تبلیغات

ده تا از ثروتمندترین فوتبالیست های جهان

این که بازیکنان فوتبال تو هر هفته می تونن صدها هزار پوند پول در بیارن و فرقی هم نمی کنه کجا هستن ولی خوب یکی از پول سازترین شغل ها در حال حاضر همین ورزشکارای حرفه ای هستن. مطلب امروزمون شاید خیلی به شرط بندی ربطی نداشته باشه ولی گفتم شاید براتون جالب باشه که بدونید ورزشکارای حرفه ای چقدر می تونن پول دربیارن و این جا می خوایم 10 تا از فوتبالیست های جهان رو با هم برسی کنیم:

1- فیک بولکیا (Leicester City)

دستمزد : 1000 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی ها: 20 میلیارد دلار

درآمد های مازاد: ثروت و میراث سلطنتی

باشگاه: لستر سیتی

ملیت: برونئی

موقعیت: هافبک

درسته که بلکیا بازیکن تیم ذخیره لستر شاید خیلی به معروفی بقیه افراد توی لیست ما نباشه و شاید هم ثروتمندترین فوتبالیست های جهان نباشه و کاپیتان تیم ملی برونئی دستمزد متوسطی دارد اما این واقعیت هست که اون پسر فرزند جفری بلکیا ، پرنس برونئی و برادرزاده سلطان برونئی حسنال بلکیاست!

2. کریستیانو رونالدو (Juventus)

دستمزد : 645،043 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی ها: 450 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ، برند CR7 و شرکت های سرمایه گذاری مختلف

باشگاه: یوونتوس

ملیت: پرتغال

موقعیت: مهاجم

رونالدو مدتهاست که به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست های همه زمانه مورد توجه قرار گرفته. مهاجم یوونتوس تو لیگ قهرمانان اروپا 2016 با پرتغال به پیروزی رسید و همچنین تونست که تو این سال ها جوایز زیادی برای باشگاه هایی که توش بازی می کنه کسب کنه.

این بازیکن سابق رئال مادرید نه تنها بیشترین پول رو تو هفته در فوتبال بازی کردن به دست میاره بلکه از طریق برند پرسود CR7 و مشاغل مختلف تجاری از جمله هتل ها و خط لباس می تونه پول زیادی رو به دست بیاره.

3. لیونل مسی (Barcelona)

دستمزد : 645،000 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی: 400 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ و کسب درآمد از طریق برند

باشگاه: بارسلونا

ملیت: آرژانتین

موقعیت: مهاجم

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لاتاری یا همان بخت آزمایی چیست؟

کاپیتان تیم ملی آرژانتین مدت هاست که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته شده پس بنابراین جای تعجب نیست که اون اسم اون هم تو این لیست قرار گرفته باشه. دستمزدهای نجومی اون با دستاوردهاش در باشگاه با بارسلونا مطابقت داره.

موفقیت اون  نه تنها تو کشور خودش بلکه در سطح بین الملل هست و درآمدهای مازادی که اون درمیاره از طریق قراردادهای اسپانسری مالی اون، مثل  همکاری مادام العمر اون با برند آدیداس ، اطمینان می ده که جیب های اون برای آینده همیشه پر از پول خواهد بود!

 4. زلاتان ابراهیموویچ (LA Galaxy)

دستمزد : 138،461 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی: 190 میلیون دلار

درآمدهای مازاد : اسپانسرشیپ و درآمد از برند

باشگاه: LA Galaxy

ملیت: سوئد

موقعیت: مهاجم

این بازیکن سابق تیم ملی سوئد از زمان پیوستنش به باشگاه LA Galaxy در سال 2018 ، در ایالات متحده زندگی می کنه و بازی کردن در آمریکا به اون این امکان رو داده تا با روی برند خودش Zlatan وقت بیشتری بگذاره و  ارزش خالص  دارایی هاشو افزایش بده.

او همچنین یکی از معدود بازیکنانی هست که تونسته هم با آدیداس و هم با نایک همکاری داشته باشه و  خوشبختانه با ضرر 22 میلیون دلاری برند لباس A-Z  که اخرا داشت، از لحاظ مالی خیلی آسیب جدی ندید!

5. نیمار (PSG)

دستمزد: 520،000 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی: 185 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ ، درآمد از برند و کارهای رسانه ای

باشگاه: PSG

ملیت: برزیل

موقعیت: فوروارد

هر بازیکن فوتبالی نمی تونه که به قدرتی که تو نیمار تو بازی داره رو داشته باشه! این هافبک تیم پاریسن ژرمن به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های جهان شناخته شده ولی  اتهامات تجاوز جنسی در سال 2019 یه کمی به وجه اون آسیب رسوند ولی اون هنوز هم از طریق برند خودش به اندازه کافی درآمد کسب می کنه تا ارزش خالص دارایی هاشو بتونه حفظ کنه.

6. وین رونی (Derby County)

دستمزد:  1634 دلار در هفته

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برندگان بزرگترین تورنمنت های پوکر جهان در تاریخ

ارزش خالص کل دارایی: 160 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: سرمایه گذاری های تجاری و اسپانسرشیپ

باشگاه: Derby County

ملیت: انگلیس

موقعیت: مهاجم

رونی کاپیتان سابق انگلیس، هنوز هم تجارت خودش رو دنبال می کنه. نقل و انتقالات اخیر از سمت MLS DC یونایتد به باشگاه دربی کانتی ، مهاجم سابق منچستر یونایتد رو به عنوان یک مربی تونسته دستمزد متوسطی رو براش داشته باشه.

موفقیت اون طی سال ها در سطح باشگاه، اون رو به یکی از بازاریابی ترین بازیکنان جهان تبدیل کرده. معاملات بزرگی با برندهای بزرگی مانند نایک ، نوکیا ، کوکاکولا و فورد تنها در طی چند سال اخیر تونسته درآمدش رو تا حد زیادی افزایش بده.

7. گرت بیل (رئال مادرید)

دستمزد: 288،461 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی: 125 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ و کسب درآمد از برند

باشگاه: رئال مادرید

ملیت: ولز

موقعیت: خط حمله

گرت بیل شاید هیچ وقت تابستان سال 2019 که سرمربی رئال مادرید یعنی زین الدین زیدان اون رو از تیم بیرون انداخت رو هیچ وقت یادش نره ولی خوبخوشبختانه این مرد ولزی انقدر تو همین سالها پول درآورده که دیگه نیازی به نگرانی در مورد امور مالیش نداشته باشه.

از اسپانسرشیپ شدنش با آدیداس ، لوکوزاد و BT Sport تونسته کلی پول دربیاره و دیگه این جوری هیچ وقت نگران آیندش نیست، اون همچنین یه برند به اسم Elevens تو زادگاهش Cardiff هم داره که کلی پول می تونه ازش دربیاره!

8. آندرس اینیستا (Vissel Kobe)

دستمزد: 576.923 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی: 120 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ و کارهای رسانه ای

باشگاه: ویسل کوبه

ملیت: اسپانیا

موقعیت: هافبک

اگر یکی از بازیکنان از گرگ و میشی ترین روزهای بازی خودش بیشترین استفاده رو داشته باشه، کسی نیست جز اینیستا هافبک سابق اسپانیایی! این بازیکن سابق بارسلونا موفق به کسب کلی جایزه از جمله جام جهانی ، قهرمانی اروپا ، لیگ قهرمانان و لالیگا شده.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فرزاد و فرهین‌تاج بنیادی، خانواده ایرانی‌ که در سری جهانی پوکر به قهرمانی رسیدند

حرکت پرسودش به باشگاه ژاپنی ویسل کوبه در سال 2018 ، باعث شد که اون بتونه درآمد حیرت انگیزی داشته باشه و این همه قبل از این بود که حتی به معاملاتش با برند نایک و آسایس باشه!

9. ادن هازارد (رئال مادرید)

دستمزد: 192،307 دلار در هفته

ارزش کل دارایی: 100 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ و کارهای رسانه ای

باشگاه: رئال مادرید

ملیت: بلژیک

موقعیت: خط حمله

پردرآمدترین انتقال و انتقالات در تابستان سال 2019 مختص هازارد بلژیکی بود که با 111 میلیون دلار از چلسی به رئال مادرید منتقل شد. این دید که وینگر با استعداد درآمد هفتگی خودش رو مرتب داره افزایش می ده هیچ شکی نیست و مطمئنا به عنوان یکی از پرسودترین بازیکنان فوتبال هم شناخته میشه.

هازارد یک قرارداد اسپانسرشیپ با برند نایک امضا کرده و همچنین چهره پشت لوتوس بیکرز در بلژیک هم هست. در سال 2017 ، هازارد تو مالکیت به لیگ برتر فوتبال آمریکای شمالی سن دیگو 1904 FC هم سرمایه گذاری هایی هم داشته.

10. پل پوگبا (منچستر یونایتد)

دستمزد: 350،354 دلار در هفته

ارزش خالص کل دارایی: 85 میلیون دلار

درآمدهای مازاد: اسپانسرشیپ ، کارهای رسانه ای و درآمد برند

باشگاه: منچستر یونایتد

ملیت: فرانسه

موقعیت: هافبک

این بازیکن برنده جام جهانی 2018 در مورد تمایل خودش برای پیوستن به تیم رئال مادرید هیچ راز پنهانی نداشت اما در حال حاضر اون باید برای بدست آوردن دستمزدی مناسب در شیاطین سرخ یه تسویه حساب داشته باشه!

پوگبا به یکی از پر فروش ترین شخصیت های ورزشی هست کها معاملات تایید شده از جمله آدیداس و کارهای رسانه ای متشکل از ارائه جوایز موسیقی MTV Europe و حضور در تبلیغات متعدد مانند بازی رایانه ای FIFA 17 هم بوده و تونسته که از این کار کلی پول بدست بیاره!