تبلیغات

 

پاوربال آفریقای جنوبی با نتیجه ای عجیب روبرو شد!

پاوربال آفریقای جنوبی با نتیجه ای عجیب روبرو شد!

پاوربال آفریقای جنوبی با نتیجه ای عجیب روبرو شد!

ممکن است این اتفاق بصورت تصادفی رخ داده باشد یا حتی تقلبی صورت گرفته باشد، اما در هر حالت واقعیت این است که ترکیب اعداد برنده در قرعه کشی اول دسامبر سال ۲۰۲۰ لاتاری پاوربال آفریقای جنوبی بسیار شگفت انگیز است.

ترکیبی که توپ به توپ و به ترتیب کشیده شد اگرچه مطمئناً عجیب بود اما غیرممکن نیست: ۸،۵،۹،۷،۶ و ۱۰ به عنوان شماره مکمل.
اگر این ۵ توپ و عدد مکمل را مرتب کنیم ترکیب شگفت انگیز ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ ظاهر می‌شود.

آیا خواننده در این ترکیب برنده متوجه نکته عجیبی می‌شود که نظر او را جلب کند؟ شانس همیشه منجر به اتفاقات عجیب و غریب می‌شود اما اتفاق رخ داده در قرعه کشی اول دسامبر سال ۲۰۲۰ به عنوان یک رویداد استثنایی در ذهن بازیکنان لاتاری ثبت خواهد شد.

نتیجه عجیب در پاوربال آفریقای جنوبی
نتیجه عجیب در پاوربال آفریقای جنوبی

نتیجه عجیب در پاوربال آفریقای جنوبی

شانس یا تقلب

در بسیاری از موارد در مورد اعداد شانس داستان‌هایی را می‌شنویم و بسیاری از بازیکنان به دنبال یافتن فرمولی جادویی هستند که به آنها ترکیب مناسب را عرضه کند.
صدها استراتژی تعیین اعداد شانس وجود دارد، برخی افراد که به عدد شانس اعتقاد دارند بر اساس یک تاریخ خاص (تاریخ تولد فرد، تاریخ تولد فرزندان، یک رویداد مهم و غیره) ترکیب مورد نظر را انتخاب می‌کنند. عده‌ای دیگر در فال خود به دنبال عدد شانس هستند.
بازیکنانی هستند که سعی می‌کنند حروف الفبا را با اعداد ۰ تا ۹ ترکیب کنند و از این طریق نام‌ها، عبارات یا هر شکل دیگری را که به آنها امکان بدست آوردن اعداد شانس را می‌دهد با هم ترکیب ‌کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  رایج‌ترین باورهای خرافی در لاتاری

اما این باورها هیچ تأثیری در نتایج قرعه کشی ندارند و قرعه کشی اخیر پاوربال آفریقای جنوبی دلیلی بر رد این گونه خرافات است.
در تاریخ ۱ دسامبر سال ۲۰۲۰، پاوربال آفریقای جنوبی یک جایزه بزرگ خارق العاده به ارزش ۱۱۳،۷۶۹،۳۶۴ راند (معادل ۶،۱۳۹،۶۲۳یورو) ارائه کرد که بین ۲۰ بازیکن که ترجیح داده بودند با ترکیب فوق بازی کنند به اشتراک گذاشته شد. هر یک از برندگان كمی ‌بیش از ۳۰۰،۰۰۰ یورو دریافت کردند.

اعتقاد بر این نیست که آنها این اعداد را بر اساس یک سیستم پیچیده و یا علم عدد شناسی انتخاب کرده‌اند، احتمالاً آنها به طور مداوم اعداد ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ را علامت گذاری می‌کرده‌اند، همانطور که می‌توانستند ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ را انتخاب کنند و یا هر ترکیبی دیگر از اعداد متوالی بین ۱ تا ۵۰ برای اصلی‌ها و یک عدد مکمل از بین ۱ تا ۲۰ در ادامه توالی فوق را برگزینند.

جالب است بدانید که در تمام توصیه‌های مربوط به نحوه بازی در لاتاری توجه زیادی به این نوع ترکیب‌ها نمی‌شود و حتی معمولاً پیشنهاد می‌شود که از چنین ترکیب‌هایی استفاده نکنید زیرا احتمال اینکه برنده شوید زیاد نیست.
حتی وب سایت رسمی ‌لاتاری‌های آفریقای جنوبی اظهار می‌دارد که استفاده از برخی سیستم‌ها توصیه نمی‌شود و در این میان ترکیب اعداد متوالی یکی از مثال‌هاست.

 

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ماجرای سرقت ۲۴ هزار دلاری از یک کازینو در فیلادلفیا

 

واضح است که همۀ این توصیه‌ها اشتباه هستند و قرعه کشی پاوربال آفریقای جنوبی این موضوع را ثابت کرده است. اما تنها ۲۰ فرد برنده نبودند که ترکیبی کامل از ۵ عدد اصلی به علاوه یک عدد مکمل را دارند.
۷۹ بازیکن دیگر ترکیب اصلی (۵ عدد) را درست حدس زدند و ۱۰۹ بازیکن دیگر ۴ عدد از ۵ عدد اصلی را درست انتخاب کردند. آیا همه این موارد تصادفی بوده یا شاید پای مسئله‌ای فراتر از شانس در میان بوده باشد.

نتایجی که باعث ایجاد سوءظن شده است

قرعه کشی فوق یکی از مواردی است که به دلیل ویژگی‌های خاص و شگفت انگیز بودن ترکیب، ممکن است سوءظن به تقلب در نتیجه وجود داشته باشد.
در این مورد ۲۰ بازیکن موفق وجود داشته است که در اصل ممکن است محققان را به این نتیجه برساند که این یک ترکیب مفروض بوده که توسط بازیکنان استفاده شده است. از آن گذشته انجام تقلب در قرعه کشی بسیار دشوار است زیرا یک سیستم مکانیکی برای باز شدن درب گردونه وجود دارد و توپ‌ها از این طریق خارج می‌شوند لذا کاملاً بعید است که فکر کنیم چنین سیستمی بتواند به شکل دقیق تشخیص دهد که کدام توپ خارج شود و کدام یک باقی بماند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مايك گيبز اسطوره شرط های میکس و برد پانصد هزار پوندی

اما این مورد منحصر به فرد نیست. در موارد دیگر نیز قرعه‌کشی‌های خاصی به دلیل ماهیت کنجکاوی برانگیز نتیجه جلب توجه کرده‌اند.

در یک قرعه کشی لاتاری پاوربال ایالات متحده که هیچ برنده‌ای برای جایزه سطح اول وجود نداشت ۱۱۰ بازیکن جایزه سطح دوم را دریافت کردند. معمولاً چنین تعداد زیادی از برندگان در یک سطح از جوایز امری نادر است و معمولاً بیش از ۳ یا ۴ نفر برنده نمی‌شوند.

در آن زمان برگزار کننده لاتاری از ترس رخ دادن تقلب پرداخت را متوقف کرد و هنگامی ‌که از برندگان تحقیقاتی صورت گرفت مشخص شد که همه چیز به یک نوع شیرینی به نام کوکی شانس مربوط است (که معمولاً در بسیاری از رستوران‌های چینی داده می‌شود). این نوع شیرینی پشت جعبه خود اعداد پیشنهادی برای لاتاری دارد و معلوم شد که بسیاری از افراد از این توصیه پیروی کرده‌اند.
خبر دیگر مربوط به سپتامبر ۲۰۰۹ است زمانی که در دو قرعه کشی پیاپی لاتاری ملی بلغارستان اعداد مشابهی از گردونه خارج شدند و شبهاتی در زمینه تقلب ایجاد شد.

ممکن است در این دو مورد گزارش شده تقلبی رخ نداده باشد اما مطمئناً تلاش های زیادی برای تقلب و کلاهبرداری در تمام لاتاری‌های جهان صورت گرفته است.