تبلیغات

فیدور هولتس ؛ پوکرباز جوان اول جهان

فیدور هولتس ؛ پوکرباز جوان اول جهان

فیدور هولتس ؛ پوکرباز جوان اول جهان

 

بیوگرافی

فیدور هولتس (Fedor Holz) متولد جولای 1993 در زاربروکن آلمان است. او همینک تنها 27 سال دارد. او در زمینه پوکر آنلاین فعال است و با یوزرنیم CrownUpGuy به بازی می‌پردازد. فیدور در وین اتریش زندگی می‌کند و آنجا در یک سری تورنمنت‌های با ارقام بالا شرکت می‌کند. او به اندازه‌ای در این زمینه موفق بوده که به لیست فوربس رسیده است. او یکی از سی فرد ثروتمند زیر سی سال آلمان است. همینطور در لیست پردرآمدترین پوکربازان تاریخ، بین ده نفر اول جا گرفته است.

فیدور توسط مادری هفده ساله متولد شد. مادر او به خاطر تولد فرزندش مدرسه را نیمه‌کاره تمام کرد و خبرنگار شد. فیدور بچه‌ای باهوش اما قلدر بود. مادر او دو فرزند دیگر هم داشت. دو خواهر که از او کوچکتر بودند. کودکی نسبتا خوبی داشت اما دشواری‌هایی هم وجود داشت. مادری تنها که سه فرزند را بزرگ می‌کرد و با فقر دست و پنجه نرم می‌کرد. مشکلات در مدرسه به خاطر فقر بسیار بودند. او آی کیوی 155 داشت و به همین دلیل چندان علاقه‌ای به مدرسه نشان نمی‌داد. در آن دوره بی‌انگزه به نظر می‌رسد.

وقتی مدرسه را تمام کرد، راهی دانشگاه شد. آنجا انفورماتیک می‌خواند. انفورماتیک یا داده‌ورزی، علم پردازش اطلاعات و مهندسی سامانه‌های اطلاعاتی است. در اوقات بیکاری با دوستانش پوکر بازی می‌کرد. اینطور به یاد می‌آورد که بازیکن خوبی نبود و همیشه می‌باخت. با این حال وقتی تحت تاثیر قرار گرفت که متوجه شد دوستانش ماهی یک یا دو هزار یورو از این طریق درآمد دارند. به همین دلیل تلاش خود را برای بهبود در پوکر آغاز کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی چند مورد شرط بندی عجیب اما هیجان انگیز!

پوکر

فیدور هولتس وقتی هجده ساله بود، پوکر آنلاین را شروع کرد. این سال 2011 بود. پیشرفت برای او آهسته اتفاق افتاد. در ماه‌های اولیه چیزی حدود 300 تا 400 یورو از این راه درآمد داشت. با این حال پیشرفت می‌کرد. در سال 2012 از یکی از بازیکنان مطرح خواست که او را به عنوان شاگرد بپذیرد. اینطور توانست چیزهای بیشتری یاد بگیرد. مدتی بعد در یک تورنمنت پانصد یورویی در جمهوری چک شرکت کرد. در این مسابقات دوم شد و به پانزده هزار یورو دست یافت.

 

فیدور هولتس-یکی از ده نفر اول پردرآمدترین پوکربازان تاریخ
فیدور هولتس-یکی از ده نفر اول پردرآمدترین پوکربازان تاریخ

 

در سال 2013 تصمیم گرفت زندگی خود را دگرگون کند. دانشگاه را رها کرد و سراسر جهان را چرخید تا پوکر بازی کند. در سال 2014 حتی دوستان و خانواده را رها کرد تا در وین زندگی کند. به این شکل بیش از قبل روی پوکر تمرکز کرد. در سپتامبر همان سال در یک سری مسابقات جهانی پوکر آنلاین به رتبه اول رسید. جایزه این مسابقات 1.3 میلیون دلار بود.

او با اینکه تنها 27 سال دارد، در دو سال اخیر مانند گذشته مسابقه نداده است. در واقع او به اندازه‌ای پول طی 5 سال به جیب زد که احتمالا تا آخر عمر نیاز به کار کردن نداشته باشد. او در تمام سال 2019 حتی در یک تورنمنت کوچک نیز شرکت نکرد. با این حال چهار بار طی سال 2020 مسابقه داده است. مهمترین، اول سپتامبر 2020 بود. در سری جهانی پوکر 2020 شرکت کرد. البته این تورنمنت را در رکوردهای او که در ادامه می‌آید نمی‌آوریم. چون این مسابقات برعکس همیشه به صورت آنلاین برگزار شد. در این مسابقه شرکت کرد و به یک میلیون دلار رسید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی فیل گوردون؛پوکر باز حرفه ای که با سرطان دست و پنجه نرم می کند

در مجموع فیدور هولتس 32 میلیون دلار تاکنون از راه پوکر درآمد داشته است. در جدول پرسودترین پوکربازان تاریخ، او در رتبه هشتم جا دارد. از لحاظ سنی این احتمال وجود دارد که بتواند به جمع پنج نفر اول برسد اما با رویکردی که در پیش گرفته، بعید است دیگر جدی به بازی ادامه دهد.

تورنمنت‌ها

او در چندین دوره مسابقات سری جهانی پوکر شرکت کرده است. دوازده بار به رتبه‌ای رسیده که به جایزه نقدی منجر شود. سه بار به میز فینال رسیده و یک بار در یک سری مسابقات (نه تورنمنت اصلی) به قهرمانی رسیده است. از این دوره ها در مجموع چیزی نزدیک به 12 میلیون دلار کسب کرده است. به ترتیب سال اگر بررسی کنیم، او اینطور از سری جهانی کسب درآمد کرده است:

  • 2015: نفر سوم در نو لیمیت هولدم 268 هزار دلار
  • 2016: نفر اول سری جهانی در بخش های رولر وان دراپ هولدم. 4.9 میلیون دلار. پس از این مسابقه گفت دیگر قصد ادامه مسابقات پوکر را ندارد و به مبلغی رسیده که اعلام بازنشستگی کند. با این حال به بازی ادامه داد.
  • 2018: بزرگترین رقم تا آن زمان را در رکورد شخصی خود به دست آورد. 6 میلیون دلار برنده شد. در نو لیمیت هولدم یک میلیون دلاری، پس از جاستین بونومو دوم شد.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی و آموزش با بازی ورق 5 کارت

در WPT یا تور جهانی پوکر نیز پنج بار به جایزه نقدی رسیده است. در مجموع 5.1 میلیون دلار از این مسابقات به دست آورده است. بزرگترین جایزه مربوط به سال 2015 در لاس وگاس می‌شد. مسابقات آلفا8. 1.5 میلیون دلار آنجا به دست آورد.

آنلاین

او در مسابقات پوکر آنلاین فعال است. بارها در پوکراستارز، به ارقام بزرگی رسیده است. مثلا چیزهایی مانند 150 هزار دلار یا نزدیک به آن. مثلا در نوامبر 2017 در یک سری مسابقه در سایت پوکراستارز، به 178 هزار دلار رسید.

 

فیدور هولتس- پوکرباز جوان
فیدور هولتس- پوکرباز جوان

تبلیغاتcanonbet