تبلیغات

 

نشان دادن دست برنده در پوکر ; سه رویکرد از سه استاد بزرگ پوکر

نشان دادن دست برنده در پوکر ; سه رویکرد از سه استاد بزرگ پوکر

نشان دادن دست برنده در پوکر ; سه رویکرد از سه استاد بزرگ پوکر

رابرت وولی – امروز می خواهم در خصوص موقعیتی صحبت کنم که سبب می شود بازیکنان لحظات سختی برای تصمیم گیری داشته باشند: اینکه دست برنده خود را وقتی مجبور نیستید، نشان دهید یا نه؟ سه رویکرد برای نشان دادن دست برنده در پوکر چیست؟

این شرایط تنها در حالتی رخ می دهد که شما شرط یا افزایشی پست می کنید و هیچ کس کال نمی کند. و شما تنها بازیکن حاضر در دست می شوید و پات را مال خود می کنید. دیلر چیپ ها را به سمت شما هدایت می کند. قبل از پس دادن کارت هایتان، باید تصمیمی بگیرید. می توانید آن ها را نشان دهید یا مخفی نگه‌شان دارید. کدام یک بهتر است؟

حقیقت این است که تصمیم گیری در خصوص نشان دادن یا ندادن دست برنده، تصمیمی استراتژیک است. پیدا کردن یک پاسخ صحیح هم ممکن نیست.

مقدمه

برخی حرفه ای ها براساس اصول خود تصمیم می گیرند هیچ وقت کارت های خود را نشان ندهند مگر اینکه قوانین برخلاف آن باشد. این قطعا راحت ترین تصمیم است. فایده آن این است که یک بار برای همیشه در موردش تصمیم بگیرید و دیگر در موردش فکر کنید. یکی از دغدغه های ذهنیتان در اوج بازی هم کم می شود.

نشان دادن داوطلبانه کارت هایتان سبب می شود اطلاعات رایگان در اختیار رقبا گذاشته شود. و ممکن است باعث ضرر مالیتان شود. از این رو، رو نکردن کارت ها در هیچ شرایطی، می تواند از این مساله جلوگیری کند. با این حال، استراتژی بلند مدت ایده آل ترجیح می دهد برخی دست های انتخابی را نشان دهید. که در نتیجه قانون رو نکردن همیشگی کارت ها را به رو کردن بخش کوچکی از آن ها تغییر می دهد. در بدترین حالت اشتباه کوچکی ممکن است مرتکب شوید. ولی اگر به خطا پیاده اش کنید، اشتباه جبران ناپذیری خواهد بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی،معروف ترین و ماهرترین استادان بازی پوکر در دنیا

فرض کنیم می خواهید از رویکرد سرراست رو نکردن همیشگی کارت ها فاصله گرفته و برخی دست های انتخابی برنده خود را نشان دهید. چه زمانی و بر چه اساسی باید این طور کنید؟ چون قانع شده ام پاسخ دقیقی به این سوال وجود ندارد، 3 پاسخ از پوکربازان حرفه ای را برایتان آماده کرده ام که خودتان تصمیم بگیرید:

دنیل نگرئانو

نشان دادن دست برنده در پوکر _ دنیل نگرئانو
نشان دادن دست برنده در پوکر _ دنیل نگرئانو

دنیل نگرئانو در کتابش تحت عنوان خِرد هولدم برای همه بازیکنان (Hold’em Wisdom for All Players)، توصیه می کند هر زمان حرکتی انجام دادید که به صورت معمول صورت نمی دهید و تصمیم ندارید در ادامه آن جلسه پیاده اش کنید، کارت هایتان را نشان دهید. انجام این کار باعث ارسال اطلاعات غلط در خصوص شیوه بازی شما می شود. رقبای ضعیف این طور تصور می کنند که شما بازی همیشگی خود را انجام داده اید و در نتیجه برداشت های غلطی مقابل شما برای تصمیم گیری در دست های آینده صورت خواهند داد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  موری اسکندانی ؛ معرفی پوکرباز و مستندساز مطرح ایرانی-آمریکایی

نگرئانو هشدار می دهد بازیکنان مبتدی این تاکتیک را امتحان نکنند و به جای آن، به نشان ندادن همیشگی کارت ها پایبند بمانند. نشان دادن انتخابی تاکتیکی برای بازیکنان قوی تر در مواجهه با بازیکنان ضعیف تر به شمار رفته و برعکس آن صحیح نیست.

مایک کارو

نشان دادن دست برنده در پوکر _ مایک کارو
نشان دادن دست برنده در پوکر _ مایک کارو

یکی از کتاب های پوکر محبوب من، سودمندترین توصیه هولدم کارو (Caro’s Most Profitable Hold’em Advice) است. مایک کارو چندین صفحه در این کتاب را به چگونگی انتخاب دست های گلچین برای نشان دادن به منظور بهره برداری از اشتباهات بازی برخی بازیکنان می کند.

مثلا، کارو پیشنهاد می کند قوی ترین دست هایتان را مقابل بازیکنانی که اغلب در مواجه با شرط شما فولد می کنند، نشان دهید. انجام این کار سبب می شود با خودشان فکر کنند: «آره، این یارو همون طور که فکر می کردم، همیشه دست های خوب داره.» در نتیجه، مقابل شما سفت تر هم خواهند شد که اجازه می دهد به بلوف زدن مقابل آن ها ادامه دهید.

از سوی دیگر، کارو توصیه می کند بلوف هایتان را مقابل بازیکنانی که تمایل دارند اغلب اوقات شما را کال کنند، نشان دهید؛ در نتیجه ترغیبشان می کنید موقع داشتن دست های خوب از سوی شما، بیشتر هم شما را کال کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش کار ۷ مدل از دستگاه‌های ماشین اسلات

آنتونیو اسفندیاری

نشان دادن دست برنده در پوکر _ آنتونیو اسفندیاری
نشان دادن دست برنده در پوکر _ آنتونیو اسفندیاری

آنتونیو اسفندیاری در سال 2011 مشغول گزارش زنده بازی های سری جهانی پوکر بود. و از او در مورد نشان دادن یا نشان ندادن کارت ها پرسیدند.

پاسخ داد هیچ وقت کارت هایی که سبب شود بازیکنان تصمیمات خوبی بگیرند را نشان نمی دهد. اگر فولد کنند، دست برنده را به آن ها نشان نمی دهد، ولی بلوف را نشان می دهد. دوست دارد اطلاعات غلط رو کرده و سبب سردرگمی رقبا در ارتکاب یا عدم ارتکاب به اشتباه بشود. و در نتیجه پاداش روانی برای تصمیم درستشان، تقدیم نکند.

به نظرم این، استراتژی قدرتمندی در پاسخ به سوال است.

نتیجه گیری برای نشان دادن دست برنده

مهم تر از انتخاب دست های مختلف برای نشان دادن به رقبا، تصمیم گیری در خصوص نشان دادن یا ندادن آن ها در قدم اولیه است. حتما یادتان باشد تصمیمی استراتژیک است است و نمی توان آن را براساس احساسات یا غریزه اتخاذ کرد. هر تصمیمی که می گیرید، هر بار باید دلیل مناسبی برای نشان دادن یا ندادن دستتان داشته باشید.