تبلیغات

 

کشورهای دارنده بیشترین ذخایر طلا در جهان را بشناسید

برای 5000 سال است که طلا ثابت کرده است که از ارزشش کم نمی شود و بر این اساس سرمایه گذاران شروع به خریداری طلا و ذخیره آن کرده اند ولی کم تر از یک دهه است که بانک های مرکزی کشورها نیز به جمع این سرمایه گذاران پیوسته اند.

به گزارش راشاتودی، در سال گذشته بانک های مرکزی کشورها با خرید ۶۵۰ تن طلا باعث رشد ۷۴ درصدی خرید طلا در سال ۲۰۱۸ شده اند و با این کار رکورد جهانی خرید طلا را شکستند.

۵ کشور که بیشترین ذخایر طلا را در طی ۵۰ سال گذشته در اختیار دارند در فهرست زیر آمده اند، جایگاه پنجم در این فهرست به کشور روسیه تعلق دارد:

۵. روسیه

در طی ۶ سال گذشته بانک مرکزی روسیه دائما در حال خرید طلا بوده است و با این تفاسیر روسیه بالاخره توانست در سال ۲۰۱۷ چین را از فهرست ۵ کشور که بیشترین ذخایر طلا را دارند خارج کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازیکنان دنیای فوتبال که بیشترین دستمزد را در سال ۲۰۱۹ دریافت می‌کنند

در کل روسیه با خرید ۲۷۴ تن طلا بزرگترین خریدار طلا در جهان شناخته شد و در سال گذشته این کشور ۳۱ تن طلا و ۲ تن فلز گران بها به ذخایر بانکی اش اضافه کرد.

افزایش ذخایر طلا روسیه راهی برای جلوگیری از دلاریزه شدن جهان است که در چند سال اخیر این کشور علاوه بر افزایش ذخایر طلا اقدامات دیگری در این جهت کرده است.

۴.فرانسه

فرانسه چهارمین کشوری است که بزرگترین ذخایر طلای جهان را در اختیار دارد و بر این اساس پاریس پایتخت این کشور ۶۰ درصد از طلای کل فرانسه را در اختیار دارد و کل طلای موجود در بانک های مرکزی این کشور ۲۵۱۸ تن است.

سیاستمدار و رهبر رالی ملی فرانسوی مارین لو پن بارها خواستار توقف فروش طلا فرانسه شده است تا اینکه تمام شمش های طلا فرانسه به کشور بازگردد.

۳.ایتالیا

از بین سه کشور که بیشترین ذخایر طلا جهان را دارند کشور ایتالیا در جایگاه سوم قرار دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ریزش بورس متوقف شد

کشور ایتالیا با ۲۵۳۴ تن طلا در جایگاه سوم قرار گرفته است و  باتوجه به گفته های رئیس بانک مرکزی ایتالیا در حال حاضر طلا امن ترین سرمایه گذاری در مقابل نوسانات ارزش دلار است.

۲- آلمان

در جایگاه دوم ذخیره طلای این کشور به شدت افزایش پیدا می کند و نزدیک به ۱۰۰۰ تن با کشورهایی که در جایگاه پایین تر از آن قرار دارند اختلاف مقدار دارد.

ذخیره طلای آلمان ۳.۴۸۳ تن است و  نزدیک به ۷۰۰ تن از طلا های این کشور در بانکی در فرانسه و آمریکا نگهداری می شوند که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ تمام طلاها به آلمان برگردند و ذخایر طلای ملی این کشور کامل شود.

۱.آمریکا

کشور ایالت متحده امریکا با ذخایر طلای باورنکردنی در جایگاه اول این فهرست قرار گرفته است.

ذخیره طلای آمریکا بر اساس آخرین آمارها ۸.۴۰۷ تن است ولی این کشور به اندازه سایر کشور هایی که در فهرست بودند به خریدن طلا نپرداخته است چرا که باعث کاهش ارزش دلار نشود