تبلیغات

 

گفتگو با ملیکا رضوی اسطوره پوکر در تور اروپایی در مونت کارلو

قمار و پوکر در ایران ممنوع است. شرکت در مراسم مسابقات زیبایی در ایران ممنوع است. شعبده بازی در ایران ممنوع است. پس ملیکا رضوی ایرانی چطور شعبه بازی شده است که پوکر بازی می کند و در مسابقات ملکه زیبایی شرکت می‌کند؟

ما هم به همین موضوع فکر می‌کردیم که در وقت استراحت رویداد اصلی EPT مونت کارلو (ورودی €۵,۳۰۰)  که او در کش و قوس اواخر روز سوم این تورنمنت پوکر بود با او صحبت کردیم.

“من که از این فرهنگ و پیش زمینه آمده‌ام، نمایندگی کردن زنان در شعبده بازی و ملکه زیبایی بودن گام بزرگی برایم محسوب می شود؛ البته من یک سخنران انگیزشی هم هستم.”

ملیکا رضوی که حمایت کشور زادگاه و پیش زمینه فرهنگی آن را نداشته است، همیشه مورد حمایت یکی از اعضای خانواده اش بوده است.

“برای یک زن ایرانی خیلی غیرمعمول است که فرزندشان را در چیزی که آن را قمار می‌نامند حمایت کنند. البته من پوکر را قمار نمی‌دانم – ولی مادرم همیشه یکی از بزرگترین حامیانم بوده است.”

سر و کار با کارت

ملیکا بازی پوکر را در ابتدا از برخی از دوستان مادرش در ایران یاد گرفت و عاشق این بازی شد و یک دهه بعد به یک بازیکن جدی در پوکر تبدیل شده است. به نظر می رسد قرار بوده که ورق در آینده او نقش داشته باشد زیرا او به شعبده بازی و تردستی هم از همان دوران کودکی علاقه داشت.

“همیشه عاشق بازی‌های کارتی بوده‌ام”

بعد از این که به همراه مادرش ایران را در سن ۱۵ سالگی ترک کرد و راهی آفریقای جنوبی شد، او هر دو علاقه خودش را دنبال کرد و با شرکت در بازی‌های خانگی در ۱۶ سالگی پوکر را شروع کرد. در ۲۳ سالگی او برای پوکر بازی کردن مسافرت هم می کرد و پوکر حرفه ای را با پوکر کش گیم را شروع کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مایک اشلی و برد 1.3000.000 یورو در شرط بندی

ملیکا به پوکر و شعبده بازی علاقه زیادی دارد و نمی تواند بین آنها یکی را انتخاب کند. او با خنده می‌گوید:

“مثل این است که بگویی کدام انگشتت را بیشتر دوست داری. من عاشق هر دو هستم (پوکر و شعبده‌بازی)”

او در روز سوم رویداد اصلی تور پوکر اروپایی مونت کارلو با برخی از سنگین‌وزن‌های پوکر از جمله بازیکن سنگین‌باز پوکر آنلاین «ویکتور مالینوفسکی»، قهرمان سابق EPT موناکو «نیکولاس چاوتی»، و قهرمان پوکر جهان در سال ۲۰۱۳ «رایان ریس» به رقابت پرداخت. برای رضوی مهم نیست که چه کسی در میز حضور دارد.

“در ذهنم فقط می خواهم در چیزی که قابلیتش را دارم بهترین باشم. من با کسی رقابت نمی‌کنم فقط می خواهم بهترین چیزی باشم که می‌توانم.”

او در صحنه بزرگ و در میز نمایش تلویزیونی و پخش زنده هم بازی کرد. ولی جلوی دوربین بودن برای این صحنه گردان چیزی جدید نیست. او نامزد Miss Global Iran 2016  بود و همچنین در Miss Power Woman 2017 شرکت کرده بود.

“من اجازه نمی دهم کسی یا چیزی بازی‌ام را تحت تاثیر قرار دهد. من تلاشم این است که بهترین بازی‌ام را بکنم. بقیه اش دیگر مربوط به واریانس است.

ملیکا که در زندگی اش تجربیات زیادی داشته است. از داستانش برای الهام‌بخشی دیگران به خصوص دختران جوان استفاده می‌کند. او یک سخنران انگیزشی است و در حال نگارش یک کتاب هم هست.

“من پا پیش گذاشته‌ام که به آنها بگویم فارغ از اینکه از کجا آمده اید، فارغ از این که چه چیزی دارید، اگر ذهنتان را در کاری متمرکز کنید، هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند جلوی شما را بگیرد.”

تحقق یک رویا

اینجا در رویداد اصلی تور پوکر اروپایی در مونت کارلو، ملیکا رضوی ریخت و پاش زیادی با ژتونها به راه انداخته است. در چهارمین لِوِل روز، او یک کال بزرگ با پِر چهارم انجام داد و «ژان رنه فانتین» را حذف کرد. فانتن در فلاپ چک رِیز کرده بود، در ترن هم شرط بسته بود و در ریور آل این کرده بود و کارتهای روی میز هم A-K-۱۰ بود. رضوی در مصاحبه اش گفت:

“فکر کنم دستش را خوب خواندم. حدس زدم هیچ چیز ندارد و درست هم فکر می‌کردم.”

رضوی استک ژتونهای خیلی بزرگی ساخت، البته در میانه‌های روز هم ضربه‌هایی به استکش وارد شد. او قبل از وقت استراحت شام ژتونهایش کاهش یافته بود ولی توانست از طریف رایان ریس ژتونهایش را دو برابر کند و دوباره در مسیر درست بیفتد. از زمان وقفه شام او ژتونهایش را باز هم افزایش داد و به بازیکنهای با استک کوچکتر حاضر در میز فشار وارد می‌کرد و نشان می‌داد که اجازه نمی‌دهد کسی سر به سرش بگذارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جانی ماس، پدربزرگ پوکر را بشناسید

وقتی از او در باره بازی در موناکو و جاهای دیگر سوال شد، ملیکا گفت این رویایی است که تحقق پیدا کرده است.

“این موضوع زندگی من را تغییر می‌دهد. منظورم این است که من عاشق سفر کردن و پوکر بازی کردن هستم. به خصوص در تورنمنت‌های پوکر لایو. اینجا بازی می‌کنم. به خانه می روم. پوکر آنلاین بازی می کنم. اصلا دست از پوکر بازی کردن نمی کشم.”

متاسفانه ممکن است قوانین حکومتی آمریکا مانع بازی کردن او در مسابقات جهانی پوکر (WSOP) شود. ولی در لاس وگاس او برنده یک پکیج WSOP برای بازی در رویداد ویژه بانوان شده است. او مطمئن نیست که بتواند ویزای مسافرتی بگیرد زیرا شهروندی ایران را دارد. در هر صورت باید انتظار داشت که ملیکا رضوی در تورنمنت‌های بیشتری در سراسر جهان شرکت کند.

اراده قوی

ملیکا رضوی بازی پوکر را ادامه می دهد و همین طور زنان دیگر را تشویق می‌کند که حتی اگر دیگران دلسردشان کردند، بازی هم عشق و علاقه خود را دنبال کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برد 15 هزار یورویی هوراسیو برتی هوادار 29 ساله اینتر

“من ماجراهای زیادی در زندگی‌ام داشتم و همین باعث شد که به یک انسان قوی تبدیل شوم. برای من باور داشتن، و به خود شک نکردن و اجازه ندادن به دیگران برای اینکه بگویند شما می‌توانید یا نمی توانید؛ نتیجه بخش بوده است.

فلسفه ملیکا خوب کار کردن است. او وقتی فقط پنج میز باقی مانده بود جزو ۱۰ نفر برتر تورنمنت شد. در روز چهارم در وقفه استراحتی که فقط ۲۴ بازیکن باقیمانده بودند او نفر اول میزان ژتونها (chip Leader) شد ولی متاسفانه در رتبه هفدهم حذف شد.