تبلیغات

 

شرطبندی روی حسین وفایی: به بهانه رسیدن به نیمه نهایی مسابقات جهانی اسنوکر

وفایی با وجود سن کم خود، خیلی زود افتخارآفرینی را شروع کرده است.

حسین وفایی سال 1373 در آبادان متولد شده است. او اولین ایرانی حرفه‌ای در رشته اسنوکر است و در سال 2015 نیز توانسته ویزای بریتانیا را به دست بیاورد و از این رو، راحت‌تر برای مسابقات برون‌مرزی اقدام کند. اولین مسابقات بین المللی او به سال 2009 باز می‌گردد که در زیر 21 سال آماتورهای جهان، به جمع شانزده نفر پایانی رسید. آن مسابقات در جزیره کیش برگزار می‌شد و البته یک ایرانی دیگر به اسم سهیل واحدی تا فینال مسابقات پیش رفت که به حریف تایلندی خود باخت.

او اولین بار در سال 2011 در سطح حرفه‌ای بازی کرد. وفایی بخشی از کاروان ایرانی در بازی‌های آسیایی سال 2010 بود. او در سال 2014 توانست به عنوان اولین ایرانی، به قهرمانی مسابقات آماتور زیر 21 سال جهان دست پیدا کند. او در تلاش بود که سال 2015 بتواند با حضور در مسابقات مقدماتی اسنوکر جهان در انگلستان، وارد مسابقات اصلی شود که روادید وی صادر نشد اما همانطور که گفته شد، پس از آن توانست ویزای بریتانیا دریافت کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دستگیری بازیکن سابق رئال مادرید و رئیس باشگاه اوئسکا و رسوایی شرط‌بندی

در اوپن چین به سال 2017 او توانست با کنار زدن جاد ترامپ یکی از سه نفر برتر جهان، به عنوان اولین ایرانی به نیمه نهایی مسابقات حرفه‌ای استوکر راه پیدا کند با این حال، در آن مرحله مقابل حریف خود شکست خورد. او در سال 2019 در ولز، دست به کاری بزرگ زد و با شکست مارک سلبی نفر شماره یک جهان، راهی دیدار نیمه نهایی شد. او پس از آن بازی به یکی از رسانه‌های ایرانی گفت: ” خیلی خوشحالم که توانستم با بهترین بازیکنان دنیا بازی کنم و این نتیجه را بگیرم. مهم‌تر از همه اینکه رکوردی را در این مسابقات ثبت کردم که هیچ اسنوکربازی به آن نرسیده بود. بالاترین امتیازی که می‌شود در این رقابت‌ها گرفت ۱۴۷ امتیاز است که من توانستم آن را کسب کنم و این رکورد را به اسم نماینده ایران بزنم”. با این حال باز در این مرحله مقابل حریف استرالیایی شکست خورد و به فینال نرسید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اسپانسر جدید باشگاه فوتبال موناکو سایت شرطبندی روسی بت سیتی

https://www.youtube.com/watch?v=828KI_yhXVM

 

در آخرین افتخار وی، ساعتی پیش در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان دربخش حرفه‌ای‌ها که در چین برگزار می‌شود، وفایی توانست 5-4 جو پری نفر شماره 17 جهان را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. او در این مرحله برابر مارک ویلیامز، مرد شماره سه رنکینگ اسنوکر حرفه ای های جهان قرار خواهد گرفت.

او سال‌های اخیر عمدتا در ایرلند سکونت داشته که نه با پول فدراسیون ایران، که با پول اسپانسر شخصی وی، شرکت رویال نوان آکادمی بوده است. از آنجایی که در سطح حرفه‌ای بازی می‌کند، دیگر حق شرکت در بازی‌های مربوط به تیم ملی ایران را نیز ندارد چون همه آن مسابقات در سطح آماتور هستند. وقتی از او در مورد کمک مسئولان پرسیدند گفت تنها یک بار پولی از مسئولان به او رسیده است: “زمانی که آقای احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور قبلی از همه ورزشکاران تقدیر کردند از ما هم تجلیل شد. آن موقع گفته بودند که به ما ۶۰ سکه می‌دهند اما وقتی جایزه‌هایمان را دادند دیدیم که یک حواله ۳۰میلیونی است!” وفایی تاکنون حقوقی نیز از فدراسیون ایران دریافت نکرده است. او در رنکینگ جهانی اسنوکر، همینک در جایگاه چهلم قرار دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ممنوعیت استعمال دخانیات چگونه در کازینو های نیواورلئان تأثیر می گذارد؟