تبلیغات

پوکر با دیوانه ها چگونه است؟

پوکر پر ریسک با افراد پرریسک چگونه است؟

پوکر با دیوانه ها چگونه است؟

به قلم گیبسون – پوکر با دیوانه ها چگونه است؟ چند روز پیش مشغول رانندگی در یکی از خیابان های شهر بودم که اتفاق عجیبی افتاد. در چهارراه متوقف شده بودم و منتظر بودم چراغ سبز شود تا به سمت چپ بپیچم. ناگهان، راننده ماشین کناری پایش را روی گاز گذاشت و در حالی که خیلی نزدیک بود به کامیون وسط خیابان بخورد، به سرعت از چهارراه گذاشت. سرم را بلند کردم و دیدم بله، هنوز چراغ قرمز است. راننده به طرز دیوانه واری تصمیم گرفته بود دیگر انتظار نکشد و از چراغ قرمز رد شود. با خودم فکر کردم «چه دیوانه ای» و بعد سرم را برای پیدا کردن پلیس چرخاندم که هیچ اثری از آن نبود. مردک قصر در رفته بود.

هنوز یک دقیقه برای سبز شدن چراغ مانده بود و خودم را در این فکر غرق کردم که اگر همه وقتی به سرشان بزند بخواهند از چراغ قرمز عبور کنند، چه رخ خواهد داد. به این فکر کردم که اگر قوانین جامعه بخواهد یکی یکی شکسته شود، چه بلایی سر ما خواهد آمد.

آن موقع بود که به ذهنم رسید آیا من هم باید شروع به رد شدن از چراغ قرمز بکنم؟ وقتی بالاخره به شکل قانونی چرخش به چپم را انجام داده بودم، فکرم به پوکر منحرف شد و به نظرم آمد ما هم در پشت میزهای پوکر گاهی با رانندگان قانون گریز مواجه می شویم. حتما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم. کسانی که با همین بی پروایی اقدام به شرط و افزایش می کنند و اینکه چنین بازی شُلی چه تاثیری بر بقیه در ترغیبشان به انجام رفتار مشابه دارد؟

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی بلوف زدن در پوکر از لحاظ روانشناسی
پوکر با دیوانه ها چگونه است؟
پوکر با دیوانه ها چگونه است؟

پوکر با دیوانه ها

این پدیده در پوکر حضوری مخصوصا در پوکر نرخ پایین که من بیشتر در آن بازی می کنم، بسیار رخ می دهد. یکی از بازیکنان بازی را افزایشی بزرگتر از معمول باز می کند و دیگران راه او را در پیش می گیرند. در نهایت 2 نفر پایانی دست های ضعیفی را رو می کنند و طیف دست های بقیه هم مشخص می شود. چهار، پنج یا شش بازیکن و یا نفرات بیشتری به فلاپ می روند. انگار همه بی توجه به تابلوی ایست یا احتیاط، پایشان را روی پدال گاز می گذارند و با سرعت حرکت می کنند.

این اتفاق در بازی های آنلاین هم زیاد پیش می آید. جایی که میزی از شیوه بازی محتاطانه و کاملا قانونمند، در چشم به هم زدنی به میزی پرآشوب قانون گریز بدل می کند. یکی چراغ قرمز را رد می کند و قبل از اینکه سرتان را بلند کنید، چیپ ها به وسط میز سرازیر می شوند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی،معروف ترین و ماهرترین استادان بازی پوکر در دنیا

گاهی اوقات مقاومت در چنین مواردی حتی اگر اصلا چنین شیوه بازی را دوست نداشته باشید، سخت است. در واقع، همیشه باید شیوه بازی خود را براساس مشاهداتتان از رقبا، تغییر داده و بهترین رویکرد را برای نتیجه بهتر پشت میز، پیدا کنید. این آمادگی برای تغییر سبب می شود وسوسه شوید بازی شُل تری در چنین مواقعی انجام دهید، ولی اگر هم بخواهید وارد بازی دیوانه ها شوید، همچنان باید تصمیمات عاقلانه ای اتخاذ کنید.

نتیجه گیری

توصیه همیشگی در مواجهه با حضور دیوانه ها، شنا برخلاف جهت آب است به این معنا که کاملا برخلاف چیزی که در پای میز انجام می شود، بازی کنید. به بیان دیگر، اگر میز پر از بازیکنان صخره (که دست های خیلی خیلی کمی را بازی می کند) باشد، بیشتر شرط و افزایش پست کنید تا از سفتی آن ها سود ببرید. اگر هم میز سودای دیوانگی سر داده است، دست های کمتری بازی کرده و طیف هایتان را کوچک تر کنید تا با دست های بهتر وارد بازی شده و از شل بودن رقبا بهره برید.

موقعیت هایی وجود دارد که دنبال کردن چنین توصیه ای کارگر می افتد، ولی نباید توصیه ای 100 درصدی تلقی شود. مایک کارو، جایی گفته: «وقتی بازیکنان کاری را زیادی انجام می دهند، چه بازی شل باشد و چه سفت، در هر دو مورد باید دست های بیشتری بازی کنید تا از بازی غیر استاندارد آن ها سو استفاده کرده باشید. تفاوت اینجا است که برابر رقبای شل با دست های ضعیف تر، باید بیشتر شرط و کال کنید و در برابر رقبای سفت، باید بیشتر بلوف بزنید.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ۸ نکته مهم در بازی رولت که باید بدانید!
مایک کارو
مایک کارو

به بیان دیگر، در پوکر با دیوانه ها، اگر خیلی سفت بازی می کنند، شما شل بازی کنید، ولی اگر زیادی شل بازی می کنند، شما هم شل بازی کنید، ولی شیوه بازیتان در ادامه (بازی تهاجمی، منفعل یا ادغامی از هر دو)، بستگی به شرایط و رقبایتان دارد.

در پوکر

در پوکر، همه ما قوانین و اصول خودمان را داریم که شیوه بازیمان را مشخص می کند، ولی باید همیشه براساس اتفاقات دور و برمان، آماده خم کردن و حتی شکست آن ها باشیم. در نهایت اینکه، تا وقتی دیوانه ها پایشان را روی گاز نگذاشته اند و از چراغ قرمز رده نشده اند، شما هم اقدام به رد شدن از آن نکنید.

تبلیغاتcanonbet