تبلیغات

چقدر می توان به امنیت اسباب بازی های جنسی اعتماد کرد؟

با گسترش وسایل اینترنت اشیا (IoT) به خانه ها و ارائه طیف گسترده ای از ویژگی ها ، نگرانی های جدیدی در مورد امنیت داده های پردازش شده توسط این دستگاه ها ایجاد شده است.
در دوران همه گیری کرونا فروش اسباب بازی های جنسی افزایش یافته و در پی آن کاربران این وسایل در معرض خطرات افشای اطلاعات و نقض حریم خصوصی قرارگرفته اند.
همان طور که در مورد هر وسیله هوشمند تهدیداتی وجود دارد،استفاده از اسباب بازی های بزرگسالان مجهز به اینترنت هم تهدیدهای خاصی برای حریم خصوصی وجود دارد.

آسیب پذیری ها می توانند به مهاجمان اجازه دهند کد مخربی را بر روی دستگاه خود اجرا کنند یا آن را قفل کنند تا مانع از ارسال دستور کاربر به اسباب بازی شود

ویژگی های اسباب بازی های جنسی هوشمند

امروزه ، اسباب بازی های جنسی هوشمند بسیاری از ویژگی ها را به نمایش می گذارند: کنترل از راه دور در اینترنت ، گپ های گروهی ، پیام های چندرسانه ای ، کنفرانس های ویدیویی ، همگام سازی با آهنگ ها یا کتاب های صوتی و ظرفیت اتصال با دستیارهای هوشمند ، به چند مورد. برخی از مدل ها می توانند همزمان شوند تا حرکات خود را تکرار کنند و برخی دیگر پوشیدنی هستند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بسته شدن اینستاگرام تتلو و ادعای او در رابطه با ارتباط سپاه با سایت های شرط بندی

از نظر معماری ، اکثر این دستگاه ها از طریق بلوتوث کم انرژی (BLE) از طریق یک برنامه نصب شده روی تلفن هوشمند قابل کنترل هستند. برنامه وظیفه تنظیم هر گزینه در دستگاه و کنترل روند احراز هویت کاربر را بر عهده دارد. برای انجام این کار ، به سروری در cloud متصل می شود که اطلاعات حساب شخص را ذخیره می کند. در برخی موارد ، این سرویس ابری همچنین به عنوان واسطه بین شرکا با استفاده از ویژگی هایی مانند چت ، کنفرانس ویدیویی و انتقال فایل یا حتی دادن کنترل از راه دور دستگاه های خود به یک شریک عمل می کند.

این معماری چندین نقطه ضعف را نشان می دهد که می تواند برای به خطر انداختن امنیت داده های پردازش شده مورد استفاده قرار گیرد
رهگیری ارتباطات محلی بین برنامه کنترل کننده و دستگاه ، بین برنامه و ابر ، بین تلفن از راه دور و ابر

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اوگور شاهین و اوزلم تورسی زوج ترک تبار کاشف واکسن کرونا

چرا وقتی صحبت از اسباب بازی های جنسی می شود ، امنیت بسیار حیاتی است؟

همانطور که می توان تصور کرد ، حساسیت اطلاعات پردازش شده توسط اسباب بازی های جنسی بسیار حیاتی است: اسامی ، گرایش جنسی یا جنسیتی ، لیست شرکای جنسی ، اطلاعات مربوط به استفاده از دستگاه ، عکس ها و فیلم های صمیمی .اگر این اطلاعات افشا شود خسارات جبران ناپذیری به شخص وارد میشود.

علاوه بر نگرانی در مورد حریم خصوصی ، اسباب بازی های جنسی هوشمند نیزحمله مهاجمان سایبری مستثنی نیستند. در مورد نقاط ضعف موجود در برنامه کنترل یک اسباب بازی جنسی ، یک مهاجم می تواند کنترل اسباب بازی را که منجر به حملات DoS (انکار سرویس) می شود که از تحویل هرگونه فرمان جلوگیری می کند یا دستگاهی که برای انجام اقدامات مخرب و انتشار بدافزار مسلح شده است ، کنترل کند. ، یا حتی دستگاهی به طور عمدی تغییر داده شده است تا از طریق گرم شدن بیش از حد به بدن آسیب برساند.