تبلیغات

آشنایی با نرم افزارهای حل کننده در پوکر

همه بازیکنان حرفه ای به خوبی می دانند که ابزارها چه نقشی در افزایش بازدهی و عملکرد آنها دارد. به عنوان یکی از بازیکنان پوکر باید در مورد نرم افزارهای مختلف مطالعه کنید و پس از آزمایش و بررسی آنها، از بهترین ابزار موجود استفاده کنید. 

فرقی نمیکند به صورت آنلاین میخواهید پوکر بازی کنید یا زنده، در هر صورت به این ابزارها نیاز دارید. اگر در مقالات قبل با ما همراه بوده باشید حتما برخی از این ابزارها را شناخته اید و البته کار با آنها را شروع کرده اید. 

حل کننده ها نیز یکی از ابزارهای کاربردی هستند که بین بازیکنان و افراد فعال در پوکر محبوب شده اند. در ادامه با این ابزارها بیشتر آشنا خواهید شد. 

آشنایی با نرم افزارهای حل کننده

پرکاربردترین و شناخته شده ترین اپلیکیشن های حل کننده عبارتند از:

  • PioSolver
  • Simple Postflop
  • Monker Solver
  • GTO+

این برنامه ها ویژگی های خاص خود را دارند و هرکدام امکانات متنوعی را ارائه کرده اند و هزینه های خاص خود را نیز دارند. به همین خاطر باید هر کدام از آنها را به خوبی بشناسید و سپس بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. 

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی انواع شرط بندی پایه

حل کننده ها بهترین راه برای یادگیری در مورد استراتژی پوکر مرتبط با نظریه بازی بهینه (GTO) هستند. اولین نرم افزار حل کننده که در دسترس عموم افراد قرار گرفت PioSolver نام داشت که در حال حاضر هم پرکاربردترین نرم افزار حل کننده است.

این اپلیکیشن در سال 201 ارائه شد و به کمک آن تغییر چشمگیری در نحوه درک استراتژی پوکر به وجود آمد. 

کافی است  چند متغیر مشخص توسط کاربر در برنامه وارد شود تا حل کننده ها استراتژی تعادل نَش را در اختیار کاربر قرار دهند. 

برخی از این ورودی ها که توسط کاربر در برنامه وارد میشود شامل موارد زیر است:

  • محدوده های پری فلاپ درگیر است
  • اندازه گلدان
  • اندازه پشته موثر
  • اندازه (های) شرط در فلاپ، ترن و ریور
  • اندازه (های) را در فلاپ، ترن و ریور افزایش دهید

یک اپلیکیشن حل‌کننده اساساً حجم عظیمی از شبیه‌سازی‌ها را انجام می‌دهد و با فرض اینکه هر بازیکن از استراتژی دقیق دیگر بازیکنان اطلاع دارد، همه استراتژی های ممکن را مقابل هم امتحان میکند. 

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آیا بازیکنان حرفه ای پوکر از شما خوش شانس تر هستند؟

به این ترتیب، پس از اینکه محاسبات به پایان رسید بهترین استراتژی انتخاب می شود، یعنی هیچ بازیکنی نمی تواند بیشتر از این استراتژی خود را در مقابل دیگر استراتژی های مخالف بهبود دهد. 

(توجه داشته باشید که این به این معنی نیست که سودآورترین استراتژی در اختیار بازیکنان قرار میگیرد. اگر نسبت به نقاط ضعف خاص حریفانتان اطلاع دارید می توانید استراتژی “GTO” حل کننده را مطابق نیاز خود جهت موفقیت بیشتر تنظیم نمایید.)

در انتخاب حل کننده ها باید کمی دقیق تر عمل کنید چون هر کدام از آنها امکانات متنوعی را ارائه کرده اند و بسته به نوع آن به ویژگی های مختلف دسترسی خواهید داشت. به صورت کلی همه حل کننده ها عملکردی مشابه آنچه گفته شد دارند و کافی است مدتی با آنها کار کنید تا یک مهارت جدید به مجموعه مهارت های شما افزوده شود.