تبلیغات

پوکر فیس

آشنایی با حالت بی چهره یا پوکر فیس در بازی پوکر

آشنایی با اصطلاح پوکر فیس

این اصطلاح که در زبان فارسی به حالت بی چهره ترجمه شده است بیان کننده وضعیتی است که چهره ای فرد حالت خاصی را نشان نمی دهد به شکلی که پوکربازان دیگر قادر به پی بردن به وضعیت آن شخص در بازی نمی باشند.

در حقیقت پوکر فیس به عنوان یک ترفند توسط پوکربازان مورد استفاده قرار می گیرد بطوریکه حریف را در تشخیص و حدس وگمان دچار سردرگمی می نماید. احساسات گوناگونی مانند هیجان پیروزی و یا اضطراب شکست در بازیکنان پوکر و در حین بازی یک موضوع طبیعی است و بازیکنان می بایست این توانایی را کسب نمایند که از بروز احساسات خود جلوگیری نموده تا مانع از این شوند که حریف از وضعیت کارت هایی که آنها در طول بازی در اختیار دارند مطلع گردد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چگونه از اشتباهات در بازی پوکر دوری کنیم

همچنین از آنجایی بلوف زدن در پوکر یک تکنیک رایج محسوب می گردد در مواقعی پوکربازان به بروز حالت متضاد احساسات واقعی خود می پردازند که بتوانند واکنش دیگربازیکنان را تشخیص دهند و یا محاسبات آنها در بازی را برهم بریزند که در این رابطه توانایی کنترل بروز احساسات یا همان پوکر فیس می تواند تاثیر مهمی در بازی داشته باشد.

درباره پیدایش پوکر فیس

حالت بی چهرهاستفاده از این اطلاح برای اولین بار در سال های ۱۹۲۰ و توسط نویسنده های ورزشی برای توصیف وضعیت چهره و واکنش های بازیکنان پوکری که تسلط و مهارت بسیاری بر کنترل بروز احساسات خود داشتند استفاده گردید و سپس حتی به عنوان یک اصطلاح در جلسات تجاری و حتی زندگی روزمره نیز مورد استفاده قرار گرفت.

پوکر فیس یک اصطلاح رواج یافته در دنیای امروزی می باشد که در مورد آن بحث های بسیاری صورت گرفته، کتاب ها و مقالات بسیاری نیز در اینباره به نشر در آمده است و حتی آنطوری که در مطلب مربوط به آهنگ پوکر فیس لیدی گاگا به آن پرداخته ایم حتی در آثار هنرمندان نیز بازتاب داشته است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  راهنمای پیش بینی مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس

توضیح مفهوم پوکرفیس

درحقیقت پوکر فیس مفهوم Blank Expression را تداعی می کند که در آن چهره فرد فاقد واکنش قابل تشخیص می باشد، در این رابطه همچنین موضوع زبان بدن یا همان تنگفت نیز مطرح می باشد که به رفتارها و حالات فیزیکی مربوط می گردد و امروزه حتی به عنوان تکنیک هایی برای بکارگیری در زمینه های مختلف از جمله بازی پوکر آموزش داده می شود.

گرچه استفاده از تکنیک های پوکر فیس موضوعی رایج در بین بازیکنان پوکر می باشد با اینحال باید توجه داشته که تکیه بر این تکنیک ها به تنهایی و بخصوص در سطوح حرفه ای بازی پوکر همیشه نمی تواند موجب کسب نتایج خوب گردد.

تبلیغاتcanonbet