تبلیغات

حسین انسان برنده جایزه 10 میلیون میخواهد بردش را از طریق علی دایی به زلزله زدگان ایران کمک کند

حسین انسان، پوکر باز ایرانی که به تازگی برنده جایزه 10 میلیون دلاری لاس وگاس شده، می‌گوید بخشی از این مبلغ را از طریق علی دایی می‌خواهد به آسیب دیدگان سیل و زلزله در ایران کمک کند.

مسابقات جهانی پوکر ده روز پیاپی در لاس وگاس به طول انجامید و حسین انسان، دوازده ساعت پیاپی مقابل حریفش بازی کرد تا با شکست دادنش، برنده جایزه ده میلیون دلاری شود. حسین انسان 55 ساله که اهل اهواز است، 30 سال قبل به آلمان مهاجرت کرد.

او در آلمان شرکت تاکسیرانی خودش را تأسیس کرده بود، اما در کنارش با بازی پوکر هم آشنا شد.

او برای نخستین بار در تورنومنت پوکری که در دورتموند برگزار می‌شد برنده یک دستگاه پورشه شده بود. او می‌گفت این ماشین را فروخته و آن را هزینه کرده تا بتواند از دسته های دو و سه، به سطح حرفه ای پوکر خودش را برساند.

او درباره جایزه 10 میلیون دلاری که اخیراً برنده آن شده است، می گوید:

این 10 میلیون دلار تا در اروپا به دست من برسد، سر و ته آن زده می‌شود، 30 درصد از این پول باید بین بازیکنان پوکری که کنار من بوده اند تقسیم شود که به آن‌ها سواپ گفته می‌شود. 50 درصد از پولی که در اروپا به دست من می‌رسد را باید مالیات پرداخت کنم. سعی می‌کنم بخشی رو به سازمان هایی که اینجا به بچه های سرطانی کمک می‌کنند اختصاص بدهم. در ایران زلزله و سیل آمده و دوست دارم از طریق آقای علی دایی که او را در این زمینه قبول دارم، در حد توانم به آسیب زدگان ایرانی و هموطنم کمک کنم.

حسین انسان می‌گوید سال آینده هم در لاس وگاس و مسابقات پوکر شرکت می‌کند و دوست دارد در آینده ای نزدیک، درباره پوکر کتابی بنویسید.