تبلیغات

 

بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم (Snip Snap Snorum)

آشنایی با بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم (Snip Snap Snorum)

به این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در این سایت خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم (Snip Snap Snorum) را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم

این بازی با 4 الی 8 بازیکن انجام می‌شود. برای انجام بازی، شما نیاز به یک دسته کارت 52تایی استاندارد و یک سری چیپ پوکر دارید.

توزیع کارت

دیلر که یکی از بازیکنان بازی است، باید تمامی کارت‌ها را بین بازیکنان پخش کند. از بازیکن سمت چپ خود شروع می‌کند و بصورت ساعتگرد یکی یکی کارت‌ها را بین تمامی بازیکنان توزیع می‌نماید. ممکن است برخی از بازیکنان نسبت به بازیکنان دیگر یک کارت بیشتر خواهند داشت که موردی ندارد و اوکی است.

هدف از انجام بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم

اسنیپ اسنپ اسنورمهدف از انجام بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم این است که اولین بازیکنی باشید که کارت‌هایتان را تمام می‌کنید تا چیپ‌های وسط میز را برنده شوید.

زمانی که یک کارت در وسط میز قرار داده می‌شود، 3 کارت دیگر هم رتبه با آن کارت فراخوانده می‌شوند که در وسط میز بازی شوند. مثلا اگر یک بازیکن 6 پیک را وسط بگذارد، کارت‌های 6 گشنیز، 6 دل و 6 خشت که با این کارت هم‌رتبه هستند برای بازی شدن فراخوانده می‌شوند یا در اصطلاح کال می‌شوند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با 7 خرافات در بازی باکارات برای افزایش شانس پیروزی

منظور از اسنیپ اسنپ اسنورم چیست؟

زمانی که دو بازیکن متوالی کارت در وسط میز بازی می‌کنند، چیپ‌هایی به وسط میز پرداخت می‌شود.

فرض کنید یک بازیکن یک کارت با یک رتبه‌ای را بازی می‌کند (مثلا بازیکن شماره 1). اگر بازیکن بعدی (یعنی بازیکن شماره 2) یک کارت مطابق با کارت وسط میز داشته باشد، بازیکنی که اولین کارت را در وسط گذاشته است، اسنیپ می‌شود و باید 1 چیپ در وسط میز قرار دهد. اگر بازیکن بعدی (یعنی بازیکن شماره 3) هم کارت مطابق با کارت وسط میز داشته باشد، بازیکنی که دومین کارت را در وسط گذاشته است، اسنپ می‌شود و باید 2 چیپ در وسط میز قرار دهد. و اگر بازیکن بعدی (یعنی بازیکن شماره 4) هم کارت مطابق با کارت وسط میز داشته باشد، بازیکنی که سومین کارت را در وسط گذاشته است، اسنورد می‌شود و باید 3 چیپ در وسط میز قرار دهد.

انجام بازی

در طی بازی، شما باید کارت‌هایتان را از دیگر بازیکنان پنهان کنید و کسی کارت‌های درون دست شما را نبیند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی و تحلیل بازی کارتی رِد داگ (Red Dog)

بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته است بازی را شروع می‌کند. اولین بازیکن می‌تواند هر کارتی که می‌خواهد را در وسط میز بازی کند. بازی بصورت ساعتگرد به سمت چپ حرکت می‌کند و بازیکنان باید یک کارت هم رنک را بازی کنند و یا اینکه بازی از آن‌ها بگذرد.اسنیپ اسنپ اسنورم

مثال از نحوه بازی

  • فرض کنیم در یک بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم 5 نفره، اولین بازیکن، کارت 4 گشنیز را وسط قرار دهد.
  • بازیکن بعدی یعنی بازیکن دوم کارت شماره 4 ندارد، پس بازی از او عبور می‌کند و بازیکن اول هم از اسنیپ شدن در امان می‌ماند.
  • سپس بازیکن سوم باید بازی کند و او 4 پیک را وسط می‌آورد.
  • پس از آن نوبت بازیکن چهارم است که او هم کارت مطابق ندارد و نوبت به بازیکن پنجم می‌رسد. از آنجایی که بازیکن چهارم نتوانست کارتی بازی کند، بازیکن سوم از اسنپ شدن در امان ماند.
  • بازیکن پنجم، کارت 4 خشت را وسط می‌آورد و دوباره نوبت به بازیکن اول می‌رسد. او نیز 4 دل را بازی می‌کند.
  • از آنجایی که این دو بازیکن (یعنی پنجم و اول) پشت سر هم بازی کردند، پس باید به وسط میز چیپ پرداخته شود. بازیکن پنجم اسنور شده است و 3 چیپ به وسط میز می‌پردازد.
  • بازیکنی که چهارمین کارت از یک رتبه را بازی می‌کند، کارت با رتبه جدید را در وسط میز بازی می‌کند تا بازی به ترتیبی که گفتیم ادامه یابد.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی فو باک

برنده بازی

بازیکنی که زودتر از بقیه کارت‌هایش را تمام کند، برنده دور بازی و پات وسط میز خواهد بود. همچنین هر بازیکن به تعداد کارت‌هایی که در دستش باقی مانده است باید به بازیکن برنده، چیپ بدهد.

حرف آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی کارتی اسنیپ اسنپ اسنورم (Snip Snap Snorum)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و پرداخت چیپ و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید.