تبلیغات

حبیب نورماگومدوف

داستان حبیب نورماگومدوف در مسابقات یو اف سی

حبیب نورماگومدوف مبارز شناخته شده رزمی از رئیس مسابقات یو اف سی (UFC)، دانا وایت، درخواست کرد تا یک مسابقه در ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا برای او ترتیب دهد!

پیشتر این ورزشکار چچنی اهل داغستان روسیه پس از آخرین مبارزه اش در مسابقه شماره ۲۵۴ یو اف سی که در آن توانست مقابل جاستین گیجی “Justin Gaethje” به پیروزی برسد از دنیای یو اف سی کنار رفته بود.

نورماگومدوف با رکورد حیرت آور ۲۹ پیروزی و بدون شکست بدون شک و با اختلاف مرد شماره ۱ مبارزات یو اف سی می باشد که این موفقیت او توجه بسیاری را به این ورزش جلب کرده است. بزرگترین پیروزی او در مقابل کانر مک گرگور بود که حاشیه های بسیار میان این دو ورزشکار مسابقه شان را به یک نبرد جنجالی تبدیل کرد.

حبیب نورماگومدوف و بازگشت به مسابقات یو اف سی

گرچه بدون شک رکورد حبیب نورماگومدوف در مسابقات یو اف سی بی همتاست با اینحال باید این را نیز اضافه کرد که همچنان بسیاری از طرفدارانش او را با مبارزه اش در مقابل کانر مک گرگور “Conor McGregor” یاد میکنند.

حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگورمسابقه مجدد حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور میتواند به پربیننده ترین مسابقه یو اف سی تبدیل شود

حتی همین چندی پیش بود که حبیب نورماگومدوف صحبت های دانا وایت درباره تمایلش به مسابقه با مک گرگور را تکذیب کرد، دیداری که یو اف سی برای آن خواب های رویایی دیده است و میتواند به یکی از پربیننده ترین مسابقات رزمی تبدیل شود. نورماگومدوف در مصاحبه با Sport24 گفت:

من در این ورزش تقریبا به همه چیز رسیده ام و در حال حاضر کسی نیست که تمایل داشته باشم با او رقابت کنم. خیلی از مردم نمی خواهند موضوع را از سمت من متوجه شوند. هنوز این را نمی خواهم. تنها برای خودم تمرین می کنم. اگر بخواهیم درباره کل برنامه ریزی های من صحبت کنیم، مبارزه کردن در آن جایگاهی ندارد.

حبیب نورماگومدوف

همچنین بر اساس گفته های نورماگومدوف او همچنین به مادرش قول داده است که مبارزه نکند. حبیب توضیح داده که مادرش با ارزش ترین چیزی است که برای وی باقی مانده است. او در ادامه به Sport24 گفت:

من را برای انجام کاری که باعث ناامیدی مادرم شود تحت فشار قرار ندهید.

حبیب نورماگومدوف

البته اکنون با پیروزی داستین پوریر در مقابل مک گرگور امیدهای برگزار کنندگان این رقابت کمرنگ تر شده است، این موضوع حتی در مصاحبه پایانی یو اف سی با مک گرگور نیز قابل تشخیص است:

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش شرط بندی فوتبال ایران
اشاره مک گرگوی به امیدهایش برای مسابقه مجدد با حبیب نورماگومدوف (حبیب نورمحمدوف)

در بین این بالا و پایین ها و حاشیه های احتمال بازگشت این ورزشکار، نورماگومدوف که برای مشاهده مسابقه فوتبال بین پاری سن ژرمن و بارسلونا به ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری نیوکمپ شهر بارسلون اسپانیا رفته بود طی یک پیام ویدئویی از دانا وایت خواست تا برایش یک رقابت در این استادیوم برنامه ریزی کند!

شب گذشته پاری سن ژرمن با هت تریک کیلیان امباپه توانست ۴ بر ۱ بارسلونا را مغلوب کند.

قابل توجه است که حبیب نورماگومدوف از جمله طرفداران فوتبال است… وی همچنین در این مسابقه یک پیراهن امضا شده از کیلیان امباپه نیز دریافت کرد:

پیراهن امضا شده کیلیان امباپه به حبیب نورماگومدوف اهدا شد

او در حالی که در جایگاه تماشاگران ایستاده بود طی یک لایو اینستاگرام خطاب به دانا وایت گفت:

!Hey Dana you here? Let’s make fight here 100,000 people, let’s go

هی دانا اینجا هستی؟ بیا یک مسابقه در اینجا با ۱۰۰ هزار مردمش راه بندازیم، بزن بریم…

حبیب نورماگومدوف

همین پیام اینستاگرامی نورماگومدوف کافی بود تا موجی از خبرها مبنی بر بازگشت وی به یو اف سی دوباره قوت بگیرد که البته بنظر می آید اینبار موضوع جدیست، به هر حال او خیلی شفاف تقاضای یک مسابقه را داده است… قابل توجه است که پیش از این حبیب نورماگومدوف صحبت های دانا وایت مبنی بر بازگشت به یو اف سی را رد کرده بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی چند دسته که اخبار غلط و نادرست را پخش می کنند

حبیب نورماگومدوف در تلاش برای پیوستن به باشگاه های فوتبال!

در سوی دیگر این ورزشکار روس پیشتر از علاقه اش برای حضور در مسابقات فوتبال صحبت به میان آورده و آن را یکی از دلایل تصمیمش برای کناره گیری از یو اف سی عنوان نموده بود.

در ویدئو زیر میتوانید بخشی از توانایی های حبیب نورماگومدوف در فوتبال بازی کردن را مشاهده کنید:

در ادامه و در هفته گذشته حبیب از مذاکراتش با ناصر الخلایفی که نماینده باشگاه فوتبال فرانسوی پاری سن ژرمن است خبر داد، بر اساس گفته های نورماگومدوف این گفتگو پیرامون امکان پیوستن او به این تیم ورزشی بوده است.

حبیب نورماگومدوف حتی برای ورود به ورزش فوتبال با الکساندر چفرین “Aleksander Čeferin” که یکی از نمایندگان اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا “UEFA” است نیز مذاکره کرده است.

تلاش های حبیب نورماگومدوف برای ورود به دنیای ورزش فوتبال به همینجا خلاصه نمیشود بلکه او پیش از این نیز با مهاجم برجسته باشگاه یوونتوس ایتالیا، کریستین رونالدو، گفتگوهای مشابهی را به انجام رسانیده بود.

حبیب نورماگومدوف مبارز یو اف سی و کریستین رونالدو بازیکن فوتبال
تصویری از حبیب نورماگومدوف مبارز یو اف سی و کریستین رونالدو بازیکن فوتبال

در این رابطه حبیب نورماگومدوف طی یک مصاحبه به MTV گفته است:

فوتبال بازی کردن در رده حرفه ای رویای دوران کودکی من است.

حبیب نورماگومدوف

او همچنین در این گفتگو توضیح میدهد که:

البته که چنین خواسته ای دارم، فوتبال پادشاه همه ورزشهاست.

حبیب نورماگومدوف

 حاشیه های ورزشی

حبیب نورماگومدوف “khabib nurmagomedov” از ورزشکاران مشهوری است که البته اینروزها حاشیه های ورزشی بسیاری نیز پیرامون او شکل گرفته است. حتی بخش بزرگی از این حاشیه ها مربوط به ادامه دورانی است که او هنوز در مقابل کانر مک گرگور به قفس مسابقه وارد نشده بود…

حبیب نورماگومدوف یکی از ستارگان مسابقات یو اف سی است

مساله اصلی که در اینجا مطرح میباشد این است که اصولا ساختار ورزش فوتبال در انواع رقابت های باشگاهی و ملی با الگویی که در مسابقات یو اف سی استفاده میشود تفاوت بسیاری دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تعلیق شدن لیگ دسته دوم به خاطر دخالت پلیس فتا در پرونده تبانی

در ویدئو زیر میتوانید صحبت های دانا وایت مبنی بر برنامه هایش برای برگزاری مسابقه مجدد بین حبیب و مک گرگور را مشاهده کنید که نشان میدهد ورزش یو اف سی از چه مدل کسب و کاری بهره میبرد:

گفته های دانا وایت درباره احتمال برگزاری مسابقه مجدد میان حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور

در مسابقات یو اف سی سازمان برگزار کننده لیگ مبارزات بطور واضح هدف اصلی را ایجاد هیجان و جذب مخاطب برای بالا بردن درآمد سرمایه گذاران و سهامداران میداند و دانا وایت (Dana White) شخصی است که در راستای برآورده نمودن این اهداف بسیاری از این تصمیمات را یک تنه اتخاذ نموده و به اجرا می آورد.

در مقابل ورزش فوتبال دارای سازماندهی و فرآیند بسیار پیچیده تری میباشد که نهادهای خصوصی و دولتی، قوانین پیچیده و نیز سازمانهای نظارتی بر سخت تر شدن این فرآیندها می افزایند.

آنچه مشخص است تلاش های حبیب نورماگومدوف برای ورود به ورزش فوتبال حرفه ای از تکنیک مذاکرات مستقیم که در مسابقات یو اف سی مطرح است پیروی میکند که مشخص نیست چقدر در دنیای فوتبال حرفه ای تاثیرگذار خواهد بود.