تبلیغات

بهتر شدن در پوکر از سطح افتضاح به شگفت انگیز! توصیه هایی برای افراد مبتدی

آیا به دنبال سود بردن همیشگی در پوکر هستید؟ آیا در نتایجی که می گیرید معمولا سودتان با ضرر برابری می‌کند؟ اول اینکه، نگران نباشید، چون شما تنها نیستید. معمولا اکثر بازیکنان پوکر همین نتیجه را می گیرند.
با این حال، تنها با به کارگیری چند استراتژی آسان، می توانید سطح بازی تان را از افتضاح به شگفت انگیز، ارتقا دهید. می توانید از سود صفر، به سود قابل توجه برسید.
در این یادداشت، از 7 اصل ساده ولی تاثیرگذار پوکر صحبت می کنیم که می توانند بازی تان را از این رو به آن رو کنند. تمام این توصیه ها را می توانید در این سایت های رایگان پوکر هم امتحان کنید. بازی آنلاین پوکر سبب می شود مهارت هایتان را تقویت کرده و بدون هیچ ریسکی، تمرین کنید. از آنها استفاده کنید، چون به نفع حساب بانکی تان هم هست.

به رنج (طیف – range) فکر کنید نه دست های مختلف

یکی از راحت ترین راه های تشخیص یک پوکرباز مبتدی از حرفه ای نوع نگاه شان به دست رقبا است. پوکربازان مبتدی معمولا سعی می کنند دیگران را به سمت جمع کردن برخی دست ها سوق دهند در حالی که پوکربازان حرفه ای به رنج کارت ها فکر می کنند.
منظور از رنج، مجموعه کاملی از دست ها است که بازیکن رقیب می تواند در موقعیت های مختلف داشته باشد. مثلا بازیکن ایکس، می تواند فلاش، میدل پر (Middle Pair)، باتم پر (Bottom Pair)، دراو (Draw)، آس های (Ace-high) داشته باشد یا حتی به کل بلوف بزند.
بازیکنان خوب می فهمند بازیکن ایکس می تواند تک تک دست های بالا با احتمالات مختلف را رو کند. از این رو تلاش می کنند میزان احتمالات را تعیین کرده و براساس آن، بهترین بازی ممکن را بکنند.
بازیکنان متوسط سعی می کنند دست مشخصی را برای رقیب تعیین و براساس آن بازی کنند، چون حس ششم شان این طور القا می کند.
این ویدیو را تماشا کنید تا ببینید جیسون ویلر چطور از تمام اطلاعات در دسترس برای حدس کارت های رقیب و تعیین بهترین بازی برای خودش، بهره می برد.

 

بازیکنان خوب می فهمند بازیکن ایکس می تواند تک تک دست های بالا با احتمالات مختلف را رو کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش و قوانین بازی پوکر سه کارته

دست محبوب تان را فراموش کنید

خیلی از پوکربازان، دست محبوبی برای خودشان دارند که با گیرآمدن چند کارت از آن، چشم هایشان برق می زند و دهان شان آب می افتد. این در حالی است که شاید خیلی از اوقات، آن دست چندان هم قابل دسترس یا به دردبخور نباشد. اگر در حال حاضر، دست محبوبی دارید، مشکلی نیست، چون خیلی ها این طور هستند، ولی بازی کردن آن را برای خودتان الزامی نکنید تا بازی تان را خراب نکند. برای بردن در پوکر، باید متکی به منطق ریاضی بی احساس باشید نه خرافات!

استراتژی مستمری اتخاذ کنید

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار پراهمیت در تغییر سطح در پوکر، استمرار در استفاده از استراتژی برنده است. تغییر ناگهانی اوضاع تنها به خاطر اینکه حوصله تان سر رفته یا اطمینان تان را از دست داده اید، اصلا خوب نیست.
تمام آموزه ها، تجارب و مطالعات تان در طی سال ها، مجموعه ای از اطلاعات در اختیارتان قرار می دهد تا بدانید چطور این بازی را سودمندانه انجام دهید، ولی تنها در صورتی به درد خواهد خورد که در تمام زمان بازی، آنها را به کار گیرید. هر دست و هم دور بازی مهم است.
بازیکنان با تجربه پوکر استراتژی برنده مشابهی را بارها و بارها، تکرار می کنند؛ فارغ از اینکه چه احساسی دارند یا نتایج اخیرشان چه بوده است.

تغییر ناگهانی اوضاع تنها به خاطر اینکه حوصله تان سر رفته یا اطمینان تان را از دست داده اید، اصلا خوب نیست

همیشه یک دلیل داشته باشید

بازیکنان بزرگ پوکر که کلی پول از این راه به جیب زده اند، گاهی اوقات از استراتژی همیشگی شان دل می کنند، ولی همیشه دلایل واضحی برای این کار دارند.
بازیکن متوسط ممکن است وسط بازی حوصله اش سر برود و بخواهد با داشتن 2 کارت پایین، Raise کند، ولی بازیکن مجرب تنها گاهی ممکن است در چنین شرایطی اقدام مشابه انجام دهد؛ آن هم زمانی است که می بیند تمام میز به صورت Passive بازی می کنند و چند بازیکن هم تفننی آنجا حضور دارند. در این شرایط است که می توان امیدوار بود یک دست پایین بتواند سودمند عمل کند.
اگر بتوانید دلیل محکمی برای فاصله گرفتن از استراتژی همیشگی تان اعلام کنید، انجام آن مشکلی ندارد، ولی چون «حس کردم این طوری بازی کنم» یا «حوصله ام سر رفته» نمی تواند دلایل به درد بخوری باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چطور شرط بندی کنیم؟ روی چه چیزی، چطور بت بزنیم تا پیروز باشیم؟

اگر بتوانید دلیل محکمی برای فاصله گرفتن از استراتژی همیشگی تان اعلام کنید، انجام آن مشکلی ندارد

بدانید چه زمانی باید آس هایتان را فولد کنید

یکی دیگر از تفاوت های اساسی بین بازیکن مبتدی و مجرب پوکر تشخیص زمان مناسب برای فولد اورپِر یا Over-pair است. حتما آن حس غیرقابل کنترل وقتی 2 تا آس دارید و حریف All in می کند را می شناسید. باید یاد بگیرید توجه بهتری به این حس تان داشته باشید.
بعضی دست ها در سطوح پایین و مخصوصا وقتی آنلاین پوکر می کنید، قابل پیش بینی ترند؛ در این مواقع صد درصد مطمئنید فولد کردن اور پِر کاملا صحیح است. بازیکنان خوب به راحتی می توانند از آن حس غیرقابل کنترل و وابستگی احساسی به کارت ها، بگذرند. بازیکنان مبتدی اما با آس ها یا شاه هایشان ازدواج هم می کنند و حتی وقتی از شکست مطمئنند هم نمی توانند از آنها دل بکنند.

بازیکنان خوب به راحتی می توانند از آن حس غیرقابل کنترل و وابستگی احساسی به کارت ها، بگذرند

بدانید بلاتکلیفی یا Tilt تنها به شما آسیب می زند

بلاتکلیفی که در پوکر به آن Tilt اطلاق می شود، قاتل حساب های بانکی، رویاها و دوران پوکر است. خیلی از آدم ها هستند که دقیقا زمانی که همه چیز روی میز پوکر به ضررشان بوده، از روی بلاتکلیفی، پول های هنگفتی به باد داده اند.
حقیقت پوکر این است که گاهی اوقات اوضاع به نفع تان پیش نمی رود و هیچ کاری هم از دست تان برنمی آید. هر وقت که پای میز پوکر می نشینید، این را به جان خریده اید. همیشه احتمال گند زدن تان هست، ولی همیشه هم ممکن است بترکانید.
وقتی کنترل تان را به دست احساسات تان می دهید و استراتژی هایتان را دور می اندازید، فقط به خودتان آسیب می زنید. تمام آن ساعت هایی که صرف یادگیری و تمرین کرده اید، به هدر می روند، چون تصمیم گرفته اید احساس را به منطق ترجیح دهید. به تلاش هایتان احترام بگذارید، چون باید کنترل خودتان را در هر شرایطی حفظ کرده و پول تان را دور نریزید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ماجرای جذاب 2 میکس شگفت انگیز دنیای شرطبندی ورزشی

در بازی های بد حاضر نشوید

یکی دیگر از دلایلی که بازیکنان مبتدی پیشرفت نمی کنند، شرکت در بازی هایی است که بازیکنان متوسط به خوب در آن حضور دارند. اگر سر میزی که نشسته اید، حداقل یک نفر نیست که خیلی بد بازی کند، باید از خودتان بپرسید اصلا برای چه آنجا نشسته اید.
اگر تنها برای تفنن یا سرگرمی پوکر بازی می کنید، مشکلی نیست و این توصیه به دردتان نمی خورد، ولی اگر به دنبال کسب سود هستید، در میزی پر از بازیکنان خوب، امکان ندارد به موفقیت بزرگی برسید. همیشه از بازی مقابل بازیکنانی سود بزرگ می کنید که اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند و پول شان را در بلندمدت دور می ریزند. به قول یکی از فیلم های کلاسیک، اگر در نیم ساعت اول بازی نتوانید کودن بازی را پیدا کنید، آن کودن حتما خودتان هستید.

حرف آخر

تفاوت بین بازیکنانی که سود و ضررشان برابر است و بازیکنانی که پول هنگفت می برند، چندان زیاد نیست. تنها با چند تغییر ساده در طول زمان می توانید به آن سوی دیوار برسید و بزرگ بازی کنید. بسیاری از فاکتورها بر این پایه استوار است که بازی را از جنبه منطق سرد و بی احساس ببینید و براساس احتمالات ریاضی بازی کنید. بازیکنان خرافاتی یا احساسی تقریبا همیشه می بازند یا برای ضرر نکردن، در تقلا هستند. از سوی دیگر، بازیکنان مجرب می دانند بازی پیچیدگی های بسیاری به خود خواهند دید و ذهن شان را تمام درگیر تک تک دست ها و لحظات نمی کنند. این بازیکنان هستند که مدام بازی های سودآورتری تجربه می کنند.