .

فلاپ می آید:

مایک حالا دسته نات دارند اما برای جلوگیری از لو رفتن و برای به تله انداختن تدی یا به اصطلاح پوکری اسلو پلی کردن دست را چک میکند.

اگر یادتان باشد در مقاله بازی علیه بازیکنان تهاجمی به این استراتژی اشاره کردیم که برای مقابله با یک بازیکن تهاجمی باید اجازه دهید که او خودش را دار بزنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی و آموزش بازی دوئل تاس

به این شکل که شما اجازه دهید هنگامی که دستی خوب دارید  بازی تهاجمی خود را که فکر می‌کنند برنده است به شما دیکته کند و در نقطه حساس شما ناگهان دست خود را رو کنید و تمام پول را از حریف که فکر می کرده برنده بازی است بگیرید.

بنابراین در این مرحله تدی ۳۲۲ هزار دلار بت می کند تقریبا ۵ برابر پات.

مایک کال می کند و می گوید می خواهم قمار کند.در کارت  بعدی می آید

تا حالا پات تبدیل  به ۴ هزار و ۴۰۰ دلار شده و مایک چک می‌کند.تدی ۴۴۰۰ دلار به اندازه پات بت کرده و مارک باز هم کال میکند.

اگر دقت کنید ما در این مرحله مایک کال انجام داد دلیل این کار این است که اکثر بازیکنان تهاجمی بازیکنانی باهوش و حرفه ای هستند و در مقابل شکل ها خیلی سریع استراتژی خود را عوض کرده و سعی بر این می کنند تا با کمترین آسیب از مهلکه بگریزد اما با یک چک-کال شما به بازیکن تهاجمی اجازه می دهید تا او بیشتر در دام شما بیفتد.

کارت ریور:

تدی در این مرحله (شاو) می کند و تمام پول خود را آل-این می کند مایک کال میکند و پات را میبرد.

ما در این مرحله واقعا نمی توانیم که شاو کردن تدی را بدون دانستن کارتهایش آنالیز کنیم اما می‌دانیم که تصمیم مایک روی کال طریقه درست و منطقی است.

در این مرحله  تمرین که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که اگر ما جای مایک بودیم با چه کارت هایی نباید این مسیر را طی می کردیم یکی از این کارتها کارت  ATاست زیرا این کال ممکن است که تاپ-پیر باشد اما از تمام ست ها و همچنین استرایت ها آسیب پذیر است.

نتیجه گیری که می‌توانیم از این دست انجام دهیم این است که در مقابله با بازیکن های فوق تهاجمی اگر دارای یک دست نات شدید نباید خیلی سریع خود را نشان دهید و با بت و ریز کردنهای خارج است سایز دست خود را برای بازیکن روبرو رو کنید بلکه باید با توجه به شرایط سعی کنید بازیکن را آلوده بازی کرده و شرایط را طوری پیش ببرید که در کارت ریور به حداکثر پول یا حتی شاو به آل-این برسید.

ممنون که پایان ما را همراهی کرد.