تبلیغات

 

تبلیغات بسیار زیبای لاتاری در ایران + ویدئو

زمانی که لاتاری در ایران آزاد بود

بلیت‌های اعانه ملی یا بخت آزمایی ملی در سال‌های دههٔ ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ خورشیدی (بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۶) در ایران به فروش می‌رفتند.

خرید این بلیت‌ها از نظر برخی افراد مذهبی، قمار به‌شمار می‌رفت و همین باعث شد که فروش آن پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران متوقف شود.

در سال‌های دههٔ ۱۳۷۰ خورشیدی شکل جدیدی از بلیت‌های بخت‌آزمایی به نام بلیط ارمغان بهزیستی یا هدیه ارمغان سبز توسط سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران برای مدتی کوتاه منتشر شد.[۱] اولین بخت آزمایی در ایران سال ۱۳۲۷ برگزار شد و در مدت کوتاهی بین مردم ایران محبوبیت پیدا کرد.

فروش این بلیط‌ها بعد از انقلاب هم ادامه یافت؛ اما به دلیل برخی اختلاف نظرها بخت آزمایی یا اعانه ملی منحل شد. بخت آزمایی یک قرعه کشی بزرگ است که به‌صورت هفتگی در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود و همیشه مورد استقبال مردم بوده‌است. در این قرعه‌کشی افراد با قیمت کمی یک بلیط بخت آزمایی خریداری می‌کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  خاطرات ارسالی جذاب و آموزنده شما از شرطبندی ( تجربه شماره 2 )

درنهایت یک قرعه کشی بزرگ برگزار می‌شود و به چند نفر جوایز نقدی با ارزشی اهدا می‌شود. فروردین ۱۳۴۲ سری جدید اعانهٔ ملی یا لاتاری ایرانی برگزار شد. جایزهٔ ممتاز یا همان جک پات این لاتاری ۱۰۰ هزار تومان پول نقد بود، علاوه بر این، برنده یک دقیقه وقت داشت هرچقدر می‌خواهد پول پارو کند.

روزنامه اطلاعات ۸ فروردین همان سال یک گزارش ویژه از برندگان این لاتاری منتشر کرد. برندگان: یکی از جوایز ممتاز یک میلیون ریالی این هفته نصیب سه نفر شریک گردید که با هم قوم و خویش و هم‌ولایتی هستند و در خانه‌ای واقع در خیابان ناصرخسرو کوی منصورالحکما کوچه نور سکونت دارند ۲. برنده جایزه ممتاز یک میلیون ریالی این هفته دوشیزه قدسیه تضمینی ساکن بخش ۳ تهران می‌باشند. سال ۱۳۴۸؛ آقای اسماعیل رحیمی از شهر کرمان، برنده جایزه یک میلیون ریالی. از نمونه برندگان خوش شانس این لاتاری بوده‌اند.

در زیر برای اولین بار در مجله دنیای شرط بندی تبلیغات این لاتاری فوق العاده رو می بینید

▬ این مطلب را هم بخوانید:  داستان های عجیب ولی واقعی دنیای شرطبندی و لاتاری ( شماره 5 )