تبلیغات

استراتژی های پیروزی در مسابقات استرادل “straddle” در پوکر

استرادل یا Live زمانی رخ می دهد که بازیکن سمت چپ بیگ بلایند، در مرحله پیش فلاپ و قبل از نگاه کردن به کارت‌هایش، شرطی معادل دو برابر بیگ بلایند ببندد. بازیکنی که استرادل می‌کند، در مرحله‌ پیش فلاپ به عنوان آخرین بازیکن بازی می‌کند و اگر کسی افزایش نداده است، فرصت این کار را پیدا می کند. وقتی بازیکنانی شروع به استرادل می کنند، آماده تغییر برخی استراتژی ها در پوکرتان باشید.

تغییر شرایط در استرادل

استرادل میزان ریسک را بالا برده و در نتیجه سایز استک نسبت به پات (SPR) همه را کاهش می دهد. از این به بعد دیگر سایز استک تان را به اندازه 150 شرط بزرگ نبینید، چون الان 75 استرادل دارید.

لیمپ و افزایش گران تر می شود. چون استرادل به عنوان شرط اجباری سوم مدنظر قرار می گیرد، لیمپ کردن به اندازه پات به اندازه استرادل هزینه برخواهد داشت و به احتمال بالا خبری از فلاپ ارزان نخواهد بود. پایین ترین میزان افزایش، دو برابر آن میزان خواهد بود.

خیلی از سالن های پوکر حداکثر میزان استرادل را دو برابر شرط بزرگ تعیین کرده و اولین بازیکنی که می تواند از آن استفاده کند، بازیکن زیر تیربار (Under the Gun) است که بلافاصله بعد از شرط بزرگ نشسته است. دیگر سالن ها به نشانگر یا دیلر (Button) هم اجازه استرادل می دهند یا میزان آن را کم و زیاد اعلام می کنند. استرادل میسیسیپی (Mississippi Straddle) در بسیاری سالن های خصوصی پوکر استفاده شده و میزان استرادل در آن نامحدود است.

جالب ترین مورد اما مربوط به دیلر است. تمرکزمان در ادامه روی این مورد خواهد بود. این بازیکن فرصت بازی کردن به عنوان آخرین نفر بعد از فلاپ را هم دارد. با استفاده از استرادل، این بازیکن در پیش فلاپ هم آخرین نفر بازی کرده و از این شرایط به نفع خودش بهره می برد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی شرطبندی فوتبال : روش تصاعدی

خیلی از بازیکنان هر بار که دیلر باشند، از استرادل استفاده می کنند تا از شرایط مناسب آن بهره مند باشند. ممکن است ببینید بازی $5/$2 که در آن شرکت کرده اید، یک هو تبدیل به بازی $10/$5/$2   شده است. آیا واقعا برای این آماده بوده اید؟

تغییرات سودمند در مواجهه با استرادل های دیلر

بحث در خصوص این که آیا استفاده از استرادل با فرض بهره مندی از شرایطی که فراهم می کند در مقایسه با نگاه کردن به کارت ها و ارزیابی ارزش مورد انتظار آنها بهتر است یا نه، از حوصله این یادداشت خارج است. نویسنده یادداشت، دیوید باس، اعلام می کند شخصا ترجیح می دهد از این گزینه بدون نگاه کردن به کارت هایش استفاده نکند.

با این حال، مقابل بازیکنانی که همیشه استرادل می کنند تغییرات سودمندی می شود اعمال کرد. اول اینکه باید ببینید استرادل کننده و دیگران، چه رویکردی نسبت به دست مورد نظر دارند. استرادل ها معمولا کاراکتر هر بازیکن را پررنگ تر می کند؛ بازیکنان منفعل، منفعل تر می شوند؛ شل ها شل‌تر می شوند و قماربازها قماربازتر می شوند.

مقابل دیلرهای استرادل کننده که دوست دارند چندین بازیکن لیمپ کننده را مورد حمله قرار دهند، حتی اگر چندین بازیکن هم قبلا لیمپ کرده باشند، به لیمپ کردن (به جای رِیز کردن فقط مبلغ بیگ بلایند را کال کنید) با با قوی ترین بخش طیف تان فکر کنید و البته وقتی دوباره نوبت تان شد، ری ریز کنید. در پات های غیر استرادل و وقتی خیلی ها لیمپ کرده اند، نباید با ترکیب هایی مثل KK یا QQ لیمپ کنید، ولی در مقابل استرادل کننده های دیلر با احتمال افزایش بالا، از این راه می توانید پول بدست آورید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چگونه در لاتاری به پیروزی برسیم آیا برای این کار استراتژی خاصی وجود دارد؟

بسیاری از رقبا از استرادل دیلرشان با طیف های بسیار وسیع و ضعیف، دفاع می کنند و فکر می کنند برتری موقعیتی شان بالاتر از بسیاری فاکتورهای دیگر قرار می گیرد. اگر صندلی سمت راست شان خالی باشد، سعی کنید آنجا بنشینید. در این شرایط، بعد از همه بازی می کنید و فقط یک نفر بعد از شما قرار دارد. در مقابل بازیکن زیر تیربار استرادل کننده، افزایش های بالاتری انجام دهید تا هزینه دفاع او از استرادلش را هم بالا ببرید.

فولد

فولدکردن مقابل استرادل هم از اقدامات هوشمندانه به شمار می رود. دست های ضعیف تان را به این سمت ببرید. یادتان باشد استرادل SPR شما را نصف می کند و در نتیجه ارزش چنین دست هایی را هم پایین می آورد.

افزایش

در دست نرمال $5/$2، اگر 2 بازیکن لیمپ کرده باشند، وقتی شما افزایش دهید، همه فولد می کنند و شما 17 دلار می برید. اگر همین دست شامل دیلر استرادل کننده 10 دلاری هم باشد، 37 دلار می برید. چنین دست هایی می تواند برایتان بردهای پشت سرهم داشته باشد. استرادل باعث می شود مبارزه برای پات ارزش بیشتری پیدا کند. بهترین زمان حمله وقتی است که استرادل باعث شده رقبا از منطقه امن شان خارج شوند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش اصول بلوف زنی صحیح در بازی پوکر

بررسی سایز استک و بودجه مدنظرتان

اگر استک تان کمتر از 100 شرط بزرگ دارد، می توانید با بازی کردن پوکر استک سایز کوچک در دست های استرادل، مساله را حل کنید. به یاد داشته باشید دیگرانی که سایز استک کوچک دارند هم احتمالا برای رفع مشکل شان، آل این خواهند کرد. در نهایت باید سایز استک تان را به سطح مناسب رسانده و در مراحل مختلف بازی، شرط های مورد نظرتان را اعمال کنید.

حواستان به وقتی چندین بازیکن می خواهند دیگران را ترغیب به استرادل کنند، هم باشد. آماده دیدن چیپ های داخل بازی بسیاری باشید. اگر آماده چنین بازی هایی نیستید، از استراحتی کوتاه یا تغییر میزی که بیشتر مناسب تان باشد، خجالت نکشید.

نتیجه گیری

بازیکنان ممکن است برای شور و حال دادن به بازی از استرادل استفاده کنند تا بدون به زبان آوردن مستقیم، ریسک را بالا ببرند یا از موقعیت خوب شان نهایت استفاده را ببرند. موقع انجام بازی های مختلف به این دست ها فکر کنید.

خیلی از رقبا تغییرات ناآگاهانه و احمقانه ای در پات های استرادل صورت می دهند. با توجه کافی به دیلر استرادل کننده و دیگران، می توانید به صورت هوشمندانه از موقعیت بهره ببرید و به دیلر استرادل کننده به عنوان بهترین دوست تان نگاه کنید.