تبلیغات

 

ارزشمندترین بـرندهای جهان در سال ۲۰۱۹

موسسه «برند فایننس» در لندن، از موسسه‌های معروف در زمینه رده‌بندی برندهای اقتصادی، شرکت‌ها و موسسات تجاری جهان، فهرستی از ۵۰۰ برند ارزشمند جهان را منتشر کرده‌است.

در جایگاه یکم تا دهم این رتبه‌بندی، هفت شرکت از ایالات متحده، دو شرکت چینی و یک شرکت از کره جنوبی قرار دارند.

نخستین برند ارزشمند جهان در آستانه سال نوی میلادی، شرکت آمریکایی آمازون است، پس از آن اپل، گوگل، مایکروسافت، جملگی از ایالات متحده قرار دارند.

آمازون یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات و تجارت الکترونیک است و جف بزوس، موسس آن، امروزه ثروتمندترین شهروند جهان به‌شمار می‌رود. دارایی‌های بزوس در سال گذشته میلادی به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید.

اپل از شرکت‌های سازنده رایانه، تلفن همراه و ارائه‌دهنده فناوری‌ست، گوگل از دیگر شرکت‌های چندملیتی در زمینه فناوری، خدمات اینترنتی و دیگر محصولات است، مایکروسافت نیز در زمینه رایانه و فناوری مشغول به کار است.

غول مخابراتی کره جنوبی، یعنی سامسونگ در جایگاه پنجم نشسته‌است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  از کازینو تا مقابله با ویروس کرونا در لاس وگاس

پس از سامسونگ ای‌تی اند تی، شرکت ارتباطات راه دور آمریکا، و فیسبوک، باز هم از آمریکا قرار دارند.

در رتبه هشتم آی‌سی‌بی‌سی، بانک صنعتی و بازرگانی چین، قرار دارد؛ بزرگ‌ترین بانک چین، و از لحاظ میزان سود و ارزش بازار سرمایه، بزرگ‌ترین بانک جهان.

رتبه نهم به شرکت آمریکایی ورایزون، دیگر شرکت مخابراتی آمریکا رسیده و در جایگاه دهم نیز «بانک سازندگی چین» قرار گرفته‌است. «بانک سازندگی چین» دومین بانک بزرگ جهان از نظر میزان سود و ارزش بازار سرمایه است.

با نگاهی به ده شرکت نخست کاملا مشخص است که فناوری، مخابرات، تلفن همراه، فضای مجازی و اینترنت در راس قرار دارند و تنها بانک‌هایی که در میان ده برند ارزشمند جهان قرار گرفته‌اند متعلق به کشور چین هستند.

موسسه «برند فایننس» در عین حال تاکید کرده فـِراری «قوی‌ترین» برند جهان از نظر میزان کل امتیازاتی که جمع کرده است؛ این شرکت از صد امتیاز ۹۴.۸ امتیاز گرفته و در رتبه‌نبدی بین D (کم‌ترین) تا AAA+، بهترین رتبه یعنی AAA+ را به خود اختصاص داده‌است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازگشت محبوب‌ترین ورزش دنیا: شروع مجدد فوتبال اروپا

«برند فایننس» می‌گوید آمازون موفق شده عنوان ارزشمندترین برند را همچنان حفظ کند و ۲۵ درصد به رشد اقتصادی خود بیافزاید.

این موسسه بریتانیایی می‌گوید «آی‌چی‌ئی» (iQiyi)، پلت‌فورم ویدئویی آن‌لاین در چین، که در رقابت با نتفلیکس شکل گرفته، «سریع‌ترین» برند روبه‌رو شد جهان است. برندهای چینی در مجموع رشد قابل ملاحظه‌ای در رتبه‌بندی کرده‌اند.

در مجموع بیش از ۴۵ درصد از کل ۵۰۰ برند ارزشمند جهان متعلق به آمریکا هستند، ۱۹ درصد به چین، ۶ درصد به ژاپن، حدودا همین مقدار به آلمان، ۴.۵ درصد به فرانسه، ۳.۳ درصد به بریتانیا و حدود ۱۶ درصد نیز به دیگر کشورهای جهان.

«برند فایننس» در سال ۱۹۹۶ در لندن تاسیس شده‌است. این شرکت بیش از ۳۵۰۰ شرکت را تحت نظارت خود دارد و هر ساله فهرستی از ارزشمندترین‌ها منتشر می‌کند. این موسسه در ایالات متحده، استرالیا و سنگاپور نیز دفتر دارد و شرکایی در ۲۰ کشور جهان با آن همکاری می‌کنند.