تبلیغات

 

ممنوعیت جعبه های قمار در بازی های موبایلی برای کودکان

در سال 2018 که تب کلش آو کلنز خوابیده بود، گزارش شد که این کمپانی روزی 1.5 میلیون دلار از پرداخت درون برنامه‌ای سود می‌کند.

هر روز در دنیای شرطبندی و قمار در کشورهای توسعه یافته قوانین سختگیرانه تری برای ورود کودکان به این این عرصه درنظر میگیرن که بسیار هم خوب هست . در آخرین نمونش :

در سال‌های اخیر شیوه درآمدزایی بازی‌های مربوط به گوشی همراه، تغییرات گسترده‌ای را از سر گذرانده است. با پرداخت درون برنامه‌ای، حالا شرکت‌های فعال در این زمینه به سود انبوهی رسیده‌اند.

دو شیوه متفاوت برای پرداخت درون برنامه‌ای وجود دارد. وقتی برای خرید چیزی که می‌بینید (مثلا جم، خرید پول در داخل بازی، خرید جان اضافه) هزینه می‌کنید و وقتی برای خرید یک جعبه که محتویات آن مشخص نیست هزینه می‌کنید.

در خصوص مورد اول، مشکلی وجود ندارد اما مورد دوم را متخصصان مساوی با قمار در نظر گرفته‌اند و اعتقاد دارند این شیوه باید برای کودکان ممنوع اعلام شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مجله دنیای شرطبندی، معرفی روزانه شرط های برتر و مطمئن در مسابقات E-SPORT و رشته های فعال ورزشی در روزهای کرونایی

کمپانی Jagex که صاحب امتیاز بازی RuneScape است اعلام کرده که برخی بازیکنانش، هفته‌ای هزار پوند برای خرید جعبه‌هایی که محتویاتی نامعلوم دارند هزینه می‌کنند.

دیمین کالینز، نماینده مجلس بریتانیا که در فراکسیون مربوط به دیجیتال، مدیا و ورزش حاضر است گفت مشکل این است که شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های ویدئویی به هر شیوه‌ای برای جلب نظر مردم دست می‌زنند. با این حال، زمان آن رسیده که مسئولیت‌پذیر باشیم و این برخی تکنولوژی‌ها را برای برخی دسته‌ها ممنوع کنیم.