تبلیغات

 

راه اندازی اولین کلینیک های ترک قمار در اروپا

به نقل از ایندیپندنت سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) برای اولین بار قصد راه اندازی مراکز ترک اعتیاد به قمار به منظور خدمات دهی به افراد ۱۳ تا ۲۵ سال را دارد. تصمیم اخیر بر مبنای بررسی های آماری که طی دو سال اخیر انجام گرفته و نشان از افزایش تعداد اعتیاد به قمار در میان افراد کم سن و سال دارد گرفته شده است.

بررسی های کمیته قمار نشان می دهد که در انگلیس حدود ۵۵۰۰۰ نفر با سن پایین که کودک محسوب می شوند به قمار اعتیاد دارند و بر این اساس موضوع به اعتیاد به قمار به عنوان یک خطر همگانی محسوب شده و سازمان NHS (National Health Service) تصمیم دارد با راه اندازی ۱۴ کلینیک به منظور سرویس دهی به اشخاصی که شهروندی انگلیس را دارند به مقابله با این موضوع بپردازد، البته راه اندازی کامل این مراکز پس از پایان طرح مطالعاتی NHS بر روی مراجعین ابتدایی انجام می پذیرد. در این رابطه Simon Stevens مدیر اجرایی NHS اشاره کرده است که آمارها نشان می دهد مسائل و مشکلات مربوط به افسردگی، استرس و مشکلات روحی ناشی از اعتیاد به قمار رو به افزایش است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شارلاتان هایی که منتشر کردن سوابق جورج فلوید را نژاد پرستی می دانند!

چندی پیش همچنین انگلیس قوانین سختگیرانه تری را برای نمایش تبلیغات قمار به کودکان وضع کرد که در بخش اخبار مجله نیز به آن پرداختیم، اطلاعات بیشتر در اینباره را می توانید در مطلب “بریتانیا در پی محدود کردن تبلیغات مربوط به قمار برای کودکان” بیابید.