تبلیغات

پرتاب واشر

معرفی بازی پرتاب واشر (Washer Toss)

بازی پرتاب واشر (Washer Toss)، یک بازی جالب است که بصورت جمعی در حیاط بازی می‌شود. تعداد بازیکنان برای این بازی، 2 یا 4 بازیکن است و می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. شما باید برای برنده شدن در این بازی در باکس یا جعبه هدف خود، واشر بیشتری را داشته باشید.

نیازمندی‌ها برای شروع بازی پرتاب واشر (Washer Toss)

شما یک ست پرتاب واشر  و 2 یا 4 بازیکن برای انجام این بازی نیاز دارید. البته لازم نیست حتما ست بازی پرتاب واشر را خریداری کنید، به جای آن می‌توانید از ابزار زیر برای ساخت ست بازی پرتاب واشر خود استفاده کنید:

  • 2 جعبه هدف. جعبه‌ها وسطشان یک لوله دارند که در هنگام پرتاب واشر، ممکن است واشر به داخل آن لوله بیفتد که امتیاز بیشتری را برای بازیکن در پی خواهد داشت.
  • 8 واشر که 4 عدد از آن‌ها یک رنگ هستند و 4 عدد دیگر رنگ دیگر. مثلا 4 تا قرمز و 4 تا آبی.

جعبه‌های هدف به فاصله 7 متر از یکدیگر قرار می‌گیرند. البته این فاصله می‌تواند بسته به توانایی بازیکنان متغیر باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش بازی کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)

این بازی یا بصورت یک بازیکن در برابر یک بازیکن انجام می‌شود که در این صورت یکی از بازیکنان در کنار یکی از جعبه‌ها قرار می‌گیرد و به پرتاب واشر‌ها به سمت جعبه دیگر اقدام می‌کند. سپس محل خود را تغییر می‌دهند. یا اگر بازی 4نفره باشد، 2 نفر در مقابل دو نفر، هر کدام بعنوان یک تیم قرار می‌گیرند. در این حالت هم‌تیمی‌ها روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند و اقدام به پرتاب واشرهای تیم خود به داخل جعبه‌ها می‌کنند.

هدف از انجام بازی

هدف از انجام بازی پرتاب واشرها این است که امتیاز کسب کنید. امتیازات نیز از طریق پرتاب واشرهایتان به جعبه هدف یا همان جعبه تارگت به دست می‌آیند.

انجام بازی پرتاب واشر

بازی با پرتاب متناوب واشرهای بازیکنان به سمت جعبه هدف شروع می‌شود. واشرها را می‌توان به هر طریقی که بازیکن انتخاب می‌کند پرتاب کرد. هنگامی که تمام بازیکنان تمام واشرهای خود را پرتاب کردند، دور به پایان می‌رسد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  نگاهی به TOR: امن ترین راه مقابله با فیلترینگ

کسب امتیاز

اگر بازیکن واشر را پرتاب کند و واشر در داخل لوله مرکزی جعبه هدف بیفتد، برای او 3 امتیاز به دست خواهد آمد. همچنین اگر واشر به داخل جعبه بیفتد اما داخل لوله مرکزی نباشد، بازیکن 1 امتیاز کسب خواهد کرد. برای افتادن واشر در خارج از جعبه، هیچ امتیازی در نظر گرفته نمی‌شود.

یکی از ویژگی‌های خاص این بازی در بحث امتیاز این است که از هر دور فقط یک بازیکن (یک تیم) امتیاز کسب می‌کند، دلیل آن نیز این است که امتیازات هر تیم یکدیگر را خنثی می کند و تنها یک تیم در هر دور امتیاز کسب می کند. به عنوان مثال، اگر آبی شش امتیاز و قرمز چهار امتیاز بگیرد، به آبی دو امتیاز تعلق می گیرد.

اولین تیمی که دقیقا 21 امتیاز کسب کند برنده بازی است!

قوانین بازی

(Washer Toss)یکی از قانون‌های این بازی به این شکلی است که یک بازیکن یا تیم باید دقیقاً روی 21 امتیاز قرار بگیرد تا برنده شود. اگر یک بازیکن یا تیم بیش از 21 امتیاز بگیرد، به امتیاز 15 برمی گردد و دوباره باید برای رسیدن به 21 تلاش کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازی دورهمی دومینوی قطار مکزیکی

اگر بازیکی واشر را پرتاب کند و واشر در لبه جعبه قرار گیرد، بازیکن پرتاب کننده به طور خودکار برنده بازی است.

مجاز است که یک واشر از درون جعبه پرش کند و بیرون بیفتد.

یک قانون نیز به نام اسکانک (skunk) وجود دارد. قانون skunk به این معنی است که اگر یک بازیکن یا تیم قبل از حریف خود 11 امتیاز یا بیشتر به دست آورد، برنده بازی است.

حرف آخر

امیدواریم از انجام این بازی با دوستان خود در حیاط منزل لذت ببرید. بازی پرتاب واشر (Washer Toss) یکی از بازی‌های معروفی است که در خارج از کشور انجام می‌شود.

تبلیغاتcanonbet