تبلیغات

از اعتماد كامل به تسلا تا بي اعتمادي محض به فيسبوك

يك نظرسنجي در امریکای شمالی و اروپا نشان مي دهد، ٤٠ درصد مردم نگران امنيت اطلاعات شخصي خود در فيسبوك و شرکت های وابسته آن مانند اینستاگرام و واتس آپ هستند، اين عدد براي شركت هاي مانند توييتر، اوبر، گوگل و امازون بين ٦ تا ٨ درصد و براي مايكروسافت و تسلا زير ٣درصد است.

این تحقیقات توسط یکی از برترین موسسات انالیز و تحقیقاتی کشورها و شرکت ها با نام موسسه statista انجام شده.

این موسسه که دفتر مرکزیش در آلمان هست در این بررسی عوامل مختلفی رو مدنظر قرار داده و فیسبوک با توجه به افشا اطلاعات زیاد ازش و به اشتراک گذاری اطلاعات مهم با شرکت های خریدار اطلاعات از دید مردم نگران کننده ترین وضعیت رو در حفظ اطلاعات خصوصی رو داراست .

اما در مقابل شرکت تسلا که در این روزها در بهترین شرایط مالی و فنی به سر میبره با داشتن بیشترین درصد اعتماد مردم به خودش همچنان پرقدرت در حال جلو رفتن در ارائه محصولات و خودروهای برقی جدید و مبتکرانه خودش هست .

در این لیست موقعیت شرکت مایکروسافت هم جالب هست و این نشون دهنده اعتبار بالای شرکت مایکروسافت در مقابل رقیب هایی همچون گوگل و آمارون هست.

 

در ادامه مطلب در مورد شرکت تسلا موتورز بیشتر بدانید :

تسلا موتورز (Tesla Motors) شرکت خودروسازی آمریکایی و متخصص در تولید خودروهای برقی ، قطعات مورد نیاز ترن های برقی ، پنل های خورشیدی و ذخیره انرژی در پالو آلتوی کالیفرنیا است. این شرکت همچنین تولیدکننده پکیج های باتری لیتیوم – یون برای سایر خودروساز ها نظیر تویوتا و دایملر آ گ و پانل های فتوولتائیک مسکونی است.

محصولاتی که تسلا به فروش می رساند عبارتند از : باتری های Tesla Powerwall و Powerpack ، پانل های خورشیدی و کاشی های خورشیدی.

تاسیس خودروسازی تسلا :

کمپانی خودروسازی تسلا موتورز در جولای سال 2003 میلادی توسط مارتین ابرهارد (Martin Eberhard) و مارک تارپنینگ (Marc Tarpenning) تاسیس شد و نام تسلا به یاد مهندس برق و فیزیکدان مشهور نیکولا تسلا (Nikola Tesla) توسط مؤسسین این کمپانی بر آن نهاده شد.

هر دو مؤسس نقش فعالی در توسعه اولیه شرکت پیش از حضور ماسک داشتند. بعد ها ایلان ماسک (Elon Musk) نیز به هیئت مدیره این شرکت پیوست ، وی هم اکنون به عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می کند.

همچنین ایلان ماسک به همراه جفری بی. استرابل (JB Straubel) و ایان رایت (Ian Wright) نیز جزو مؤسسین این شرکت شناخته می شوند.

هدف اصلی شرکت تسلا :

هدف اصلی تسلا تجاری سازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشین هایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت ، تسلا را به عنوان یک شرکت تکنولوژیکی و سازنده مستقل معرفی می کند که در نهایت به ارائه خودرو های الکتریکی در قیمت های مقرون به صرفه به مصرف کننده می پردازد.

در ژوئن سال 2009 تسلا 2465 میلیون دلار آمریکا وام با سود را از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

این بودجه بخشی از برنامه 8 میلیارد دلاری وام به تولید خودرو های با تکنولوژی پیشرفته بود و از تولید تسلا مدل اس و نیز فناوری پاورترین حمایت کرد.

نخستین خودروی تسلا :

نخستین خودروی تسلا ، خودروی تمام برقی تسلا رودستر است که نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیومی در بازه بیشتر از 320 کیلومتر (200 مایل) برای هر شارژ استفاده می نماید.

نوع اسپرت این مدل ، شتاب صفر تا صدی معادل 7/3 ثانیه را دارا است. در فاصله سال های 2008 تا 2012 این شرکت تعداد 250/2 دستگاه رودستر تسلا را در 31 کشور به فروش رساند.

مدل اس این کمپانی در سال 2015 و 2016 پرفروشترین ماشین الکتریکی جهان بود. در سال 2016 تسلا بیش از 76,000 خودرو تولید کرد و نیز در سه ماهه نخست سال 2017 ، 25,000 دستگاه خودروی الکتریکی عرضه کرد.

فروش جهانی مدل S به بخش عظیمی از 200,000 واحد در سه ماهه چهارم سال 2017 رسید. در سپتامبر سال 2015 این شرکت مدل X خود رابه عنوان یک سوپروایزر تولید کرد.

مدل 3 در ژوئیه 2017 تولید شد. تولید تسلا در ماه فوریه سال 2018 از مرز 300,000 دستگاه وسیله نقلیه عبور کرد.

یک ویژگی مهم خودروی تسلا :

از ویژگی های مهم خودرو های شرکت تسلا قابلیت رانندگی خودکار یا همان اتوپایلت است. این شرکت ادعا می کند که این قابلیت می تواند احتمال تصادف را کاهش دهد.

در آوریل سال 2017 گروه خودروسازی تسلا با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز ، ارزشمندترین شرکت خودروسازی در بازار بورس سهام در آمریکا (نزدک) شد.

به طوری که ارزش کل سهام تسلا به رکورد 52 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید و از ارزش سهام 49 میلیارد و 600 میلیون دلاری جنرال موتورز بالاتر رفت.

علت رشد سهام شرکت خودروسازی تسلا :

علت این رشد سهام ، افزایش محبوبیت خودرو های الکتریکی ، بهبود عمر باتری های آن ها و تقاضا برای خرید این نوع خودرو ها بوده است. هم اکنون تنها ، ارزش سهام دو شرکت گروه فولکس واگن آلمان و تویوتا ژاپن بالاتر از این شرکت قرار دارد.

درآمد شرکت تسلا :

در سال 2016 ، 7 میلیارد دلار آمریکا درآمد این کمپانی بوده و مجموع دارایی های آن در این سال 66/22 میلیارد دلار آمریکا می باشد.

تعداد کارکنان شرکت خودروسازی تسلا موتورز :

همچنین تعداد کارکنان این شرکت در سال 2016 به بیش از 30,000 نفر می رسد.

دلیل موفقیت شرکت تسلا :

در پایان به یکی از اصلی ترین علل موفقیت کمپانی تسلا موتورز اینگونه می توان اشاره کرد :

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا موتورز از ابتدا رؤیاهای بزرگی در سر داشت؛ شرکتی که بتواند به طور تجاری و پایدار خودروهای تمام برقی تولید کند.

رؤیایی که بسیار پرریسک و پرهزینه بود. ایلان ماسک علاوه بر مدیریت شرکت تسلا موتورز، مدیرعامل شرکت اسپیس اکس نیز هست.

شرکتی که قراردادهای سنگینی با سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به امضاء رسانده است.

جاه طلبی شدید و اعتماد به نفس بالای ایلان ماسک موجب شده تا با وجود چالش های بسیار، بتواند به طور هم زمان این دو مسئولیت را پیش ببرد.

چالش های زیادی مانند ایراد خودروها، پرتاب های ناموفق موشک ها و بحران های اقتصادی در مسیر موفقیت او وجود داشته است.

ترکیبی از جاه طلبی و هوش تجاریِ بالای ایلان ماسک او را تبدیل کرده است به مردی که امروزه می شناسیم.

مت دیش مدیر عامل شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز (یک شرکت ارتباطات ماهواره ای آمریکایی) در مورد ماسک می گوید:« با وجود برنامه های بلندپروازانه ی ماسک، او فردی عملگراست که می داند چگونه باید یک شرکت ساخت.» منبع