تبلیغات

معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن!

معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن!

معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن!

برنده شدن در لاتاری همیشه رویای خریداران بلیط بخت آزمایی بوده است. در این مطلب به بزرگترین جوایز نقدی اهدا شده در لاتاری‌های بین المللی می‌پردازیم.
همۀ ما بارها در ذهن خود برنده شدن در لاتاری را تصور کرده‌ایم. اگر ناگهان میلیونر شوید، چه می‌کنید؟ کار را رها می‌کنید؟ خانه می‌خرید؟ به یک موسسه خیریه کمک می‌کنید؟ یا سفر دور دنیا می‌روید؟ برخی از افراد حتی خوش شانس‌تر بوده و بالاترین جوایزی را که در قرعه کشی‌های دهه گذشته تاکنون پرداخت شده به دست آورده‌اند.
برخی از افراد از دانستن اینکه مبلغ نهایی دریافتی مشمول مالیات‌ زیادی می‌شود متعجب می‌شوند. اما با این وجود باز هم پول کافی برای تغییر همیشگی زندگی وجود دارد. به خواندن مطلب ادامه دهید و از ده جکپات رکورد شکن مطلع شوید.

۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن

۱۰- ۵۶۴ میلیون دلار – پاوربال

معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن _ ماری هولمز
معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن _ ماری هولمز

ماری هولمز Marie Holmes در سال ۲۰۱۵ هنگامی‌ که برنده جکپات ۵۶۴.۱ میلیون دلاری شد زندگی خود را برای همیشه تغییر داد. هولمز در مصاحبه‌ای با سی بی اس گفت: «من از خوشحالی شروع به فریاد زدن و بالا و پایین پریدن کردم. در آن موقع به بچه‌هایم گفتم که شما نمی‌فهمید این اتفاق به چه معناست. این جایزه باعث تغییر شخصیت من نمی‌شود اما وضعیت زندگی ما را تغییر خواهد داد».
ماری تصمیم گرفت کل مبلغ را یک‌باره دریافت کند و به این ترتیب ۱۲۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد. هولمز هم‌چنین تأکید کرد که بخشی از جایزه را به امور خیریه اهداء خواهد کرد.

۹- ۵۸۷ میلیون دلار – پاوربال

در سال ۲۰۱۲ متیو گود Matthew Good از فینیکس، جک پات ۵۸۷.۵ میلیون دلاری پاوربال را مطالبه کرد. او تصمیم گرفت که بجای دریافت اقساط سالانه، مبلغ یک‌باره ۱۹۲ میلیون دلاری را دریافت کند. او نمی‌خواست مورد توجه رسانه قرار گیرد و مصاحبه کند و سعی کرد ناشناس باقی بماند.
وی در بیانیه‌ای گفت: «ما بسیار سپاسگزار هستیم و احساس خوشبختی می‌كنیم زیرا هم اکنون توانایی بیشتری برای حمایت از امور خیریه داریم. بدیهی است که این وضعیت فوق العاده دشوار بوده است ولی ما همیشه حفظ حریم خصوصی خود را در اولویت قرار داده‌ایم».

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی عجیب‌ترین و قریب‌ترین اتفاقات در تاریخ مسابقات اسب دوانی

۸- ۵۹۰ میلیون دلار – پاوربال

آیا می‌توانید تصور کنید که ۵۹۰.۵ میلیون دلار بدون نیاز به تقسیم کردن جایزه برنده شوید؟ گلوریا سی. مکنزی Gloria C. Mackenzie برنده بالاترین جایزه تکی بود که تا سال ۲۰۱۲ پرداخت ‌شده بود. این رکورد چند سال بعد شکسته شد. برنده ۸۴ ساله تصمیم گرفت به جای ۳۰ پرداخت سالانه، مبلغ یک‌باره ۳۷۰ میلیون دلاری را دریافت کند.
به گزارش بیزینس اینسایدر، مشتری دیگری گفت که به گلوریا اجازه داده تا زودتر از نوبتش بلیط را دریافت کند بنابراین خودش شانس داشتن بلیط برنده را از دست داده است. این احتمالاً بزرگترین پشیمانی‌ای است که او برای همیشه با خود خواهد داشت.

۷- ۶۴۸ میلیون دلار – مگا میلیونز

آیا می‌توانید تصور کنید که روزی آن‌قدر ثروتمند از خواب بیدار شوید که تلفنی از شغل خود استعفا دهید؟ این همان اتفاقی بود که برای یکی از برندگان ما رخ داد. ایرا کری Ira Curry و استیو تران Steve Tran مجبور شدند جایزه ۶۴۸ میلیون دلاری مگا میلیونز را در دسامبر ۲۰۱۳ به اشتراک بگذارند.
ایرا کری بلافاصله جایزه را مطالبه کرد اما تران که در سفر بود ۱۶ روز طول کشید تا اینکه بفهمد بلیط برنده را در اختیار دارد. او به محض اینکه متوجه شد یک میلیونر است کار خود را ترک کرد. او در تماس تلفنی به رئیسش گفت: «واقعاً متأسفم رئیس. من برنده جکپات شده‌ام. فکر نمی‌کنم امروز، فردا یا هر زمان دیگری سر کار بیایم».

▬ این مطلب را هم بخوانید:  خرید بیت کوین با برنده شدن در لاتاری جکپات

۶- ۶۵۶میلیون دلار – مگا میلیونز

جک پات ۶۵۴ میلیون دلاری مگا میلیونز در سال ۲۰۱۲ یکی از بزرگترین جکپات‌های تاریخ بود. سه بلیط برنده جایزه را تقسیم کردند. اولین کسانی که پول را مطالبه کردند زوج مرل و پاتریشیا باتلر Merle & Patricia Butler بودند. مرل باتلر در کنفرانس خبری گفت: «من فکر کردم ممکن است چیزی برنده شوم. هرچه جلوتر می‌رفتم اعداد بیشتری مشابه در می آمدند. بعد از اینکه چند دقیقه به شماره‌ها نگاه کردم و سپس به همسرم گفتم ما برنده شدیم».
با این حال همه برندگان اعلام عمومی برنده شدن را دوست ندارند. بلیط دوم متعلق به سه دوست از مریلند است که خود را به نام تری آمیگوز The Three Amigos معرفی کردند. آخرین برنده هنوز مشخص نیست.

۵- ۶۸۷ میلیون دلار – پاوربال

پس از ۲۱ هفته قرعه کشی بدون برنده، دو نفر در اکتبر ۲۰۱۸ برنده جکپات ۶۸۷.۸ میلیون دلاری پاوربال شدند. هر یک از آنها می‌توانستند ۱۹۸.۱ میلیون دلار بصورت یک‌جا برداشت کنند یا ۳۴۳.۹ میلیون دلار در اقساط سالانه دریافت کنند. از تصمیم آنها اطلاعی در دست نیست.

۴- ۷۵۸میلیون دلار – پاوربال

معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن!
معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن!

ماویس ال وانژیک Mavis L. Wanczyk از ماساچوست، تنها برنده خوش شانس جک پات پاوربال در آگوست ۲۰۱۷ بود که باعث شد وی به عنوان جدیدترین میلیونر آمریکا شناخته شود. پس از کسر مالیات او ۴۸۰.۵ میلیون دلار دریافت كرد، این مقدار بیش از آن بود كه برای بقیه زندگی خود دغدغه‌ای داشته باشد.
وانژیک هم به دسته برندگانی تعلق داشت که بلافاصله کار خود را رها کردند. او در مصاحبه‌ای به ان بی سی گفت: «من با مدیر شرکت تماس گرفته و به او گفتم كه دیگر برنخواهم گشت». آیا می‌توانید او را سرزنش کنید؟

۳- ۷۶۸ میلیون دلار – پاوربال

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برایان موس ; 6 بار برنده لاتاری

مانوئل فرانکو Manuel Franco یک هدف مالی در زندگی داشت: ۱۰۰۰ دلار پس انداز در حساب بانکی خود داشته باشد. با این حال او موفق شد برنده ۷۶۸.۴ میلیون دلار از لاتاری پاوربال شود. این جکپات یکی از بزرگترین جکپات‌های تاریخ بود که در سال ۲۰۱۹ به فرانکو پرداخت شد.

معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن _ مانوئل فرانکو
معرفی ۱۰ جکپات لاتاری رکورد شکن _ مانوئل فرانکو

۲- ۱.۵۳۷ میلیارد دلار – مگا میلیونز

در اکتبر ۲۰۱۸، مگا میلیونز تأیید کرد که فقط یک بلیط، برنده جایزه ۱.۵۳۷ میلیارد دلاری شده است که بالاترین جایزه پرداخت شده توسط مگا میلیونز تاکنون بوده است. برنده می‌تواند ۸۷۸ میلیون دلار بصورت یک‌جا یا اقساط سالانه به مدت ۲۹ سال (۵۳ میلیون دلار در سال) را انتخاب کند.
برنده اهل کارولینای جنوبی است و طبق قوانین این ایالت امکان ناشناس ماندن دارد. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که هرگز نفهمیم این برنده خوش شانس چه کسی بوده است. هم‌چنین هیچ اطلاعاتی در مورد تصمیم او در زمینه نحوه دریافت جایزه وجود ندارد.

۱- ۱.۵۸۶ میلیارد دلار – پاوربال

بزرگترین جایزه لاتاری که تاکنون اهدا شده در ژانویه ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است. سه برنده خوش شانس جایزه ۱.۵۸۶ میلیارد دلاری را تقسیم کردند که به معنای ۵۳۳ میلیون دلار قبل از کسر مالیات است. این پول بحدی است که بتوان بقیه زندگی را بدون نگرانی سپری کرد.
اما برخی از برندگان از پول لاتاری برای اهداف انسان دوستانه استفاده می‌کنند. یکی از برندگان کمک مالی سخاوتمندانه‌ای برای کمک به قربانیان طوفان در آلاباما اهدا کرد. نام اهدا کننده و مبلغ آن همچنان مخفی مانده است.
اعداد شانس عبارت بودند از ۵-۲۸-۶۲-۶۵-۷۰ و عدد مگابال هم ۵ بود.