تبلیغات

'پدرخوانده' سایت‌های قمار در ترکیه تحت تعقیب پلیس ایران

‘پدرخوانده’ سایت‌های قمار در ترکیه تحت تعقیب پلیس

‘پدرخوانده’ سایت‌های قمار در ترکیه تحت تعقیب

یک مقام پلیس ایران افزایش کاربران اینترنت در این کشور را یکی از دلایل افزایش فعالیت سایت‌های قمار و شرط‌بندی خوانده و از آن به عنوان یک معضل یاد کرده است.

سرتیپ وحید مجید، رئیس پلیس فتا در ایران در گفتگو با روزنامه جام‌جم وابسته به سازمان صداوسیما گفته است “در ۸ ماه اول امسال، ۱۰ باند و ۶۰۰ متهم به فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی شناسایی و دستگیر شده‌اند.”

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای قمار و شرط‌بندی آنلاین در ماه‌های گذشته افزایش یافته است. به نظر می‌رسد این موضوع به وخامت اوضاع اقتصادی در ایران و همچنین شیوع کرونا که منجر به بیکاری یا خانه‌نشینی بسیاری در شهرهای ایران و وقت‌گذرانی بیشتر در اینستاگرام شده بی‌ارتباط نباشد..

او گفت: “افرادی که ما دستگیری کرده‌ایم، سرپل‌های ارتباطی سرکرده‌های این شبکه‌های قمار هستند که در خارج از کشور فعالیت می کنند. چندی قبل یکی از این سرکرده‌ها را در خارج از کشور دستگیر و به ایران بازگرداندیم.”

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مرد خوش اقبالی، 5 میلیون دلار از یک اسلات ماشین در لاس وگاس برنده شد

قای مجید در مورد فردی که به عنوان “پدرخوانده” سایت‌های شرط‌بندی شناخته می‌شود هم گفت: “این فرد در ترکیه زندگی می‌کند و اقدامات لازم قضایی-پلیسی برای بازگرداندن او و همدستانش به کشور انجام شده است.”

آقای مجید درباره استفاده از درگاه‌‌های پرداخت بانکی معتبر در سایت‌های قمار گفت: “استفاده از درگاه‌های بانکی در این سایت‌ها در حال حاضر به صورت آشکار به صفر رسیده است.”

رئیس پلیس فتا درباره چهره‌‌هایی که در اینستاگرام برای سایت‌های قمار تبلیغ می کنند گفت: “اکانت های تبلیغ سهم به سزایی در وقوع این جرم دارند. این اقدامات باعث تشکیل ۱۴۰۰ پرونده شد و ۶۰۳ متهم را در این رابطه دستگیر کردیم. با افرادی که تبلیغ کنند، برخورد می کنیم و مردم عادی و چهره های مشهور برای ما فرقی ندارد.”

قمار آنلاین ماه‌هاست که در میان کاربران اینستاگرام در ایران مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از چهره‌‌های معروف به شاخ اینستاگرام و همچنین از جمله بعضی خوانندگان برای آن تبلیغ می‌کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اوج هیجان در شرطبندی: ضرایب 4 فینال حساس پیش رو
فرشید امیر شقاقی ملقب به مونتیگو
فرشید امیر شقاقی ملقب به مونتیگو

تبلیغاتcanonbet