تبلیغات

بازی ویسکی پوکر (Whiskey Poker)

بررسی و تحلیل بازی ویسکی پوکر (Whiskey Poker)

به این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در این سایت خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی ویسکی پوکر (whiskey poker)، یکی از انواع بازی پوکر، را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

بازی ویسکی پوکر (Whiskey Poker)

بازی ویسکی پوکر (whiskey poker)، یک بازی جالب و استراتژیک است که با 2 یا بیشتر بازیکن قابل انجام می‌باشد. شما باید در این بازی با استفاده از کارت‌های دست خودتان و یا تعویض آن‌ها با کارت‌های ویدو (widow)، بهترین دست ممکن را بسازید.

نیازمندی‌ها برای شروع بازی

برای انجام این بازی، شما نیاز به یک دسته کارت 52تایی استاندارد و تعدادی چیپ پوکر و 2 یا بیشتر بازیکن دارید.

انتی (Ante)

هر بازیکن باید یک مقدار انتی را در وسط میز در داخل پات قرار دهد. مثلا یک چیپ پوکر. قرار دادن انتی در پات، پیش از پخش کارت‌ها انجام می‌شود.

توزیع کارت

دیلر باید به هر بازیکن و به یک دست ویدو، 5 کارت بدهد. نحوه پخش کارت‌ها بصورت ساعتگرد است. اولین بازیکنی که کارت دریافت می‌کند، بازیکنی است که در سمت چپ دیلر نشسته است. دست ویدو دقیقا قبل از دیلر در سمت راستش بر روی میز قرار دارد. کارت‌ها یکی یکی بین بازیکنان پخش می‌شوند تا زمانی که تمامی بازیکنان و دست ویدو، 5 کارت داشته باشند.

هدف از انجام بازی ویسکی پوکر

هدف بازی ویسکی پوکر هدف از انجام بازی ویسکی پوکر این است که در آخر دور بازی، شما بهترین دست 5 کارته را داشته باشید و با استفاده از این بهترین دست، برنده محتویات پات وسط میز گردید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با بازی کارتی اسکین (Skin)

رتبه‌بندی دست‌های پوکر

دست‌های پوکر شامل دست‌های زیر می‌شوند. فلاش مستقیم بالاترین رتبه بین دست‌ها را دارد و های کارت پایین‌ترین رتبه.

در حالت کلی رتبه دست‌ها از بالا به پایین بصورت زیر است:

  • فلاش مستقیم یا استریت فلاش (Straight Flush): یعنی 5 کارت که همگی از یک خال هستند و رتبه‌هایشان پشت سر هم می‌باشد.
  • کاره یا چهارتایی (4 of a kind): هم رتبه بودن 4 کارت از یک دست 5کارته.
  • فول هاس (Full House): در یک دست 5 کارتی، 3 کارت با هم هم‌رتبه باشند و 2 کارت دیگر نیز با هم.
  • فلاش (Flush): زمانی یک دست رتبه فلاش دارد که همه‌ی کارت‌ها با هم از یک خال باشند.
  • مستقیم یا استریت (Straight): زمانی یک دست رتبه مستقیم یا ردیف یا استریت دارد که رتبه کارت‌ها پشت سر هم باشد اما همگی از یک خال نباشند.
  • سه تایی (3 of a kind): در یک دست 5 کارتی، 3 کارت با هم هم‌رتبه باشند و 2 کارت دیگر با هم و با این‌ها هم رتبه نباشند.
  • 2 جفت یا دو پر (2 pair): در یک دست 5 کارتی، 2 کارت با هم هم‌رتبه باشند و 2 کارت دیگر نیز با هم هم‌رتبه باشند و یک کارت باقی مانده با هیچ یک از این‌ها هم رتبه نباشند.
  • جفت (Pair): در یک دست 5 کارتی، 2 کارت با هم هم‌رتبه باشند و 3 کارت دیگر با هم و با این‌ها هم رتبه نباشند.
  • کارت بالا یا های کارت (High Card): دست کارت بالا یا های کارت به دستی که بالاترین کارت‌ بین کارت‌های تمام بازیکنان را داشته باشد می‌گویند. برای مثال اگر شما بالاترین کارتی که در دست دارید آس است و رقیب شما بالاترین کارتی که در دست دارد شاه است و ۵ کارت دست شما و او هیچ کدام از موارد بالا نباشد، شما دستی با کارت بالا دارید.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  چگونه در کوتاه ترین زمان در بازی پوکر به یک حرفه ای تبدیل شویم

رتبه بندی یا رنک کارت‌ها

رتبه‌بندی کارت‌ها در بازی ویسکی پوکر از بالاترین به پایین‌ترین عبارتست از: آس، شاه، بی بی، سرباز، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2.

انجام بازی کارتی ویسکی پوکر

بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته است، شروع کننده بازی خواهد بود. بازیکنان این فرصت را دارند که دست خود را با دست ویدو تعویض کنند و یا اینکه از تعویض صرف نظر کنند. اگر یک بازیکن از تعویض دستش با دست ویدو صرف نظر کرد، این آپشن بصورت ساعتگرد به بازیکن سمت چپ او می‌رسد. از سمتی، در صورتی که تعویض اتفاق افتاد، دست اصلی بازیکن (قبل از تعویض) بصورت رو به بالا در وسط میز قرار خواهد گرفت و بعنوان دست ویدو در نظر گرفته خواهد شد.

اگر هم تمامی بازیکنان از تعویض دستشان با دست ویدو صرف نظر کنند، سپس دست ویدو رو به بالا می‌شود تا همه بازیکنان آن را ببینند.

سپس بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته است، شروع به بازی خواهد کرد. هر بازیکن 4 آپشن (گزینه) برای بازی دارد:

  1. بازیکن می‌تواند هر 5 کارت خود را با هر 5 کارت ویدو تعویض کند.
  2. یا اینکه بازیکن می‌تواند یک کارت را از بین کارت‌های ویدو بردارد و با یک کارت درون دست خودش تعویض نماید.
  3. و یا اینکه بازیکن می‌تواند از تعویض بگذرد.
  4. همچنین او می‌تواند ناک کند (یعنی یک ضربه بر روی میز بزند). ناک کردن یک بازیکن به این معنی است که او با دست خودش باقی می‌ماند. در صورتی که یک بازیکن ناک کند، تمام بازیکنان دیگر یک فرصت خواهند داشت که یک تعویض انجام دهند. سپس هر بازیکن باید دست پوکر خود را آشکار سازد و دست پوکر با بالاترین رتبه، برنده پات خواهد بود.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش بازی پوکر 2-7 تریپل دراو لوبال

در دور بعدی بازی، بازیکن سمت چپ دیلر این دور، دیلر خواهد شد.

مرور قوانین بازی

اگر بازیکنی در نوبت اول خود دست خود را با دست ویدو تعویض کند، دست بازیکن در وسط رو به بالا قرار می‌گیرد و بازی با چهار گزینه ادامه پیدا می‌کند.

از طرفی، اگر بازیکنی در اولین نوبت خود ناک کند، دست ویدو به سمت بالا برمی‌گردد (رو به بالا می‌شود) و هر بازیکن دیگری یک فرصت دیگر خواهد داشت.

ناک کردن خودش یک نوبت برای بازیکن محسوب می‌شود و برای بازیکنی که ناک می‌کند هیچ تعویض کارتی رخ نمی‌دهد.

حرف آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی ویسکی پوکر (whiskey poker)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و محاسبه امتیاز و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید.