تبلیغات

 

جانسون جان جواندا؛پوکر باز حرفه ای که قصد دارد پزشک شود

جانسون جان جواندا در روز 8 جولای 1971 به دنیا آمد و یک پوکرباز حرفه ای آمریکایی است که در اندونزی متولد شده است. او در حال حاضر ساکن کالیفرنیا است و یک خانه بزرگ هم در توکیوی ژاپن دارد. جان 5 بار در رقابت های «سری های جهانی پوکر» قهرمان شده است. او به زبان های انگلیسی و چینی مسلط است.

جواندا در سال 1990 به آمریکا رفت و وارد دانشگاه اوکلاهاما شد. جان در رشته MBA در دانشگاه سیاتل تحصیل کرد و فارغ التحصیل شد. جالب است بدانید او در نوجوانی یک دونده بود و در رشته های دوی 200 متر و 5 هزار متر سوابق زیادی دارد.

جان وقتی دانش آموز دوره ابتدایی بود با انواع قمار آشنا شد. پدر او یک قمارباز افراطی بود و همین نکته باعث شد جواندا همیشه از تاثیرات منفی این دنیای جذاب ولی خطرناک آگاه باشد. جالب است بدانید او در سفر هوایی به آمریکا و توسط مسافری که روی صندلی کناری اش نشسته بود با بازی پوکر آشنا شد!

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ۱۰ اشتباه مهلک اصلی بازیکنان مبتدی پوکر

در سال های 2001 و 2002، مجله Card Player جواندا را به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب کرد. البته این انتخاب هیچ کس را متعجب نکرد چون او در این سال ها 4 دستبند قهرمانی سری های جهانی پوکر را به دست آورد. در ضمن جان قهرمانی در World Poker Open Championship را هم تجربه کرد. و یک دستاورد دیگر: او در نوامبر 2004 در رویداد تور حرفه ای پوکر در کازینوی فاکس وودز برنده شد.

جواندا در نوامبر 2005 در تورنمنت مونته کارلو شرکت کرد و درخشید: مقام اول در Consolation، مقام ششم در رویداد اصلی رقابت ها و مقام دوم در رویداد FullTiltPoker.net مونته کارلو. مجموعا دستاورد این مقام ها برای او 500 هزار دلار بود!

جان در ژانویه 2006 یک موفقیت چشمگیر کسب کرد: او در تورنمنت 1 میلیون دلاری (دلار استرالیا) Crown Australian Poker در حضور بازیکنانی چون جف لیساندرو، مایک سکستون، بری گرینشتاین، تونی بلوم، تونی جی و فیل آیوی برنده شد و جایزه بزرگ 732901 دلاری را کسب کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  زمانی که حریف در پوکر کارت های سوراخ را دو بار بررسی میکند، چه پیغامی به همراه دارد؟

روند موفقیت های جواندا همچنان ادامه داشت. او این بار در سال 2008 و در سری های جهانی پوکر اروپا قهرمان شد. آن هم در بازی 10 هزار پوندی هولدم نامحدود و کسب جایزه 1 میلیون و 580 هزار و 96 دلاری. یک هفته بعد، جان در تور اروپایی پوکر شرکت کرد: او در بازی هولدم نامحدود بعد از جیسون مرسیر در رده دوم قرار گرفت و 598770 دلار دریافت کرد.

اما یک جای خالی در کارنامه جان وجود دارد: او شش بار به میز نهایی «تور جهانی پوکر» رسیده ولی در این رقابت ها قهرمان نشده است: او در جایگاه های دوم، سوم، چهارم، پنجم (2 بار) و ششم این رقابت ها ایستاده است.

تا سال 2014، مجموع پولی که جواندا از راه شرکت در تورنمنت های پوکر کسب کرده بیش از 16 میلیون دلار بود! گفتنی است 4 میلیون و 702 هزار و 392 دلار از این مبلغ فقط مختص درخشش در سری های جهانی پوکر است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی قهرمان عرب دنیای پوکر ؛ احسان سم فرحا

از نظر تعداد بازی هایی که یک پوکرباز در سری های جهانی پوکر با جایزه نقدی به پایان رسانده، جان با 54 برد در رده هشتم بهترین های تاریخ این رقابت ها قرار دارد. در سال 2015، نام جان جواندا و جنیفر هارمان در تالار افتخارات پوکر ثبت شد. و اما رویای بزرگ جواندا: او می خواهد بعد از پایان دورانش در بازی پوکر به دانشکده پزشکی برود و بعد در کشورهای فقیر و جهان سومی خدمات رایگان ارائه کند.